Inne aktualności
- Lublin. Premiera opery „Don Giovanni” – 25 i 26 stycznia 22.01.2025 17:35
- Kraków. „Australia” pierwszą premierą Teatru Słowackiego w nowym roku 22.01.2025 16:56
- Szczecin. Jacek Jekiel wybrany na następną kadencję 22.01.2025 16:41
- Warszawa. TEATR POLSKA 2025. Nabór spektakli do 10 marca 22.01.2025 15:27
- Kraków. Premiera spektaklu inspirowanego historią Św. Faustyny w Łaźni Nowej 22.01.2025 15:23
- Europejskie Stolice Kultury 2025: Chemnitz i Nova Gorica – Gorycja 22.01.2025 15:01
- Łódź. Premiera „Piaskowego Wilka” w Teatrze Pinokio już w sobotę! 22.01.2025 14:29
- Słupsk. Premiera dla najnajów i nowa strona internetowa Teatru Tęcza 22.01.2025 13:47
- Dolnośląskie. Koncert w Sycowie na rzecz rodaków na Wschodzie 22.01.2025 13:45
- Ruda Śląska. Koncert „I love Sinatra” na Walentynki w Teatrze Impresaryjnym im. H. Bisty 22.01.2025 13:36
- Jelenia Góra. „Muzyczne Czwartki” w nowym roku startują 23 stycznia 22.01.2025 13:34
- Wrocław. Na afisz wraca „Historia pewnej taniny” 22.01.2025 12:59
- Warszawa. Premiera „Ślubów panieńskich” Jemmetta w Teatrze Polskim – za tydzień 22.01.2025 12:41
- Warszawa. Anna Augustynowicz reżyseruje pierwszą premierę sezonu w Dramatycznym 22.01.2025 12:30
Po wielu tygodniach wyczekiwania i dostępu jedynie do transmisji online, 12 nastąpiło oficjalne otwarcie sfery kultury w kraju. Wiele instytucji już pierwszego dnia ruszyło ze swoim repertuarem. My postanowiliśmy sprawdzić, czy tego dnia mieszkańcy chętnie odwiedzali kina i teatry. Pisze Mateusz Groen w portalu trojmiasto.pl.
Po dość długim wyczekiwaniu kultura dostała od rządu tzw. "zielone światło", dzięki czemu widzowie mogli na żywo obejrzeć spektakle, koncerty czy filmy. Co prawda, rząd otworzył kina, teatry, filharmonie i opery na razie warunkowo, na dwa tygodnie, ale już pierwszego dnia widać było, że głód kultury w narodzie jest spory.
Moment oficjalnej inauguracji działalności po lockdownie, zarówno dla pracowników, jak i dla widzów był ekscytujący, tym bardziej, że decyzja rządu dla większości instytucji była zaskoczeniem. Dotyczy to zwłaszcza dużych multipleksów, które nie zdążyły przygotować repertuaru lub też świadomie czekają na rozwój sytuacji, gdyż otwarcie na dwa tygodnie po prostu im się nie opłaca.