Inne aktualności
- Francja. Aktorka Elizabeth Duda: chcę wypełnić lukę w obecności poezji Miłosza we Francji 21.12.2024 12:43
- Kraków. Projekt „Kultura – pomimo ciemności i ograniczeń 2024” 21.12.2024 11:27
- Lublin. Gruziński balet, Koncert Wiedeński i noworoczne widowisko w CSK 20.12.2024 17:42
- Warszawa. Fundacja Ivana Wyrypajewa Teal House otworzyła program „Art Integration” 20.12.2024 17:35
- Olsztyn. Spektaklem „Setka Jaracza” teatr obchodzi podwójny jubileusz 20.12.2024 17:02
- Warszawa. „Urodziny Leśmiana”. Koncert relaksacyjny, czytanie performatywne i debata 20.12.2024 16:55
- Dolnośląskie. Teatralne królestwo ustanowiono w Nowinie 20.12.2024 16:35
- Warszawa. Nie żyje Svitlana Oleshko 20.12.2024 14:45
- Kraj. Nowy balet „Dziadek do orzechów i Król myszy” z Opery w Zurychu 20.12.2024 14:29
- Warszawa. O ekologii w operze. Dokumentacja opery „Szczur i Drzewo” 20.12.2024 13:25
- Warszawa. Dramat. I co? Tłumaczenia teatralne. Spotkanie w ramach cyklu „Książka w teatrze” 20.12.2024 13:19
- Lublin. Premiera „Cyberiady” 20.12.2024 13:10
- Toruń. Internetowa premiera filmu dokumentalnego z okazji 10-lecia Teatru Muzycznego 20.12.2024 11:30
- Warszawa. Reportaż z pokazu „Sprawa Dantona. Rekonstrukcja” w niedzielę na VOD Teatru Powszechnego 20.12.2024 11:29
Po wielu tygodniach wyczekiwania i dostępu jedynie do transmisji online, 12 nastąpiło oficjalne otwarcie sfery kultury w kraju. Wiele instytucji już pierwszego dnia ruszyło ze swoim repertuarem. My postanowiliśmy sprawdzić, czy tego dnia mieszkańcy chętnie odwiedzali kina i teatry. Pisze Mateusz Groen w portalu trojmiasto.pl.
Po dość długim wyczekiwaniu kultura dostała od rządu tzw. "zielone światło", dzięki czemu widzowie mogli na żywo obejrzeć spektakle, koncerty czy filmy. Co prawda, rząd otworzył kina, teatry, filharmonie i opery na razie warunkowo, na dwa tygodnie, ale już pierwszego dnia widać było, że głód kultury w narodzie jest spory.
Moment oficjalnej inauguracji działalności po lockdownie, zarówno dla pracowników, jak i dla widzów był ekscytujący, tym bardziej, że decyzja rządu dla większości instytucji była zaskoczeniem. Dotyczy to zwłaszcza dużych multipleksów, które nie zdążyły przygotować repertuaru lub też świadomie czekają na rozwój sytuacji, gdyż otwarcie na dwa tygodnie po prostu im się nie opłaca.