Inne aktualności
- Warszawa. W poniedziałek ogłoszenie nominacji do XVII Teatralnych Nagród Muzycznych im. Jana Kiepury 09.06.2023 10:24
- Łódź. XI Międzynarodowy Festiwal Teatralna Karuzela - od niedzieli 09.06.2023 10:21
- Białystok. Dzisiaj premiera „Pustostanów” w BTL-u 09.06.2023 10:21
- Białystok. Uczestnicy warsztatów w Teatrze Dramatycznym zmierzyli się z Szekspirem 09.06.2023 10:15
- Kielce. Kadencja dyrektora Teatru Żeromskiego upływa za rok. W urzędzie zastanawiają się co dalej 09.06.2023 10:09
- Łódź. Festiwal Teatralny Retroperspektywy w sierpniu 09.06.2023 10:06
- Internet. Dostępny jest 4. numer Magazynu Kulturalnego Chama 09.06.2023 09:53
-
Gdańsk-Gdynia. Teatr pod chmurką. Dokąd na spektakl w plenerze? 09.06.2023 09:51
- Warszawa. Premierowe „Urodziny” B’cause Dance Company w STUDIO 09.06.2023 09:38
-
Warszawa. Wyjątkowy projekt dla widzów na 12. urodziny Teatru Małego Widza 09.06.2023 09:30
- Warszawa. Festiwal Teatru WARSawy w ramach celebracji XXV-lecia teatru już na finiszu 09.06.2023 09:21
- Lublin. Teatr ITP wystąpi w Ogrodzie Saskim 09.06.2023 09:08
-
Szwajcaria. „Nie użyłem słów obraźliwych ani obelg, nigdy tego nie robię”. Krystian Lupa odpowiada na zarzuty 09.06.2023 09:05
- Poznań. Hiszpańsko-polski projekt „Callar y quemarse” („Zamknij się i spłoń”) w Tłustej Languście 09.06.2023 09:03
- Chcąc wyrazić solidarność z narodem ukraińskim, zdecydowaliśmy się zdjąć z afisza na najbliższy sezon tytuły rosyjskich twórców - informuje Opera Narodowa. Pisze Katarzyna Jaroch w „Gazecie Wyborczej - Stołecznej”.
Teatr Wielki – Opera Narodowa ogłosił program na nadchodzący sezon 2022/23. Na próżno szukać w nim granego tradycyjnie w grudniu „Dziadka do orzechów" i innych dzieł twórców rosyjskich. Zaniepokoiło to fanów opery, którzy chętnie z dziećmi oglądali przełożone na deski teatru arcydzieło literatury, udźwiękowione przez Piotra Czajkowskiego. Spektakl w obecnej w wersji choreograficznej Toera van Schayka i Wayne’a Eaglinga wszedł na afisz opery w 2011 r. z przerwą pandemiczą. Wcześniejsza wersja choreograficzna Andrzeja Glegolskiego była grana od 1989 r.
„No cóż, wygląda na to, że Operze Narodowej nie zależy na wychowaniu kolejnego pokolenia melomanów", „Szkoda, że »Dziadka do orzechów« brak – jakoś tak zawsze ze świętami się kojarzył…" – komentują internauci.