EN

30.04.2022, 08:24 Wersja do druku

Szczecin. Nagrody 56. Przeglądu Teatrów Małych Form Kontrapunkt 2022

Zakończył się 56. Przegląd Teatrów Małych Form KONTRAPUNKT 2022 w Szczecinie. Jurorzy ogłosili laureata GRAND PRIX – Wielkiej Nagrody Publiczności oraz  laureatów nagród przyznawanych przez Jury.

fot. mat. teatru

GRAND PRIX – Wielką Nagrodę Publiczności otrzymuje spektakl „Rewolucja, której nie było” w wykonaniu Teatru 21 oraz Biennale Warszawa.

Jury 56. Przeglądu Teatrów Małych Form KONTRAPUNKT 2022 w Szczecinie w składzie:
–    Aleksandra Łukaszewicz (przewodnicząca),
–    Joanna Klass,
–    Tamara Trunowa,
podczas posiedzenia 29 kwietnia 2022 roku przyznało następujące nagrody:

Nagroda Główna Jury w kwocie 10 000 zł dla spektaklu „a.y.l.a.n.” w wykonaniu Teatri
i Qytetit z Gjilan w Kosowie za mistrzowskie poprowadzenie dramaturgii w odniesieniu do niezwykle trudnego tematu, jakim jest walka dobra ze złem, oraz wywołanie odczucia wzniosłości dzięki skonfrontowaniu absurdu codzienności i miałkich ludzkich interesów z nagim, brutalnym faktem bezsensownej, niewinnej śmierci.

Nagroda Rady Miasta Szczecin w wysokości 5000 zł dla zespołu aktorskiego oraz Weroniki Szczawińskiej, reżyserki spektaklu „Klub” Teatru Collegium Nobilium w Warszawie oraz TR Warszawa, za demokratyczną pracę nad dekonstrukcją kultury gwałtu przy jednoczesnej afirmacji różnorodnej kobiecości.

Nagroda im. Kazimierza Krzanowskiego w kwocie 3000 zł dla Sary Celler-Jezierskiej za rolę Teresy w spektaklu „Maszyna”, która subtelną i ekspresyjną grą aktorską wytworzyła wyrazisty i znaczący kontrapunkt dla spektaklu zrealizowanego w formule futurystycznej komedii dell’arte.
 
Nagroda im. Zygmunta Duczyńskiego w wysokości 5000 zł ufundowana przez Marszałka Województwa Zachodniopomorskiego dla spektaklu „Rewolucja, której nie było” za pełną obecność całego zespołu, a w szczególności dla Teresy Foks i zespołu muzycznego za brawurową improwizację jazzową, która w sposób twórczy rozwinęła ideę kontrapunktu.

oraz dwa wyróżnienia, każde po 2 000 zł dla:
–    Branka Rozmana oraz Julii Sobiesiak-Boruckiej za angażującą emocjonalnie, a jednocześnie minimalistyczną ścieżkę dźwiękową w spektaklu Teatru im. Wilama Horzycy w Toruniu „Biblia: Próba”, która wytwarzając kontrapunkt do mięsności warstwy wizualnej, zapewniła osiągnięcie harmonii w dziele.
–    zespołu, który zrealizował spektakl „Król skinów” (Grzegorz Hann, Maria Sztark, Łukasz Kowalski, Krzysztof Kuźnicki oraz Krystyna Pięta) za wysublimowany horror w formie intermedialnej i performatywnej, który wywołując uczucie art-grozy, ukazał estetyczny dystans do tragedii losu ludzkiego.

Jurorzy pragną także wyrazić swoje uznanie dla spektaklu „Gęstość zaludnienia. Historia wybuchu” w reżyserii Krzysztofa Popiołka w wykonaniu Teatru Kana w Szczecinie za ciepłe i humanistyczne zrozumienie ludzkiej tęsknoty za normalnością w sytuacji tragedii będącej poza kontrolą oraz za wyjątkowo trafny dobór scenografii i rekwizytów.

***

Protokół przyznania
GRAND PRIX – Wielkiej Nagrody Publiczności
56. Przeglądu Teatrów Małych Form KONTRAPUNKT 2022

Komisja skrutacyjna Wielkiej Nagrody Publiczności czyli GRAND PRIX 56. PTMF KONTRAPUNKT 2022 w składzie:
-    Alicja Sztark,
-    Natalia Kochaniuk,
-    Daniel Źródlewski,
po podliczeniu głosów publiczności stwierdza, że GRAND PRIX – Wielką Nagrodę Publiczności otrzymuje spektakl „Rewolucja, której nie było” w wykonaniu Teatru 21 oraz Biennale Warszawa.

Poniżej zestawienie pozycji poszczególnych spektakli, szczegółowe wyniki głosowania:

miejsce 11: IV RP Snów
miejsce 10: Grimm
miejsce 9: Maszyna miejsce 8: Biblia. Próba miejsce 7: Robot
miejsce 6: a.y.l.a.n.
miejsce 5: Klub
miejsce 4: Kobieta i życie miejsce 3: Epitafium Błazna miejsce 2: Byk
miejsce 1: Rewolucja, której nie było

Źródło:

Materiał nadesłany