EN
16.02.2021, 14:16 Wersja do druku

Warszawa. Teatr Druga Strefa wraca do grania

Teatr Druga Strefa wraca do grania na żywo i zaprasza na dwa spektakle: "Bette & Joan" oraz "Puenty", oba w reżyserii Sylwestra Biragi. 

fot. Marcin Wiśnios/ mat. teatru

"Bette & Joan" | Historia najdłuższego konfliktu w Hollywood

19, 20 lutego, godz. 20.00

Dwie garderoby, dwa gwiazdorskie krzesła i dwie kobiety: Bette Davis i Joan Crawford. Niegdyś gwiazdy wielkiego formatu, teraz zrobią niemal wszystko, żeby jeszcze raz stanąć w świetle reflektorów, usłyszeć klaps filmowy i magiczne słowo „action”. Nawet zagrają razem w jednym filmie, chociaż ich niechęć do siebie jest niemal legendarna. 

„Bette & Joan” to sztuka, która pokazuje jeden dzień gwiazd na planie filmowym Boba Aldricha „Co się zdarzyło Baby Jane”. I chociaż obydwie są perfekcjonistkami, obydwu zależy na filmie i obydwie chcą znowu zabłysnąć, to nie przeszkodzi im to jednak w większych i mniejszych złośliwościach względem siebie. A wszystko to może i wrednie, ale w białych rękawiczkach i ze specyficznym poczuciem humoru 

Z recenzji:

"Warto obejrzeć ten spektakl zarówno dla samej historii, dla kreacji aktorskich jak i dla tematu który porusza i w krzywym zwierciadle pokazuje człowieka." 

Agnieszka Kobroń | www.afiszteatralny.pl

„Prawdziwy aktorski koncert.” 

Łukasz Maciejewski | WPROST

„Zmienny w nastrojach wieczór, do smakowania w teatrze.” 

Tomasz Miłkowski | Tygodnik Przegląd

„Spektakl w reżyserii Sylwestra Biragi okazuje się lustrem, w którym powinny się przejrzeć wszystkie aktorki w tym kraju.” 

Włodzimierz Neubart | chochlikulturalny.blogspot.com

„Halina Chrobak i Marzena Trybała czują się znakomicie w kreacjach gwiazd filmowych przyciągając zainteresowanie każdą kwestią.” 

Małgorzata Moryc, Andrzej Łucjan | www.warszawa.pl

Prapremiera polska – 27 grudnia 2018

Bilety online 60 zł | W kasie teatru 65 zł

fot. Piotr Leczkowski

"Puenty" | Monodram baletowy

26 lutego, godz. 20.00

Puenty – twarde baletki, używane w balecie, przeznaczone do tańca klasycznego lub ostatnio używane w tańcu współczesnym. Tancerki tańcząc stoją na samych czubkach palców, czyli wchodzą na puenty. Artystka wchodząca na puenty ma stwarzać wrażenie lekkości i unoszenia się w powietrzu.

"Puenty" to opowieść o miłości do baletu. Miłości trudnej, wymagającej, której nikt i nic nie było w stanie zabić. Historia o długiej i trudnej drodze od pierwszych pas w szkole baletowej do momentu, w którym "brzydkie kaczątko" przemienia się w "majestatycznego łabędzia."

A nasza opowieść zaczyna się tak: "Tata dostał od jednego ze swoich klientów podwójne zaproszenie na Jezioro Łabędzie. Ale nie chciał iść. Wolał siedzieć w domu nad jakimiś dokumentami. Więc to ja poszłam z mamą żeby drugi bilet się nie zmarnował. Też nie za bardzo chciało mi się iść. Fakt, chodziłam wtedy na zajęcia taneczne w domu kultury, ale moim życiem był hip hop. joł, joł! Wcale nie miałam ochoty oglądać jakichś staromodnych podrygów. Ale mama obiecała lody po przedstawieniu..."

Z recenzji:

“Sylwester Biraga skomponował spektakl, którego rytm ubarwiają wysmakowane fragmenty wideo i sugestywna scenografia. Zasługą reżysera jest też wsparcie artystki, solistki baletowej i choreografki, ale przecież nie zawodowej aktorki dramatycznej, która demonstruje niemałe możliwości aktorskie.”

Tomasz Miłkowski | Tygodnik Przegląd 

“Baletowy monodram w wykonaniu Natalii Wojciechowskiej jest przede wszystkim opowieścią o przemocy i traumie, jakiej doświadcza młoda kobieta zafascynowana tańcem.”

Michał Centkowski | Newsweek 

Prapremiera - 23 lipca 2020

Bilety online 55 zł | W kasie teatru 60 zł

Działalność Teatru Druga Strefa współfinansuje Urząd m. st. Warszawy.

Źródło:

Materiał nadesłany

Wątki tematyczne