Inne aktualności
- Bydgoszcz. Mikita Ilyinchyk laureatem 4. edycji AURORY. Nagrody Dramaturgicznej Miasta Bydgoszczy 24.11.2024 13:52
- Lusławice/Warszawa. Festiwal Eufonie: „Baśnie nocy” i „Siedem bram Jerozolimy” 23.11.2024 17:52
- Warszawa. „Matki. Pieśń na czas wojny” – dwa pokazy w Teatrze Powszechnym 23.11.2024 17:33
- Kraków. Ceremonia osadzenia chochoła na pamiątkę historii z „Wesela” 23.11.2024 16:50
- Gdańsk. Uniwersytet Gdański kupił nieznany scenariusz do filmu Aleksandra Forda 23.11.2024 16:43
- Warszawa. Bajki surrealistyczne Erny Rosenstein. 19. Międzynarodowy Festiwal Sztuki Opowiadania 23.11.2024 13:01
- Opolskie. Teatralna inicjatywa mniejszości niemieckiej w Głogówku 23.11.2024 12:48
- Warszawa. „Świąteczny Spektakl Improwizowany” w DK Zacisze 23.11.2024 11:15
- Rzeszów. 578 premier w 80 lat, czyli urodziny Teatru im. Wandy Siemaszkowej 23.11.2024 10:32
- Włochy. Inauguracja świątecznego targu na słynnej ulicy szopkarzy w Neapolu 23.11.2024 10:29
- Rzeszów. Premiera farsy „Gdzie jest mój mąż?” na 80-lecie sceny dramatycznej w mieście 23.11.2024 09:30
- TVP. Premiera spektaklu telewizyjnego pt. „Miłość” w reż. Błażeja Peszka - w poniedziałek 23.11.2024 09:04
- Gdańsk. Dziś premiera „La Boheme” w Operze Bałtyckiej 23.11.2024 08:41
- Litwa. W Wilnie rozpoczęły się Dni Kultury Polskiej 22.11.2024 19:40
Maciej Dydo został dyrektorem Departamentu Prawa Autorskiego i Filmu w Ministerstwie Kultury i Dziedzictwa Narodowego - poinformowało Stowarzyszenie Filmowców Polskich (SFP). W ostatnich latach Dydo był dyrektorem Krajowej Izby Producentów Audiowizualnych.
Informację o powołaniu Macieja Dydo na dyrektora Departamentu Prawa Autorskiego i Filmu w MKiDN opublikowało SFP na swojej stronie internetowej. Jak przypomniano, dotychczasowy dyrektor Krajowej Izby Producentów Audiowizualnych jest absolwentem Szkoły Głównej Handlowej, Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz filmoznawstwa na Uniwersytecie Jagiellońskim. "Wiele lat pracował w Ministerstwie Kultury i Dziedzictwa Narodowego, gdzie pełnił m.in. funkcje dyrektora Departamentu Mecenatu Państwa oraz zastępcy dyrektora Departamentu Własności Intelektualnej i Mediów" - podano. Dodano, że "w latach 2004-2009 był głównym specjalistą w Telewizji Polskiej S.A.". "Rozwijał polityki rządowe w obszarze wsparcia sektorów kreatywnych, prawa autorskiego, digitalizacji, bibliotek i archiwów. Współtworzył przepisy dotyczące polskich zachęt finansowych dla produkcji filmów i seriali. Członek grupy eksperckiej przy Ministerstwie Rozwoju i Technologii 12-tej Krajowej Inteligentnej Specjalizacji - Przemysły Kreatywne, współzakładał również inicjatywę Film dla Klimatu. W 2023 roku był członkiem Zarządu Stowarzyszenia Kreatywna Polska" - przekazano.
Jak podkreślił Dydo, "rolą ministra kultury i dziedzictwa narodowego jest zapewnienie równowagi, która umożliwia stabilny rozwój polskich sektorów kreatywnych". "Mam nadzieję, że w jubileuszowym roku 30-lecia obowiązywania polskiej ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, wypracujemy rozwiązania na miarę współczesności uwzględniające postęp technologiczny, wzmacniające polskie biznesy kreatywne i zapewniające satysfakcjonujące wynagrodzenia dla twórców. Musimy nadrobić powstałe zaległości i jednocześnie myśleć perspektywicznie o technologiach, które mają potencjał zmiany w obszarze korzystania z praw. Równolegle będziemy pracować nad poprawą mechanizmów wsparcia sektora audiowizualnego" - powiedział, cytowany w komunikacie.
Do zadań Departamentu Prawa Autorskiego i Filmu w MKiDN należy m.in. inspirowanie, podejmowanie i koordynowanie działań na rzecz przestrzegania przepisów prawa autorskiego i prawa filmowego oraz przygotowywanie projektów aktów prawnych w tym zakresie, sporządzanie opinii prawnych, a także prowadzenie postępowań w sprawach dotyczących zezwoleń na zbiorowe zarządzanie prawami autorskimi lub prawami pokrewnymi. Jednostka opiniuje również m.in. dokumenty organizacji międzynarodowych działających w dziedzinie prawa autorskiego i filmowego, wnioski o objęcie honorowym patronatem ministra przedsięwzięć kulturalnych oraz wnioski o nadanie statusu oficjalnej koprodukcji filmom na podstawie umów bilateralnych realizowanym przez polskich koproducentów z zagranicznymi partnerami.