Inne aktualności
-
Warszawa. Wręczenie Nagrody im. Zygmunta Hübnera CZŁOWIEK TEATRU i Wyróżnienia ZŁOTY PROLOG– 24 marca 14.03.2025 14:03
- Warszawa. MKiDN: 26 marca odbędzie się 9. Forum Prawa Autorskiego 14.03.2025 13:58
-
Ostrów Wlkp. 14. Grand Prix Komeda – odsłaniamy karty 14.03.2025 13:37
- Internet. Rozmowa z twórcami Teatru Razem – dziś o 14.00 na Gdansk.pl 14.03.2025 13:23
- Warszawa. MKiDN: ministra Wróblewska spotkała się z ministrami kultury Litwy i Mongolii 14.03.2025 13:20
- Gdynia. Powołano Gdyńską Radę Kultury. W jej składzie aktorka Katarzyna Figura 14.03.2025 13:13
-
Kielce. Mateusz Drozdowski laureatem Nagrody im. Leona Schillera 14.03.2025 12:59
- Gdańsk. Opera Bałtycka z nowymi koncertami. To powrót do XIX-wiecznych tradycji 14.03.2025 12:58
-
Gdańsk. Współpraca partnerska pomiędzy Gdańskim Teatrem Szekspirowskim a Uniwersytetem Gdańskim 14.03.2025 12:44
-
Łódź. Prapremiera „Arlekina" dla najmłodszych widzów 14.03.2025 11:56
- Łódź. Dni otwarte Wydziału Aktorskiego Szkoły Filmowej 14.03.2025 11:42
- Warszawa. W kwietniu premiera „Karolci” w Teatrze Polskim 14.03.2025 11:41
- Białystok. Białostocki Teatr Lalek z dofinansowaniem dla projektu „BTL - przestrzeń kreatywna” 14.03.2025 10:55
-
Łódź. „Iwona, księżniczka Burgunda" rozpocznie festiwal Teatru Powszechnego 14.03.2025 10:51
Teatr im. Wilama Horzycy wydał właśnie publikację z twórczymi scenariuszami zajęć dla uczniów szkoły podstawowej współtworzoną przez 20 nauczycieli i nauczycielek z województwa kujawsko-pomorskiego pt. "Baśń - narzędzie pracy z dziećmi".
"Baśń - narzędzie pracy z dziećmi to publikacja, która jest wynikiem twórczego spotkania Teatru z 18 nauczycielkami i 2 nauczycielami z województwa kujawsko-pomorskiego. Inspirując się myślą Bruno Bettelheima – austriackiego psychologa i pedagoga – i jego książką „Cudowne i pożyteczne. O znaczeniach i wartościach baśni”, a także spektaklem „Alicja w Krainie Czarów” w reżyserii Pawła Paszty, stworzyliśmy projekt, który traktuje baśń jako narzędzie pracy z dziećmi.
Nauczycielki i nauczyciele, którzy wzięli udział w tych działaniach, opracowali autorskie scenariusze lekcji inspirowane baśniami z całego świata. Celem tych warsztatów jest nie tylko analiza literacka tych tekstów, ale przede wszystkim rozwój uczniów – wzmacnianie lub kształtowanie pewnych postaw, otwieranie na refleksję na temat sobie i swoich zachowań czy też uwrażliwianie na perspektywę drugiego człowieka. Zajęcia te odchodzą od jedynie rozumowego odbioru baśni, kładąc nacisk również na rozwój wyobraźni oraz konfrontowanie się ze swoimi emocjami.
W niniejszej publikacji znajdziesz 22 scenariusze podzielone na dwa rozdziały – część z nich jest skierowana do klas I-III, a część do klas IV-VI szkoły podstawowej.
Zachęcamy do korzystania z całych konspektów, ale również do inspirowania się poszczególnymi ćwiczeniami i zabierania dzieci w świat baśni.
Wersja multimedialna dostępna pod linkiem, wersja PDF do pobrania pod artykułem.
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury.
Dofinansowano z budżetu Samorządu Województwa Kujawsko-Pomorskiego.