Inne aktualności
-
Nowy RAPTULARZ: Misterium Wielkiej Nocy 18.04.2025 15:18
-
E-teatr życzy radosnej i spokojnej Wielkanocy! 18.04.2025 09:00
-
Warszawa. Michał Merczyński dyrektorem Nowego Teatru 17.04.2025 18:58
- Łódź. Stypendia artystyczne Miasta Łodzi dla 16 laureatów 17.04.2025 18:03
- Warszawa. Maraton spektakli z nutką ekologii na urodziny Teatru Bohema House 17.04.2025 17:05
- Katowice. Ruszył nabór ofert do XX edycji programu „Lokal na kulturę” 17.04.2025 16:24
-
Kielce. Jacek Jabrzyk wygrał konkurs na dyrektora Teatru im. Stefana Żeromskiego 17.04.2025 16:13
- Dolny Śląsk. Miejski Ośrodek Kultury i Sztuki w Oleśnicy oraz Teatr Tańca MOMENTUM zapraszają do udziału w konkursie 17.04.2025 15:48
- Warszawa. II Festiwal Musica Sacra w stolicy od 27 kwietnia do 4 maja 17.04.2025 14:51
- Pomorskie. Spotkanie z Krzysztofem Zanussim i spektakl „Być jak Charlie Chaplin” w Kębłowie 17.04.2025 14:21
- Gdańsk. Misterium Krzyża w Wielki Piątek. Organizuje je Bractwo św. Pawła 17.04.2025 13:49
- Warszawa. W Operze Narodowej – warsztat choreograficzny „Kreacje 17” 17.04.2025 13:46
- Pogrzeb Jadwigi Jankowskiej-Cieślak – w środę w Józefowie pod Warszawą 17.04.2025 13:30
- Katowice. Adam Balas zarekomendowany na dyrektora NOSPR 17.04.2025 13:02
Zgodnie z wieloletnią tradycją klerycy III roku Wyższego Metropolitalnego Seminarium Duchownego w Warszawie przygotowują sztukę teatralną, którą udostępniają szerszej publiczności.
Pierwotnie premiera była planowana na grudzień, ale przez pandemię została przesunięta na okres Wielkiego Postu.
- Dotychczas w seminarium były wystawiane dramaty. Chcieliśmy jednak złamać ten schemat i pokazać, że w Kościele jest miejsce na radość życia i śmiech. Nie znaczy to jednak, że to płytka komedia. Śmiejemy się, ale z problemów, które dotykają nas wszystkich. Nasza sztuka ma bowiem jednocześnie skłonić | widza do głębszej refleksji nad życiem. Co jest w nim najważniejsze? Komu należy zaufać? Gdzie szukać ratunku, jak nie w Bogu? - opowiada kleryk Mateusz Baran. Spektakl wystawiają alumni trzeciego roku WMSD pod kierunkiem reżysera Jarosława Gajewskiego. Scenariusz wyszedł spod pióra kl. Michała Tarasiewicza, miłośnika dialogów platońskich.
- Niektóre elementy sztuki rodziły się dopiero w trakcie prób. Inspiracji było wiele, ale prace rozpoczęły się od zainteresowania osobą św. Jana Marii Vianneya. Później chcieliśmy ukazać tę wyłaniającą się z codziennego życia świętość i zderzenie dwóch wizji Kościoła. Oczywiście, czerpaliśmy z Pisma Świętego, ale także kultury popularnej, m.in. z francuskiego filmu „Osiem kobiet" z 2002 r. Nieprzypadkowo w naszej sztuce gra ośmiu mężczyzn - mówi M. Tarasiewicz, który scenariusz konsultował z samym Krzysztofem Zanussim. Zresztą kleryk miał już okazję napisać kilka dialogów do filmów krótkometrażowych.