Inne aktualności
- Kalisz. „Śmierć i dziewczyna” już w kwietniu! 31.03.2025 20:18
- Kraków. Jest konkurs na dyrektora Teatru Variete 31.03.2025 17:19
- Warszawa. Kwiecień w Teatrze Ochoty 31.03.2025 17:16
-
Latający Potwór Spaghetti 31.03.2025 17:08
- Kraj. Pokazy spektaklu „żONa” w kwietniu i maju 31.03.2025 16:45
- Warszawa. Anna Łazar została powołana na dyrektorkę Centrum Sztuki Współczesnej – Zamek Ujazdowski 31.03.2025 16:25
- Francja. Zmarł reżyser Yves Boisset, twórca filmów „R.A.S.” i „W matni” 31.03.2025 16:18
- Kielce. 38. Międzynarodowe Warsztaty Tańca Jazzowego w KTT 31.03.2025 15:26
- Warszawa. Premiera „Kosmicznego Domu” w reż. Liny Lapelytė w TR Warszawa – w kwietniu 31.03.2025 14:55
-
Łódź. W 100. rocznicę urodzin wybitnego reżysera Szkoła Filmowa zamieni się w Labirynt Hasa 31.03.2025 14:25
-
Lublin. Teatr Bagatela z wizytą w Teatrze Starym 31.03.2025 13:38
-
Lublin. Spotkanie z Magdaleną Grzebałkowską w Teatrze Starym 31.03.2025 13:27
- Warszawa. Pamela Leończyk reżyseruje „Widok z okna”. Premiera w Lalce – w niedzielę 31.03.2025 13:11
- Rzeszów. Teatr Maska zaprasza do zgłaszania spektakli na festiwal Maskarada 2025 31.03.2025 13:08
„Syndrom Hamleta” jest niezwykłym portretem Ukrainy solidaryzującej się w zagrożeniu mimo dzielących ją różnic. Pisze Dawid Dróżdż w „Gazecie Wyborczej”, dodatku „Co Jest Grane”.
Słońce ledwie dźwignęło się znad horyzontu, pierwsze tego dnia bomby lecą w kierunku jednego z lotnisk w obwodzie donieckim. Miejsce, w którym przebywa Sławik, zasypuje ciężki gruz, a jego przyjaciele tracą nadzieję, że wyjdą z tego cało. Sławik wygrzebuje się spod ziemi - siada na skraju zbombardowanego lotniska i wymierza karabin w swoją głowę. „Żyć albo nie żyć?" - pyta w myślach.
Przenosimy się kilka lat później. Pięcioro bohaterów leży na teatralnej scenie, wśród nich Sławik. „Pomyślcie o sobie jak o Hamlecie, który dokonywał w życiu trudnych wyborów" - mówi kobieta, która układa artystów na ziemi jak marionetki. To Roza Sarkisian, reżyserka teatralna z Charkowa. Przygotowuje spektakl bazujący na motywach „Hamleta" i doświadczeń aktorów z wojny w Donbasie. Jest 2020 r., kilkanaście miesięcy przed inwazją Rosji na Ukrainę.