Pierwszą premierą, przygotowaną w 1974 roku przez Conrada Drzewieckiego dla specjalnie dla zespołu Polskiego Teatru Tańca (PTT), było „Epitafium dla don Juana”. W głównej roli - uwodziciela, libertyna, ale też człowieka tragicznego, który rzuca wyzwanie bezwględnym nakazom moralności wystąpił wybitny tancerz Przemysław Śliwa.
Inne aktualności
- USA. Zmarł Martin Mull 29.06.2024 17:30
- Poznań. Remont Sceny na Piętrze. Jak będzie wyglądać? 29.06.2024 16:01
- Kraków. Letnie koncerty Filharmonii Krakowskiej w każdą sobotę lata 29.06.2024 11:54
-
Kraków. Gabinet Sławomira Mrożka pełen pamiątek po pisarzu powstał w Bibliotece Kraków 29.06.2024 11:38
- Kraków. Silent disco na placu Szczepańskim kończy sezon artystyczny Starego Teatru 29.06.2024 11:36
- Kraków. Szymborska świętuje 101. urodziny w bibliotece na Rajskiej 29.06.2024 11:33
- Brwinów. Henryk Hryniewicki całkowicie lalkom oddany 29.06.2024 11:00
- Białystok. Co słychać w Operze i Filharmonii Podlaskiej? 29.06.2024 10:40
- Kraków. Krystyna Janda wystąpi w Nowohuckim Centrum Kultury 29.06.2024 10:33
-
Warszawa. Trwa 31. Festiwal Sztuka Ulicy 29.06.2024 10:30
- Paryż. Rita Gombrowicz odznaczona Złotym Medalem „Zasłużony Kulturze Gloria Artis” 29.06.2024 10:26
- Gdańsk. Ostatni weekend czerwca. Atrakcje muzyczne, kinowe, teatralne, na świeżym powietrzu... 29.06.2024 09:55
- Poznań. Czy powstanie skwer imienia Zbigniewa Wodeckiego? 29.06.2024 09:51
- Warszawa. „Ogrody Muzyczne” – koncerty „na żywo” i projekcje 29.06.2024 09:14
I solista w zespole Polskiego Teatru Tańca w czasach dyrekcji Conrada Drzewieckiego, 16 marca o godz. 17.00, będzie gościem Sławomira Pietrasa podczas wieczoru autorskiego „Postacie 50-lecia PTT” .
W Polskim Teatrze Tańca Przemysław Śliwa stworzył wiele znakomitych partii taneczno - aktorskich - Solisty w "Modus vivendi", Rejenta w "Przypowieści sarmackiej" czy Chłopca w poemacie symfonicznym "La Mer". Proces pracy nad postacią don Juana, w toku indywidualnych prób z Conradem Drzewieckim, odbywający się zarówno na poziomie ruchowym, jak i intelektualnym, może stanowić modelowy przykład, jak spójna wizja choreografa łączy z współkreacją postaci przez tancerza.
Po opuszczeniu PTT, kierował zespołami baletowymi w Gdyni, Bydgoszczy i Krakowie. Zrealizował własne spektakle, skomponował choreografię do „Peer Gynta” Griega, „Dziadka do orzechów” Czajkowskiego i „Romeo i Julii” Prokofiewa. Jego utwory choreograficzne „Pan Twardowski” i „Dzwonnik z Notre Dame” zostały uhonorowane nagrodą Złota Maska.
Rozmowa z Przemysławem Śliwą będzie z pewnością ucztą dla wszystkich, którzy ciekawi są metod pracy wybitnego choreografa z wybitnym tancerzem oraz odpowiedzi na pytanie, które stawiają sobie artyści tańca pracujący z największymi indywidualnościami choreograficznymi czy reżyserami - jak przebiega proces wyzwalania się od wpływu Mistrza.
Przypomnijmy, że comiesięczne spotkania Sławomira Pietrasa - znanego popularyzatora kultury, współzałożyciela PTT i znakomitego menadżera jego dorobku - tworzą jubileuszowy cykl poświęcony osobowościom, które pozostawiły w 50-letniej historii Teatru swój trwały ślad. Przez pryzmat felietonowego stylu Gospodarza wieczorów, prawdziwego mistrza języka, poznajemy barwne, czasem sekretne i nieopowiedziane wcześniej żywe historie, składające się na legendę Polskiego Teatru Tańca.
Wstęp wolny.
Zapraszamy też na Spotify Polskiego Teatru Tańca, na którym dostępne są podcasty z nagraniami archiwalnych spotkań, których bohaterami byli Conrad Drzewiecki, Teresa Kujawa, Emil Wesołowski, Paweł Chynowski, Piotr Voelkel i Roma Juszkat.