Inne aktualności
-
Łódź. W 100. rocznicę urodzin wybitnego reżysera Szkoła Filmowa zamieni się w Labirynt Hasa 31.03.2025 14:25
-
Lublin. Teatr Bagatela z wizytą w Teatrze Starym 31.03.2025 13:38
-
Lublin. Spotkanie z Magdaleną Grzebałkowską w Teatrze Starym 31.03.2025 13:27
- Warszawa. Pamela Leończyk reżyseruje „Widok z okna”. Premiera w Lalce – w niedzielę 31.03.2025 13:11
- Rzeszów. Teatr Maska zaprasza do zgłaszania spektakli na festiwal Maskarada 2025 31.03.2025 13:08
-
Warszawa. Zbigniew Raszewski. Stulecie urodzin 31.03.2025 12:43
- Ostrów Wielkopolski. Józef Skrzek laureatem Nagrody Grand Prix Komeda za Całokształt Twórczości 31.03.2025 12:36
-
Łódź. Nowojorska bohema, liryczny Bończyk i młode talenty. OFF-Północna już w ten weekend 31.03.2025 12:31
- Chorzów. W kwietniu premiera „Rodziny Kerwoodów” na scenie Teatru Rozrywki 31.03.2025 12:23
- Warszawa. „Agnieszka… Morawińska, co ty tutaj robisz?” w Kinie Iluzjon 31.03.2025 11:07
- Olsztyn. Międzynarodowy Dzień Teatru w OTL. Premiera i gala z odznaczeniami 31.03.2025 11:02
- Kraków. Na Kazimierzu otwarto Pałac Nieśmiertelności 31.03.2025 10:48
- Bytom. Zmarł Karol Bula, krytyk muzyczny związany z Operą Śląską 31.03.2025 10:40
- Słupsk. III Festiwal Plastyki Teatrów Lalki i Formy – od 7 kwietnia w Teatrze Tęcza 31.03.2025 10:30
- Chcąc wyrazić solidarność z narodem ukraińskim, zdecydowaliśmy się zdjąć z afisza na najbliższy sezon tytuły rosyjskich twórców - informuje Opera Narodowa. Pisze Katarzyna Jaroch w „Gazecie Wyborczej - Stołecznej”.
Teatr Wielki – Opera Narodowa ogłosił program na nadchodzący sezon 2022/23. Na próżno szukać w nim granego tradycyjnie w grudniu „Dziadka do orzechów" i innych dzieł twórców rosyjskich. Zaniepokoiło to fanów opery, którzy chętnie z dziećmi oglądali przełożone na deski teatru arcydzieło literatury, udźwiękowione przez Piotra Czajkowskiego. Spektakl w obecnej w wersji choreograficznej Toera van Schayka i Wayne’a Eaglinga wszedł na afisz opery w 2011 r. z przerwą pandemiczą. Wcześniejsza wersja choreograficzna Andrzeja Glegolskiego była grana od 1989 r.
„No cóż, wygląda na to, że Operze Narodowej nie zależy na wychowaniu kolejnego pokolenia melomanów", „Szkoda, że »Dziadka do orzechów« brak – jakoś tak zawsze ze świętami się kojarzył…" – komentują internauci.