Inne aktualności
- Warszawa. Nominacje do Nagrody Polskiego Towarzystwa Badań Teatralnych 19.03.2024 08:34
- Gdańsk. Zakulisowe spacery, kiermasze i warsztaty. Dni otwarte teatrów 19.03.2024 08:31
- Olsztyn. Marta Rau laureatką Nagrody Henryk 18.03.2024 20:22
- Łódź. Marcowy Krakowski Salon Poezji 18.03.2024 17:08
- Olsztyn. Daria Holovchanska laureatką nagrody Polunima 18.03.2024 16:21
- Wrocław. „Uczta popielcowa” wg Olgi Tokarczuk w Teatrze Integracyjnym Euforion 18.03.2024 15:51
- Bydgoszcz. Opera Nova wyprzedaje plakaty z Festiwalu Operowego 18.03.2024 15:10
- Warszawa. „Pełnia w Skorpionie” podczas Praskich Dni Teatru 18.03.2024 14:51
- Gdańsk. Olga Tokarczuk doktorem honoris causa Uniwersytetu Gdańskiego 18.03.2024 14:50
- Bydgoszcz. Marzec Kobiet w Teatrze Polskim zakończą spektakle „Maszyny" 18.03.2024 14:44
- Internet. Ukazał się 10. numer Magazynu Kulturalnego Chama 18.03.2024 14:41
- Białystok. BTL zaprasza na odsłonięcie tablicy pamiątkowej Joanny Piekarskiej 18.03.2024 14:28
- Paryż. Kompozytorka Elżbieta Sikora uhonorowana Nagrodą Prezydenta Republiki Francuskiej 18.03.2024 13:31
- Katowice. W kwietniu premiera „Detektywa Pozytywki" w Teatrze Żelaznym 18.03.2024 13:17
Krytyka Polityczna zaprasza do Świetlicy Krytyki Politycznej (ul. Jasna 10/3) na "Syksteר" - performans na ciche czytanie Michała Libery.
Czym jest SYKSTEר? Może być na przykład łapanym w biegu sześciopakiem, oczywiście. Albo hipsterem z fobią seksualną. Ewentualnie muzyczną sekstą zakończoną ogonem w postaci ר. Może być różnymi rzeczami, właściwie czymkolwiek, co tylko zechce się za nim skryć. To ważne, aby chciało się skryć. SYKSTEר może więc również być – i tak jest w tym przypadku – performansem na ciche czytanie, w którym całkiem nieoczekiwanie znaleźć można medytację na temat #metoo, reakcję na rosnącą zawartość performatywności w otaczającym nas powietrzu, na fake newsy, na przeludnienie, na uzdrawianie terapiami, dokonane i niedokonane, udane i nieudane. Na pandemię też? Na pandemię też.
SYKSTEר pochodzi ze słownika Sergieja Pankiejewa, jednego z najważniejszych pacjentów Zygmunta Frueda. Tworzył on słowa, które służyły do wprowadzania wiedeńskiego neurologa w błąd, do mącenia mu w głowie. Ale też służyły do łączenia odległych od siebie wątków, między różnymi porządkami, między językami, a przede wszystkim między słowami a rzeczami. To o nim – o Pankiejewie – jest ten performans na ciche czytanie, jeden na jeden z wyświetlanym tekstem. O nim, a konkretniej o jego jamie ustnej a także jej związkach z historią druku i stenografii, z masturbacją, z wiarą i głuchoniemotą, z akadyjską inskrypcją kamienną sprzed pięciu tysięcy lat, z papryką, charczeniem i rezonansami, z ludźmi-wilkami w ogóle i z ogonociągiem w szczególe.
POKAZY
10/01: 12.00 – 18.00
12/01: 12.00 – 21.00
14/01: 12.00 – 21.00
17/01: 12.00 – 18.00
19/01: 12.00 – 21.00
21/01: 12.00 – 21.00
24/01: 12.00 – 18.00
26/01: 12.00 – 21.00
28/01: 12.00 – 21.00
31/01: 12.00 – 18.00
Początek o każdej pełnej godzinie. Jest to doświadczenie na jednego widza/ jedną widzkę i jedną instalację.
Czas trwania: 40 minut
Na pokazy zapraszamy indywidualnie. Obowiązują zapisy: [email protected]
Wstęp wolny.
Więcej informacji: warszawa.krytykapolityczna.pl
Praca powstała jako część Programu Wsparcia Środowisk Twórczych realizowanego przez Jasną 10: Warszawską Świetlicę Krytyki Politycznej w ramach programu „Centrum Jasna” finansowanego ze środków Miasta Stołecznego Warszawy | Kurator: Wojtek Zrałek-Kossakowski