Inne aktualności
- Poznań. „Bestia” Polskiego Teatru Tańca z nagrodą dla najlepszego filmu tańca 28.03.2024 17:43
- Łódź. Agnieszka Skrzypczak z wyróżnieniem aktorskim II Festiwalu Sztuki Aktorskiej Teatropolis 28.03.2024 17:15
- Lublin. Wyniki kontroli ws. zastrzeżeń wobec dyrektora Teatru Osterwy - pod koniec kwietnia 28.03.2024 15:46
- Warszawa. Przed nami X Konkurs „Klasyka Żywa” 28.03.2024 15:15
- Warszawa. Wkrótce premiera monodramu Sławomira Grzymkowskiego w Teatrze Polskim 28.03.2024 13:55
- Warszawa. Zintensyfikowane światy wewnętrzne. TR Warszawa żegna Renégo Pollescha 28.03.2024 13:28
- Łódź. Edukacyjna odsłona festiwalu OFF-Północna 28.03.2024 13:23
- Gdańsk. „Coppélia" Léo Delibesa - premiera baletowa w Operze Bałtyckiej 28.03.2024 12:37
- Poznań. Rozstrzygnięcie naboru do programu pisarskiego Centrum Sztuki Dziecka 28.03.2024 12:28
- Warszawa. W kwietniu premiera „Gry snów” Strindberga w Teatrze Narodowym 28.03.2024 11:20
- Białystok. Spektakl „Cicho… sza…” z ministerialnym dofinansowaniem 28.03.2024 11:19
- Elbląg. Aleksandry wręczone w Teatrze Sewruka 28.03.2024 10:53
- Łódź. Prof. Elżbieta Aleksandrowicz ponownie rektorem Akademii Muzycznej 28.03.2024 10:35
- Łódź. Grand Prix festiwalu Teatropolis dla Marcina Hycnara 28.03.2024 10:17
„Syndrom Hamleta” jest niezwykłym portretem Ukrainy solidaryzującej się w zagrożeniu mimo dzielących ją różnic. Pisze Dawid Dróżdż w „Gazecie Wyborczej”, dodatku „Co Jest Grane”.
Słońce ledwie dźwignęło się znad horyzontu, pierwsze tego dnia bomby lecą w kierunku jednego z lotnisk w obwodzie donieckim. Miejsce, w którym przebywa Sławik, zasypuje ciężki gruz, a jego przyjaciele tracą nadzieję, że wyjdą z tego cało. Sławik wygrzebuje się spod ziemi - siada na skraju zbombardowanego lotniska i wymierza karabin w swoją głowę. „Żyć albo nie żyć?" - pyta w myślach.
Przenosimy się kilka lat później. Pięcioro bohaterów leży na teatralnej scenie, wśród nich Sławik. „Pomyślcie o sobie jak o Hamlecie, który dokonywał w życiu trudnych wyborów" - mówi kobieta, która układa artystów na ziemi jak marionetki. To Roza Sarkisian, reżyserka teatralna z Charkowa. Przygotowuje spektakl bazujący na motywach „Hamleta" i doświadczeń aktorów z wojny w Donbasie. Jest 2020 r., kilkanaście miesięcy przed inwazją Rosji na Ukrainę.