Inne aktualności
- Warszawa. „Szymborska. Kropki, przecinki, papierosy” w cyklu SOLO INACZEJ w MIK 24.04.2024 10:45
- Olsztyn. W piątek premiera „Balladyny” w Teatrze Jaracza 24.04.2024 10:38
- Słupsk. Goldoni wg Aignera. Premiera „Sługi dwóch panów” w Nowym Teatrze 24.04.2024 10:26
- Szczecin. „Tożsamości. Wieczór nowej choreografii” premierowo na scenie Opery Na Zamku 24.04.2024 10:25
- Gliwice. „Bolero” i inne balety Maurice'a Béjarta z Opery Paryskiej do zobaczenia w niedzielę w Kinie Amok 24.04.2024 10:18
- Białystok. Trwają przygotowania do ostatniej premiery sezonu w OiFP 24.04.2024 10:10
- Bydgoszcz. „Manon" z Wilna na 30. Bydgoskim Festiwalu Operowym 24.04.2024 09:10
- Warszawa. Wystawa prac Grzegorza Pabla w Teatrze Wielkim-Operze Narodowej - od czwartku 24.04.2024 08:52
- Maryla Zielińska laureatką Nagrody Polskiego Towarzystwa Badań Teatralnych za rok 2023 23.04.2024 22:14
- Poznań. „Straszny dwór” Teatru Wielkiego w Filharmonii Berlińskiej 23.04.2024 21:46
- Poznań. Szczecińskie „Sceny z sufitu” gościnnie w Teatrze Animacji 23.04.2024 18:44
- Warszawa. „Przez ścianę” – premiera już jutro 23.04.2024 18:18
- Gdańsk. „Piękna Zośka” w Teatrze Telewizji 23.04.2024 17:26
- Wsola. Literatura według... Kolejne spotkanie w Muzeum Witolda Gombrowicza 23.04.2024 16:44
Teatr im. Wilama Horzycy wydał właśnie publikację z twórczymi scenariuszami zajęć dla uczniów szkoły podstawowej współtworzoną przez 20 nauczycieli i nauczycielek z województwa kujawsko-pomorskiego pt. "Baśń - narzędzie pracy z dziećmi".
"Baśń - narzędzie pracy z dziećmi to publikacja, która jest wynikiem twórczego spotkania Teatru z 18 nauczycielkami i 2 nauczycielami z województwa kujawsko-pomorskiego. Inspirując się myślą Bruno Bettelheima – austriackiego psychologa i pedagoga – i jego książką „Cudowne i pożyteczne. O znaczeniach i wartościach baśni”, a także spektaklem „Alicja w Krainie Czarów” w reżyserii Pawła Paszty, stworzyliśmy projekt, który traktuje baśń jako narzędzie pracy z dziećmi.
Nauczycielki i nauczyciele, którzy wzięli udział w tych działaniach, opracowali autorskie scenariusze lekcji inspirowane baśniami z całego świata. Celem tych warsztatów jest nie tylko analiza literacka tych tekstów, ale przede wszystkim rozwój uczniów – wzmacnianie lub kształtowanie pewnych postaw, otwieranie na refleksję na temat sobie i swoich zachowań czy też uwrażliwianie na perspektywę drugiego człowieka. Zajęcia te odchodzą od jedynie rozumowego odbioru baśni, kładąc nacisk również na rozwój wyobraźni oraz konfrontowanie się ze swoimi emocjami.
W niniejszej publikacji znajdziesz 22 scenariusze podzielone na dwa rozdziały – część z nich jest skierowana do klas I-III, a część do klas IV-VI szkoły podstawowej.
Zachęcamy do korzystania z całych konspektów, ale również do inspirowania się poszczególnymi ćwiczeniami i zabierania dzieci w świat baśni.
Wersja multimedialna dostępna pod linkiem, wersja PDF do pobrania pod artykułem.
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury.
Dofinansowano z budżetu Samorządu Województwa Kujawsko-Pomorskiego.