Inne aktualności
- Łódź. Latające Talerze „Wolność, kocham i rozumiem” – protest songi na deskach Teatru Komedii 01.04.2025 18:47
- Lublin. Premiera „Niewiarygodnej historii Małej S.” w Teatrze Osterwy – w sobotę 01.04.2025 16:35
-
Warszawa. Nabór na rezydencję V4@Theatre Critics Nitra 2025 01.04.2025 16:31
- Łódź. Has – kroniki wyobraźni. Muzeum Kinematografii zaprasza 01.04.2025 15:48
- Kraków. Adam Budak wskazany na dyrektora Muzeum MOCAK 01.04.2025 15:37
- Lublin. Teatr jest wpisany w DNA Lublina 01.04.2025 15:20
-
Lublin. Złota Maska dla Wojciecha Rusina 01.04.2025 15:03
- Warszawa. W Teatrze Dramatycznym spotkanie z Agnieszką Wosińską 01.04.2025 14:13
- Kielce. Wkrótce XXIII Festiwal Tańca w KTT 01.04.2025 13:58
- Gorzów Wlkp. „Last Christmas” na Wielkanoc w Teatrze Mostów 01.04.2025 13:47
- MKiDN. Medale „Zasłużony Kulturze Gloria Artis” dla artystów Sekcji Estrady ZASP 01.04.2025 12:54
- Elbląg. W Teatrze Sewruka wręczono Aleksandry 01.04.2025 12:28
-
Warszawa. Niech żyją czarownice! Premiera w Teatrze Roma 01.04.2025 12:03
-
Toruń. Wystawa „Tu były lalki. 80 lat Teatru Baj Pomorski (1945-2025)” w BCS-ie 01.04.2025 11:53
Krytyka Polityczna zaprasza do Świetlicy Krytyki Politycznej (ul. Jasna 10/3) na "Syksteר" - performans na ciche czytanie Michała Libery.
Czym jest SYKSTEר? Może być na przykład łapanym w biegu sześciopakiem, oczywiście. Albo hipsterem z fobią seksualną. Ewentualnie muzyczną sekstą zakończoną ogonem w postaci ר. Może być różnymi rzeczami, właściwie czymkolwiek, co tylko zechce się za nim skryć. To ważne, aby chciało się skryć. SYKSTEר może więc również być – i tak jest w tym przypadku – performansem na ciche czytanie, w którym całkiem nieoczekiwanie znaleźć można medytację na temat #metoo, reakcję na rosnącą zawartość performatywności w otaczającym nas powietrzu, na fake newsy, na przeludnienie, na uzdrawianie terapiami, dokonane i niedokonane, udane i nieudane. Na pandemię też? Na pandemię też.
SYKSTEר pochodzi ze słownika Sergieja Pankiejewa, jednego z najważniejszych pacjentów Zygmunta Frueda. Tworzył on słowa, które służyły do wprowadzania wiedeńskiego neurologa w błąd, do mącenia mu w głowie. Ale też służyły do łączenia odległych od siebie wątków, między różnymi porządkami, między językami, a przede wszystkim między słowami a rzeczami. To o nim – o Pankiejewie – jest ten performans na ciche czytanie, jeden na jeden z wyświetlanym tekstem. O nim, a konkretniej o jego jamie ustnej a także jej związkach z historią druku i stenografii, z masturbacją, z wiarą i głuchoniemotą, z akadyjską inskrypcją kamienną sprzed pięciu tysięcy lat, z papryką, charczeniem i rezonansami, z ludźmi-wilkami w ogóle i z ogonociągiem w szczególe.
POKAZY
10/01: 12.00 – 18.00
12/01: 12.00 – 21.00
14/01: 12.00 – 21.00
17/01: 12.00 – 18.00
19/01: 12.00 – 21.00
21/01: 12.00 – 21.00
24/01: 12.00 – 18.00
26/01: 12.00 – 21.00
28/01: 12.00 – 21.00
31/01: 12.00 – 18.00
Początek o każdej pełnej godzinie. Jest to doświadczenie na jednego widza/ jedną widzkę i jedną instalację.
Czas trwania: 40 minut
Na pokazy zapraszamy indywidualnie. Obowiązują zapisy: [email protected]
Wstęp wolny.
Więcej informacji: warszawa.krytykapolityczna.pl
Praca powstała jako część Programu Wsparcia Środowisk Twórczych realizowanego przez Jasną 10: Warszawską Świetlicę Krytyki Politycznej w ramach programu „Centrum Jasna” finansowanego ze środków Miasta Stołecznego Warszawy | Kurator: Wojtek Zrałek-Kossakowski