Inne aktualności
- Warszawa. „Gry i zabawy” – spektakl w DK Zacisze 21.01.2025 17:26
- Warszawa. Ogłoszono przetarg na realizację budowy TR Warszawa 21.01.2025 16:16
- Warszawa. MKiDN ogłosiło projekty dofinansowane z rezerwy ministra w ramach programu „Edukacja artystyczna 2025” 21.01.2025 16:07
- Bydgoszcz. Teatr Polski gra z WOŚP 21.01.2025 15:07
- Radom. Wkrótce premiera spektaklu „Café Luna” w Teatrze Powszechnym 21.01.2025 15:03
- Rzeszów. Promocja książki Andrzeja Piątka „Szajna. Dom wyobraźni artysty” 21.01.2025 14:56
- Nowy Sącz. XXI Międzynarodowy Konkurs Sztuki Wokalnej im. Ady Sari – w maju 21.01.2025 14:46
- Białystok. 30 twórców ze stypendiami artystycznymi prezydenta miasta 21.01.2025 14:43
- Bydgoszcz. „Zemsta” na Dzikim Zachodzie. Teatr Polski zaprezentował plakat z kaktusem i rewolwerem 21.01.2025 14:09
- Katowice. Za tydzień premiera spektaklu „Mianujom mie Hanka” w Teatrze Telewizji 21.01.2025 13:56
- Katowice. Gala wręczenia Nagrody im. Kazimierza Kutza w Teatrze Śląskim – 16 lutego 21.01.2025 13:28
- Gdańsk. Najbliższe wydarzenia w Teatrze Wybrzeże 21.01.2025 12:26
- Bydgoszcz. Opera ku pokrzepieniu serc. Weekend z „Napojem miłosnym” w Operze Nova 21.01.2025 12:20
- Płock. Zmarł aktor Zbigniew Płoszaj 21.01.2025 12:09
„Syndrom Hamleta” jest niezwykłym portretem Ukrainy solidaryzującej się w zagrożeniu mimo dzielących ją różnic. Pisze Dawid Dróżdż w „Gazecie Wyborczej”, dodatku „Co Jest Grane”.
Słońce ledwie dźwignęło się znad horyzontu, pierwsze tego dnia bomby lecą w kierunku jednego z lotnisk w obwodzie donieckim. Miejsce, w którym przebywa Sławik, zasypuje ciężki gruz, a jego przyjaciele tracą nadzieję, że wyjdą z tego cało. Sławik wygrzebuje się spod ziemi - siada na skraju zbombardowanego lotniska i wymierza karabin w swoją głowę. „Żyć albo nie żyć?" - pyta w myślach.
Przenosimy się kilka lat później. Pięcioro bohaterów leży na teatralnej scenie, wśród nich Sławik. „Pomyślcie o sobie jak o Hamlecie, który dokonywał w życiu trudnych wyborów" - mówi kobieta, która układa artystów na ziemi jak marionetki. To Roza Sarkisian, reżyserka teatralna z Charkowa. Przygotowuje spektakl bazujący na motywach „Hamleta" i doświadczeń aktorów z wojny w Donbasie. Jest 2020 r., kilkanaście miesięcy przed inwazją Rosji na Ukrainę.