EN

16.05.2022, 17:21 Wersja do druku

Warszawa. „Gdzie się kryją zmysły?” - premiera w Nowym Teatrze

proj. Paweł Mildner / mat. teatru

„Gdzie się kryją zmysły?” Renaty Piotrowskiej-Auffret, premiera 4 czerwca 2022 roku w Nowym Teatrze w Warszawie.

Widzki i Widzowie, jakie macie dziś miny?
Zapraszamy Was w podróż do cielesnej krainy.
Teraz możecie pobyć w czyjejś skórze.
Ruszyć swe zwinne ciała, te małe i te duże.
I uwaga, nie trzymamy języka za zębami.
Mówimy kolorami. Smakami. Dźwiękami.
Tu w oczy nic nas nie kole.
Otwieramy wyobraźni pole.
Mamy też, sprawdźcie, trochę za uszami...
Bo odkrywać lubimy świat zmysłami.
Do tego dobry nos każdego z nas.
Gotowi na tajną misję? Widzę już rąk las!
Spektakl rodzinny dla dzieci 4+ i ich opiekunów.

Gdzie się kryją zmysły? to odkrywcza podróż w zakamarki naszych ciał. Podczas niej Uczestniczki i Uczestnicy – dzieci i dorośli – dowiedzą się, w jakich częściach ciała znajdują się poszczególne zmysły oraz doświadczą ich poprzez proponowane zabawy.

Spektakl ma nielinearny kształt sceniczny, korzysta z ruchu, tańca, form plastycznych, muzyki oraz słów. Interdyscyplinarność spektaklu oraz dramaturgia oparta na swobodnym dialogu przeplatanym ruchem i na zabawie ze skojarzeniami pozwalają na uruchomienie wyobraźni oraz znalezienie czegoś dla siebie w całej propozycji.

••

4-5 czerwca, godz. 12:00, 17:00
17 czerwca, godz. 18:30
18-19 czerwca, godz. 12:00, 17:00

••

Renata Piotrowska-Auffret jest choreografką i artystką wykorzystującą w swoich pracach narzędzie tańca eksperymentalnego, sztuk performatywnych, dramaturgii i teatru. Piotrowska-Auffret kontempluje współczesny świat, czerpiąc inspiracje z intymnych doświadczeń, realnych i fikcyjnych, osadzonych w określonym kontekście społecznym. Interesuje ją przewrotność relacji między historyczną a współczesną polityką ciała, między tym, co publiczne, a tym, co prywatne, a także między tekstem a ruchem.Jej twórczość prezentowana jest na polskich i zagranicznych festiwalach takich jak Boska Komedia, Generation After. Showcase czy Spring Forward. Jej spektakle były wielokrotnie nagradzane: dwukrotnie wybrane do europejskiej prestiżowej sieci domów tańca Aerowaves Top Twenty, trzykrotnie wybrane na Polską Platformę Tańca. Stypendystka Instytutu Adama Mickiewicza, Art Stations Foundation i Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego w Polsce, program "Młoda Polska" (2010) i "Stypendium Ministra" (2013).

Spektakl dla dzieci o ciele jest dla niej gestem politycznym. Ludzkie ciała są poddawane kontroli już od najmłodszych lat. Artystka chce przywrócić odbiorcom spektaklu sprawczość, by mogli swobodnie odczuwać i postrzegać świat poza utartym schematem Nad procesem zwracania sprawczości ciału dziecka pracuje w dużym wymiarze matka, która głęboko wierzy, że troska (o siebie, innych, o ciało, które ma się od urodzenia, o otoczenie) daje szansę na obalenie patriarchalnych struktur i utartych społecznych schematów. Artystka, która sama jest matką, chce przywrócić potencjał matkowania jako opieki (zaznacza również, że nie chodzi tylko o matki, które mają ludzkie dzieci, ani tylko o troskę wobec ludzi) oraz ponownie połączyć feminizm z macierzyństwem.

Od reżyserki i choreografki:
Zarówno w feminizmie, jaki i macierzyństwie zawiera się silny wątek cielesności, afirmacji życia, troski i nadziei na przyszłość. Tego dziś światu potrzeba. W pełni zaczęłam postrzegać świat z perspektywy feministycznej, odkąd mam dzieci. Chciałabym je wychować tak, żeby one naprawdę zmieniły świat i, jak napisała Mona Chollet w książce „Czarownice. Niezwyciężona moc kobiet”, „odwróciły go do góry nogami”.

Renata Piotrowska-Auffret
Choreografia, reżyseria, scenariusz: Renata Piotrowska-Auffret
Performerki, współpraca artystyczna: Magda Fejdasz, Dana Chmielewska
Scenografia: Zuza Golińska
Muzyka: Simon Auffret
Asystentka reżyserki: Aleksandra Osowicz
Partner: Dans i Trøndelag
Identyfikacja wizualna: Paweł Mildner
Fotografia: Maurycy Stankiewicz

Źródło:

Materiał nadesłany