Inne aktualności
- Wrocław. Podsumowanie sezonu 2023/2024 w WTP 17.07.2024 11:51
- Warszawa. MKiDN: tysiące wniosków o granty i stypendia w naborze do programu z KPO 17.07.2024 11:40
-
Warszawa. „Kwiat Paproci” w namiocie cyrkowym. Spektakl familijny wyrusza w trasę 17.07.2024 10:51
- Bytom. „Eksperyment uczuciowy”: półkolonie artystyczne dla nastolatków w BCK 17.07.2024 10:45
- Rzeszów. Monika Szela wybrana na kolejną kadencję w Teatrze Maska 17.07.2024 10:01
- Wielka Brytania. 15 lat temu zmarł filozof Leszek Kołakowski 17.07.2024 09:37
- Gdańsk. Hamlet i toczące się głowy. Zbliża się 28. Międzynarodowy Festiwal Szekspirowski 17.07.2024 09:20
-
Suwałki. Festiwal Suwalskie Teatr-Akcje wraca po 9 latach nieobecności 17.07.2024 08:50
-
Warszawa. Dyrektorka IAM o Sezonie Kulturalnym Polska-Rumunia: chcemy się wzajemnie inspirować 17.07.2024 08:18
- Lublin. Carnaval Sztukmistrzów 2024 – wraz z nim odbędzie się Urban Highline Festival 16.07.2024 15:54
-
Kraków. Urząd Marszałkowski o Teatrze Słowackiego: zależy nam na wypracowaniu najlepszego rozwiązania 16.07.2024 15:17
- Katowice. Wakacyjna wystawa „Lalki w Ateneum” 16.07.2024 14:54
- Kraków. Odyseja Nowohucka: nowy letni festiwal Teatru Łaźnia Nowa i Domu Utopii 16.07.2024 13:25
-
Kraków. Zespół Teatru Słowackiego: chcemy, aby dyrektor Głuchowski został z nami 16.07.2024 11:43
Marco Goecke stracił stanowisko dyrektora baletu w głównej operze Hanoweru. Jak sam ocenia, reakcja była "nieco przesadzona".
W niedzielny wieczór [12 lutego] w największym teatrze operowym Hanoweru Marco Goecke, uznany niemiecki choreograf,
P
Można się było spodziewać, że decyzja ta zakończy kuriozalną sprawę, która odbiła się echem w międzynarodowych mediach i wywołała wstrząs w świecie tańca. Lecz kariera Marco Goeckego bynajmniej nie dobiegła kresu.
Nie można skreślać ludzi
W wywiadzie udzielonym przez telefon Laura Berman zapewniła, że Balet Państwowy w Hanowerze w dalszym ciągu będzie wystawiał jego sztuki; 24 lutego w ramach potrójnego spektaklu zaprezentowane zostanie jego dzieło „Hello Earth" [tekst "The New York Times" ukazał się 16 lutego]. Prace Goeckego, jak to określiła Berman, „nie mają sobie równych", a jego działalność artystyczną powinno się oddzielać od niemożliwego do usprawiedliwienia incydentu.