Pierwszą premierą, przygotowaną w 1974 roku przez Conrada Drzewieckiego dla specjalnie dla zespołu Polskiego Teatru Tańca (PTT), było „Epitafium dla don Juana”. W głównej roli - uwodziciela, libertyna, ale też człowieka tragicznego, który rzuca wyzwanie bezwględnym nakazom moralności wystąpił wybitny tancerz Przemysław Śliwa.
Inne aktualności
- Nowy RAPTULARZ: Fredro 04.05.2024 12:15
- Opole. Powstaje piąty Muzyczny Mural 04.05.2024 12:11
- Warszawa. Spotkanie wokół książki „Atrium spraw…” w Instytucie Teatralnym 04.05.2024 12:00
- Kraków. 25. edycja Letniego Festiwalu Opery Krakowskiej już w maju 04.05.2024 11:20
- Litwa. Obchody Święta Konstytucji 3 Maja w Trokach 04.05.2024 09:34
- Warszawa. Koncert Sinfonii Iuventus z okazji 110. rocznicy urodzin Andrzeja Panufnika - 25 maja 04.05.2024 09:30
- Bielsko-Biała. Przegląd monodramów kobiecych po raz trzeci w Teatrze Polskim 04.05.2024 09:18
- Warszawa. Jerzy Maksymiuk: to najwspanialszy dzień w moim życiu 04.05.2024 09:15
- Warszawa. Jerzy Maksymiuk odznaczony Orderem Orła Białego 04.05.2024 09:03
- Warszawa. 25 lat temu zmarł Władysław Terlecki, pisarz i dramaturg 04.05.2024 08:53
- Poznań. Berlińska premiera „Ireny" Teatru Muzycznego - 5 maja 04.05.2024 08:52
- Warszawa. „Caligula 2.0” - warszawska premiera spektaklu Rolfa Almego w Teatrze Druga Strefa 02.05.2024 15:25
- Łódź. „Romeo i Julia" Sashy Waltz w Teatrze Wielkim 02.05.2024 15:00
- Rzeszów. Fundacja Teatr NEMNO zaprasza na cykl spotkań „Teatralna sobota” 02.05.2024 14:28
I solista w zespole Polskiego Teatru Tańca w czasach dyrekcji Conrada Drzewieckiego, 16 marca o godz. 17.00, będzie gościem Sławomira Pietrasa podczas wieczoru autorskiego „Postacie 50-lecia PTT” .
W Polskim Teatrze Tańca Przemysław Śliwa stworzył wiele znakomitych partii taneczno - aktorskich - Solisty w "Modus vivendi", Rejenta w "Przypowieści sarmackiej" czy Chłopca w poemacie symfonicznym "La Mer". Proces pracy nad postacią don Juana, w toku indywidualnych prób z Conradem Drzewieckim, odbywający się zarówno na poziomie ruchowym, jak i intelektualnym, może stanowić modelowy przykład, jak spójna wizja choreografa łączy z współkreacją postaci przez tancerza.
Po opuszczeniu PTT, kierował zespołami baletowymi w Gdyni, Bydgoszczy i Krakowie. Zrealizował własne spektakle, skomponował choreografię do „Peer Gynta” Griega, „Dziadka do orzechów” Czajkowskiego i „Romeo i Julii” Prokofiewa. Jego utwory choreograficzne „Pan Twardowski” i „Dzwonnik z Notre Dame” zostały uhonorowane nagrodą Złota Maska.
Rozmowa z Przemysławem Śliwą będzie z pewnością ucztą dla wszystkich, którzy ciekawi są metod pracy wybitnego choreografa z wybitnym tancerzem oraz odpowiedzi na pytanie, które stawiają sobie artyści tańca pracujący z największymi indywidualnościami choreograficznymi czy reżyserami - jak przebiega proces wyzwalania się od wpływu Mistrza.
Przypomnijmy, że comiesięczne spotkania Sławomira Pietrasa - znanego popularyzatora kultury, współzałożyciela PTT i znakomitego menadżera jego dorobku - tworzą jubileuszowy cykl poświęcony osobowościom, które pozostawiły w 50-letniej historii Teatru swój trwały ślad. Przez pryzmat felietonowego stylu Gospodarza wieczorów, prawdziwego mistrza języka, poznajemy barwne, czasem sekretne i nieopowiedziane wcześniej żywe historie, składające się na legendę Polskiego Teatru Tańca.
Wstęp wolny.
Zapraszamy też na Spotify Polskiego Teatru Tańca, na którym dostępne są podcasty z nagraniami archiwalnych spotkań, których bohaterami byli Conrad Drzewiecki, Teresa Kujawa, Emil Wesołowski, Paweł Chynowski, Piotr Voelkel i Roma Juszkat.