Inne aktualności
-
Nowy RAPTULARZ: Misterium Wielkiej Nocy 18.04.2025 15:18
-
E-teatr życzy radosnej i spokojnej Wielkanocy! 18.04.2025 09:00
-
Warszawa. Michał Merczyński dyrektorem Nowego Teatru 17.04.2025 18:58
- Łódź. Stypendia artystyczne Miasta Łodzi dla 16 laureatów 17.04.2025 18:03
- Warszawa. Maraton spektakli z nutką ekologii na urodziny Teatru Bohema House 17.04.2025 17:05
- Katowice. Ruszył nabór ofert do XX edycji programu „Lokal na kulturę” 17.04.2025 16:24
-
Kielce. Jacek Jabrzyk wygrał konkurs na dyrektora Teatru im. Stefana Żeromskiego 17.04.2025 16:13
- Dolny Śląsk. Miejski Ośrodek Kultury i Sztuki w Oleśnicy oraz Teatr Tańca MOMENTUM zapraszają do udziału w konkursie 17.04.2025 15:48
- Warszawa. II Festiwal Musica Sacra w stolicy od 27 kwietnia do 4 maja 17.04.2025 14:51
- Pomorskie. Spotkanie z Krzysztofem Zanussim i spektakl „Być jak Charlie Chaplin” w Kębłowie 17.04.2025 14:21
- Gdańsk. Misterium Krzyża w Wielki Piątek. Organizuje je Bractwo św. Pawła 17.04.2025 13:49
- Warszawa. W Operze Narodowej – warsztat choreograficzny „Kreacje 17” 17.04.2025 13:46
- Pogrzeb Jadwigi Jankowskiej-Cieślak – w środę w Józefowie pod Warszawą 17.04.2025 13:30
- Katowice. Adam Balas zarekomendowany na dyrektora NOSPR 17.04.2025 13:02
Teatr im. Wilama Horzycy wydał właśnie publikację z twórczymi scenariuszami zajęć dla uczniów szkoły podstawowej współtworzoną przez 20 nauczycieli i nauczycielek z województwa kujawsko-pomorskiego pt. "Baśń - narzędzie pracy z dziećmi".
"Baśń - narzędzie pracy z dziećmi to publikacja, która jest wynikiem twórczego spotkania Teatru z 18 nauczycielkami i 2 nauczycielami z województwa kujawsko-pomorskiego. Inspirując się myślą Bruno Bettelheima – austriackiego psychologa i pedagoga – i jego książką „Cudowne i pożyteczne. O znaczeniach i wartościach baśni”, a także spektaklem „Alicja w Krainie Czarów” w reżyserii Pawła Paszty, stworzyliśmy projekt, który traktuje baśń jako narzędzie pracy z dziećmi.
Nauczycielki i nauczyciele, którzy wzięli udział w tych działaniach, opracowali autorskie scenariusze lekcji inspirowane baśniami z całego świata. Celem tych warsztatów jest nie tylko analiza literacka tych tekstów, ale przede wszystkim rozwój uczniów – wzmacnianie lub kształtowanie pewnych postaw, otwieranie na refleksję na temat sobie i swoich zachowań czy też uwrażliwianie na perspektywę drugiego człowieka. Zajęcia te odchodzą od jedynie rozumowego odbioru baśni, kładąc nacisk również na rozwój wyobraźni oraz konfrontowanie się ze swoimi emocjami.
W niniejszej publikacji znajdziesz 22 scenariusze podzielone na dwa rozdziały – część z nich jest skierowana do klas I-III, a część do klas IV-VI szkoły podstawowej.
Zachęcamy do korzystania z całych konspektów, ale również do inspirowania się poszczególnymi ćwiczeniami i zabierania dzieci w świat baśni.
Wersja multimedialna dostępna pod linkiem, wersja PDF do pobrania pod artykułem.
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury.
Dofinansowano z budżetu Samorządu Województwa Kujawsko-Pomorskiego.