Inne aktualności
- Warszawa. Nowy Teatr – jak zostanie wybrany nowy dyrektor 22.01.2025 18:19
- Lublin. Premiera opery „Don Giovanni” – 25 i 26 stycznia 22.01.2025 17:35
- Kraków. „Australia” pierwszą premierą Teatru Słowackiego w nowym roku 22.01.2025 16:56
- Szczecin. Jacek Jekiel wybrany na następną kadencję 22.01.2025 16:41
- Warszawa. TEATR POLSKA 2025. Nabór spektakli do 10 marca 22.01.2025 15:27
- Kraków. Premiera spektaklu inspirowanego historią Św. Faustyny w Łaźni Nowej 22.01.2025 15:23
- Europejskie Stolice Kultury 2025: Chemnitz i Nova Gorica – Gorycja 22.01.2025 15:01
- Łódź. Premiera „Piaskowego Wilka” w Teatrze Pinokio już w sobotę! 22.01.2025 14:29
- Słupsk. Premiera dla najnajów i nowa strona internetowa Teatru Tęcza 22.01.2025 13:47
- Dolnośląskie. Koncert w Sycowie na rzecz rodaków na Wschodzie 22.01.2025 13:45
- Ruda Śląska. Koncert „I love Sinatra” na Walentynki w Teatrze Impresaryjnym im. H. Bisty 22.01.2025 13:36
- Jelenia Góra. „Muzyczne Czwartki” w nowym roku startują 23 stycznia 22.01.2025 13:34
- Wrocław. Na afisz wraca „Historia pewnej tkaniny” 22.01.2025 12:59
- Warszawa. Premiera „Ślubów panieńskich” Jemmetta w Teatrze Polskim – za tydzień 22.01.2025 12:41
Zgodnie z wieloletnią tradycją klerycy III roku Wyższego Metropolitalnego Seminarium Duchownego w Warszawie przygotowują sztukę teatralną, którą udostępniają szerszej publiczności.
Pierwotnie premiera była planowana na grudzień, ale przez pandemię została przesunięta na okres Wielkiego Postu.
- Dotychczas w seminarium były wystawiane dramaty. Chcieliśmy jednak złamać ten schemat i pokazać, że w Kościele jest miejsce na radość życia i śmiech. Nie znaczy to jednak, że to płytka komedia. Śmiejemy się, ale z problemów, które dotykają nas wszystkich. Nasza sztuka ma bowiem jednocześnie skłonić | widza do głębszej refleksji nad życiem. Co jest w nim najważniejsze? Komu należy zaufać? Gdzie szukać ratunku, jak nie w Bogu? - opowiada kleryk Mateusz Baran. Spektakl wystawiają alumni trzeciego roku WMSD pod kierunkiem reżysera Jarosława Gajewskiego. Scenariusz wyszedł spod pióra kl. Michała Tarasiewicza, miłośnika dialogów platońskich.
- Niektóre elementy sztuki rodziły się dopiero w trakcie prób. Inspiracji było wiele, ale prace rozpoczęły się od zainteresowania osobą św. Jana Marii Vianneya. Później chcieliśmy ukazać tę wyłaniającą się z codziennego życia świętość i zderzenie dwóch wizji Kościoła. Oczywiście, czerpaliśmy z Pisma Świętego, ale także kultury popularnej, m.in. z francuskiego filmu „Osiem kobiet" z 2002 r. Nieprzypadkowo w naszej sztuce gra ośmiu mężczyzn - mówi M. Tarasiewicz, który scenariusz konsultował z samym Krzysztofem Zanussim. Zresztą kleryk miał już okazję napisać kilka dialogów do filmów krótkometrażowych.