Inne aktualności
- Warszawa. Historyczny układ urbanistyczny placu Teatralnego wpisany do rejestru zabytków 21.11.2024 17:22
- Warszawa. Trwa Przegląd spektakli VOD w Teatrze Powszechnym 21.11.2024 17:12
- Warszawa. Premiera w Teal House: „Mahamaya Electronic Devices” 21.11.2024 17:01
- Warszawa. Wirtualna wystawa „Pamięć teatru. Polska fotografia teatralna od początku istnienia do dziś” 21.11.2024 16:45
- Sopot. Czytanie „Cały Twój” Agaty Olszewskiej w reżyserii Piotra Pacześniaka 21.11.2024 16:34
- Warszawa. Premiera „Pułapki na myszy” w Teatrze Ateneum – w sobotę 21.11.2024 15:36
- Warszawa. „W 80 lat dookoła Syreny” – kalendarz jubileuszowy na rok 2025 21.11.2024 15:25
- Warszawa. MKiDN: Agnieszka Stułka p.o. dyrektora Polskiej Orkiestry Sinfonia Iuventus im. Jerzego Semkowa 21.11.2024 14:37
- Gdańsk. Rezydencja na Solo vol. 2. Spektakle taneczne w Żaku 21.11.2024 14:28
- Poznań. Prześluga wg Ratajczaka. Prapremiera „Baśni dla wkur...onych” w Teatrze Nowym 21.11.2024 14:01
- Warszawa. Przedświąteczne plany Teatru Baj 21.11.2024 13:31
- Warszawa. „Dwaj Panowie S.” z almanachem w tle. Spotkanie w ramach cyklu „Książka w teatrze” w IT 21.11.2024 13:30
- Wrocław. Film z autorską audiodeskrypcją Doroty Masłowskiej rozpoczyna festiwal Korelacje 21.11.2024 13:27
- Gdynia. „Quo vadis” od kulis. Projekcja filmu „Rzym to kabaret” w Teatrze Muzycznym 21.11.2024 12:17
Małopolska kurator oświaty stanowczo odradza szkołom organizowanie wyjść na "Dziady" w reżyserii Mai Kleczewskiej. - Mnie nie zniechęci - mówi "Wyborczej" Wojciech Rzehak, polonista z prywatnego LO. Uczennica z małopolskiej szkoły pisze do nas: "wolność ucznia z każdym dniem się zmniejsza".
Agnieszka Foryś, krakowska polonistka: - Nie wiem, jak to skomentować. Ta decyzja sama dla siebie jest komentarzem i autokompromitacją. W takich sytuacjach moją rolą jako belferki jest robić swoje, trenować z młodzieżą umiejętność krytycznego myślenia opartego na argumentacji merytorycznej.
Wojciech Rzehak, polonista, wicedyrektor VII Prywatnego LO w Krakowie: - Na "Dziady" pójdę z uczniami z wielkim entuzjazmem. W każdym uniwersalnym arcydziele można i należy szukać odniesień do współczesności. To właśnie te odniesienia pobudzają uczniów do myślenia, prowokują, budzą kontrowersje. Młodzi chcą oglądać takie właśnie spektakle. Stanowisko pani kurator nas nie zniechęci. To nie pierwszy raz, gdy sztuka zaczyna przeszkadzać władzy. Ostatecznie zawsze jednak wygrywa.