W lutym 2021 r. Sopocki Teatr Tańca łączy prezentację online z offline. Zaprezentuje "Dyskretny UROK Picassa" online z darmowym dostępem oraz pierwszy spektakl dla widzów od 3 miesięcy - najnowszą premierę "7 pieczęć" w Teatrze w Sopocie!
13-14 lutego Dyskretny UROK Picassa – prezentacja online
Dostęp do pokazu darmowy na kanałach YT i Fb STT od 19.00 13.02.21 do 23.30 14.02.2021
Link do trailera: : https://www.youtube.com/watch?v=ig1BZpSr39M&t=19s
DYSKRETNY UROK PICASSA
koncept – Jacenty Krawczyk / reżyseria – Jacenty Krawczyk, Joanna Czajkowska / choreografia – Joanna Czajkowska, Jacenty Krawczyk, Kamila Maik, Kalina Porazińska, Joanna Nadrowska, Magdalena Laudańska, Kacper Matuszewski / muzyka – Mariusz Noskowiak / kostiumy – Alicja Gruca
scenografia – Artur Gołdys, Zuza Maik / światła – Mateusz Gierc / wizualizacje – Katarzyna Turowska plakat – Katarzyna Turowska
„Dziewczyna przed lustrem w wykonaniu Czajkowskiej zwraca uwagę na dwa istotne motywy przedstawienia – dłoń i oko, „narzędzia” Mistrza. Praca dłoni i gra spojrzeń budują fundamenty choreografii Krawczyka i Czajkowskiej. Dłoń inicjuje tu taniec, zaznacza poszczególne części ludzkiego ciała, tego samego, które Picasso z takim upodobaniem dekonstruował. W najnowszym przedstawieniu Sopockiego Teatru Tańca ciało, a wraz z nim cały otaczający je (wszech)świat również ulegają swoistej dekonstrukcji, którą każdorazowo finalizuje akt rekonstruowania. Krawczyk i Czajkowska rozkładają niejako choreograficzne konstrukcje na frazy poszczególnych ruchów, z których następnie budują nowe kształty. Te po chwili także ulegają rozłożeniu. I tak aż do przejmującego finału. […]”
Anna Jazgarska „Wszystkie dzieci rodzą się artystami” dla www.teatralny.pl
Inspiracją dla artystów Sopockiego Teatru Tańca do spektaklu pt. ”Dyskretny urok Picassa” jest oczywiście postać Pabla Picassa, ur. w 1881 r. w Maladze, hiszpańskiego malarza, grafika, rzeźbiarza, uznawanego za jednego z najwybitniejszych artystów XX wieku, genialnego twórcę sztuki nowoczesnej. Jego wszechstronna, niezwykle bogata twórczość jest niekończącą się inspiracją dla artystów z różnych dziedzin sztuki w XX i XXI w. Picasso – twórca nie tylko obrazów, ale także grafik, ceramiki, rzeźb, scenografii, ilustracji, jako przedstawiciel takich prądów w sztuce jak realizm, surrealizm, kubizm dadaizm, jest doskonałą inspiracją do stworzenia żywych obrazów scenicznych w formie interdyscyplinarnego nowoczesnego widowiska, w duchu wielkiego artysty, jego wszechstronnej stylistyki. Wybrane dzieła z różnych okresów, od subtelnej formy, naturalizmu przez kubistyczną deformację, dekonstrukcję, karykaturę, po surrealistyczną abstrakcyjną ekspresję, wyznaczą dla twórców STT formę o zróżnicowanej stylistyce ruchomych obrazów przedstawienia o ponadczasowym charakterze. Choreografia będzie efektem pracy aktorów-tancerzy, wg autorskiej swobodnej interpretacji i koncepcji z pogranicza performance, tańca, kreacji aktorskiej i dramaturgii teatralnej – w duchu surrealistyczno-kubistycznym.
20 lutego - 7 pieczęć – wyczekiwana pierwsza prezentacja offline
Zapraszamy do Teatru na al. Mamuszki 2 w Sopocie na 19.00!
Ze względu na ograniczenia spowodowanymi przez COVID, możemy gościć tylko połowę widowni. Będziemy zachwyceni właśnie Twoim przybyciem, Drogi Widzu!
Link do trailera: https://youtu.be/3fYpXdusgpg
7 PIECZĘĆ
Scenariusz, reżyseria (inspirowane dziełami Ingmara Bergmana) – Jacek Krawczyk / Choreografia, kreacje aktorskie, taniec – Joanna Czajkowska, Jacek Krawczyk, Grzegorz Sierzputowski, Aleksandra Foltman, Róża Kołoda, Wiktoria Rudnik / Muzyka – Mariusz Noskowiak / Światło – Mateusz Gierc / Wizualizacje – Łukasz Boros / Scenografia – Jacek Krawczyk
Kostiumy – STT / Realizacja filmu – Piotr Czarnecki
Punktem wyjścia realizacji spektaklu jest film Ingmara Bergmana z 1957 r. pt.
”Siódma Pieczęć”. Przełamanie siódmej pieczęci według Apokalipsy św. Jana oznaczało moment, w którym rozpoczyna się czas ostateczny, w którym Bóg oddziela dobro od zła, po czym zsyła na umiłowaną przez siebie ziemię śmierć i zagładę. Bohater – Rycerz powracający z wyprawy krzyżowej, w obliczu apokalipsy, traktuje swoją podróż jako drogę do poznania prawd ostatecznych. Ponieważ życie naokoło wydaje się pozbawione sensu, a Bóg milczy, Rycerz gotów jest zapytać o to spotkaną po drodze postać Śmierci. Śmierć decyduje się podjąć jego wyzwanie i zagrać z nim w szachy, na jednej szali kładąc tajemnicę istnienia, na drugiej – życie Rycerza i jego bliskich. W spektaklu podczas zadumy i refleksji nad partią szachów padną pytania dotyczące istoty życia, istnienia Boga, samotności człowieka, kryzysu wiary, uczuć i więzi miedzy ludzkich. Rycerz prowadzić będzie werbalny oraz ekspresyjno -- ruchowy dyskurs z samym sobą, dotyczący filozoficznych moralnych rozterek, metafizycznej tajemnicy istnienia. Szachownica stanowić będzie alegoryczne medium.