Inne aktualności
- Kraków. Krzysztof Głuchowski powraca w „Komediantce” Teatru Nowego Proxima 24.04.2024 18:15
- Warszawa. Nadano imię Jerzego Wasowskiego skwerowi na ulicy Kruczej 24.04.2024 18:03
- Białystok. Dni otwarte Akademii Teatralnej 24.04.2024 17:10
- Poznań. Maj w Teatrze Wielkim 24.04.2024 16:50
- Warszawa. Bartłomiej Sienkiewicz złożył rezygnację z pełnienia funkcji szefa MKiDN 24.04.2024 16:08
- Warszawa. 15-lecie Polskiego Baletu Narodowego 24.04.2024 15:32
- Bytom. Spektakl dyplomowy IV roku studentów Wydziału Teatru Tańca 24.04.2024 14:25
- USA. Legenda Hollywood Shirley MacLaine kończy 90 lat 24.04.2024 14:23
- Warszawa. Elegia miłosno-patriotyczna na scenie Teatru Druga Strefa 24.04.2024 13:49
- Warszawa. Minister kultury powołał dr Olgę Wysocką na stanowisko dyrektora Instytutu Adama Mickiewicza 24.04.2024 13:32
- Lublin. Jest już program Nocy Kultury 2024 24.04.2024 13:13
- Poznań. Nagroda ZAiKS-u dla kolektywu Holobiont za „Mój ogon i ja” 24.04.2024 12:55
- Niemcy. Jutro premiera „Trzech sióstr” w Norymberdze 24.04.2024 12:25
- Warszawa. „Szymborska. Kropki, przecinki, papierosy” w cyklu SOLO INACZEJ w MIK 24.04.2024 10:45
– Mój spektakl opowie o miłości, miłości bez względu na narodowość i tożsamość seksualną. Szanujmy odrębność. Bądźmy wolni, walczmy o wolność – zagrzewał publiczność reżyser, protestując przeciwko reżimowi Łukaszenki.
W piątek, drugiego dnia festiwalu, Trans/Misje gościły w restauracji Lord Jack, gdzie folkowy koncert dała Gaba Janusz, na teatralnym dziedzińcu ze spektaklem “Show and Go”, a także w Wojewódzkim Domu Kultury. Tam, w sali kinowej, transmitowano spektakl “Mariaż idealny” Teatru Dramatycznego w Szawlach.
O ile bowiem pierwszego dnia pandemia nie bardzo dawała się festiwalowej publiczności we znaki, o tyle drugiego już namieszała. Do Rzeszowa nie mogli przyjechać artyści z Litwy.
– Spektakl naszego litewskiego partnera to ewidentny i namacalny przykład pandemii koronawirusa. Dwa tygodnie temu artyści z Litwy otrzymali od tamtejszych władz zakaz podróży do krajów o wysokim wskaźniku zachorowań na COVID-19, w tym do Polski. Stąd ta forma bardzo transmisyjna – tłumaczyła Jagoda Skowron, kurator festiwalu.