Inne aktualności
- Białystok. Premiera spektaklu o miłości – „Wieczoru Trzech Króli” Szekspira w Teatrze Dramatycznym 22.02.2025 14:18
-
Warszawa. Premiera spektaklu muzycznego „Na prochach” w Teatrze Syrena – w sobotę 22.02.2025 12:00
- Kraków. „Aida” – premiera w Operze Krakowskiej 21.02.2025 18:02
-
Kielce. Zdjęcia Pawła Edelmana do „Skóry po dziadku” Pakuły 21.02.2025 17:50
- Kraków. Artyści i pracownicy Teatru Scena STU uhonorowani Medalami „Zasłużony Kulturze Gloria Artis” 21.02.2025 16:26
- Zakopane. Spektakl kabaretowo-muzyczny „Międzyczas” wg utworów Jonasza Kofty i premiera płyty 21.02.2025 16:09
- Warszawa. Ukraińskie „Dziady” w Teatrze Dramatycznym 21.02.2025 16:08
- Szczecin. W marcu premiera „Pół na pół” w Teatrze Polskim 21.02.2025 16:05
- Warszawa. Niepokojące plany dotyczące czeskiego Instytutu Teatralnego 21.02.2025 16:00
-
Lublin. Nowy cykl czytań performatywnych w Teatrze Osterwy 21.02.2025 15:42
-
Katowice. Wkrótce finał 2. edycji projektu WyspianKiss w Teatrze Śląskim 21.02.2025 14:36
-
Wrocław. Opera zachęca do wsparcia Ukrainy podczas spektaklu „Carmen” 21.02.2025 14:34
-
Teatr TV. Premiera spektaklu „Matki. Pieśń na czas wojny” w reż. Marty Górnickiej – w poniedziałek 21.02.2025 14:34
- Katowice. W Teatrze Żelaznym próbują „Misia Kubusia i przyjaciół” 21.02.2025 14:07
Po wielu tygodniach wyczekiwania i dostępu jedynie do transmisji online, 12 nastąpiło oficjalne otwarcie sfery kultury w kraju. Wiele instytucji już pierwszego dnia ruszyło ze swoim repertuarem. My postanowiliśmy sprawdzić, czy tego dnia mieszkańcy chętnie odwiedzali kina i teatry. Pisze Mateusz Groen w portalu trojmiasto.pl.
Po dość długim wyczekiwaniu kultura dostała od rządu tzw. "zielone światło", dzięki czemu widzowie mogli na żywo obejrzeć spektakle, koncerty czy filmy. Co prawda, rząd otworzył kina, teatry, filharmonie i opery na razie warunkowo, na dwa tygodnie, ale już pierwszego dnia widać było, że głód kultury w narodzie jest spory.
Moment oficjalnej inauguracji działalności po lockdownie, zarówno dla pracowników, jak i dla widzów był ekscytujący, tym bardziej, że decyzja rządu dla większości instytucji była zaskoczeniem. Dotyczy to zwłaszcza dużych multipleksów, które nie zdążyły przygotować repertuaru lub też świadomie czekają na rozwój sytuacji, gdyż otwarcie na dwa tygodnie po prostu im się nie opłaca.