21.06.2021, 14:49 Wersja do druku

Naj… naj… naj… 41. Warszawskich Spotkań Teatralnych

Wiesław Kowalski wybiera najlepsze jego zdaniem spektakle 41. Warszawskich Spotkań Teatralnych.

NAJLEPSZY REŻYSER:

Franciszek Szumiński – “Śmierć Iwan Iljicza” – Teatr Wybrzeże w Gdańsku

Ewelina Marciniak – “Bokser” – Thalia Theater w Hamburgu

Łukasz Kos – „Fanny i Aleksander – Teatr im. Heleneny Modrzejewskiej w Legnicy

Jędrzej Piaskowski – „Nad Niemnem” – Teatr im. Juliusza Osterwy w Lublinie

***

NAJLEPSZY SPEKTAKL:

“Fanny i Aleksander” – reż. Łukasz Kos – Teatr im. Heleny Modrzejewskiej w Legnicy

„I tak nikt mi nie uwierzy” – reż. Wiktor Rubin – Teatr im. Aleksandra Fredry w Gnieźnie

„Bokser” – reż. Ewelina Marciniak – Thalia Theater w Hamburgu

***

NAJLEPSZY TEKST:

Jolanta Janiczak – „I tak nikt mi nikt nie uwierzy” – reż. Wiktor Rubin – Teatr im. Aleksandra Fredry w Gnieźnie

***

NAJLEPSZA SCENOGRAFIA:

Mirek Kaczmarek – „Bokser” – reż. Ewelina Marciniak – Thalia Theater w Hamburgu; „Dług” – reż. Jan Klata – Teatr Nowy Proxima w Krakowie

Anna Met – „Nad Niemnem” – reż. Jędrzej Piaskowski – Teatr im. Juliusza Osterwy w Lublinie

Łukasz Surowiec – „I tak nikt mi nie uwierzy” – reż. Wiktor Rubin – Teatr im. Aleksandra Fredry w Gnieźnie

***

NAJLEPSZA MUZYKA:

Jan Duszyński  – „Bokser” – reż. Ewelina Marciniak – Thalia Theater w Hamburgu

Dominik Strycharski – “Fanny i Aleksander” – reż. Łukasz Kos – Teatr im. Heleny Modrzejewskiej w Legnicy

Krzysztof Kaliski – „I tak nikt mi nie uwierzy” – reż. Wojciech Rubin – Teatr im. Aleksandra Fredry w Gnieźnie

***

NAJLEPSZY ZESPÓŁ AKTORSKI:

Teatr im. Heleny Modrzejewskiej w Legnicy – “Fanny i Aleksander” – reż. Łukasz Kos

***

NAJLEPSZA KREACJA ZESPOŁOWA CAŁEGO TEATRU:

Teatr im. Heleny Modrzejewskiej w Legnicy – “Fanny i Aleksander” – reż. Łukasz Kos

***

NAJLEPSZA AKTORKA:

Monika Frajczyk – “Dług” – reż. Jan Klata – Tatr Nowy Proxima w Krakowie

Antonina Choroszy – „Matka” – reż. Radek Stępień – Teatr Nowy im. Tadeusza Łomnickiego w Poznaniu

***

NAJLEPSZY AKTOR:

Krzysztof Matuszewski – „Śmierć Iwan Iljicza” – Teatr Wybrzeże w Gdańsku

Robert T. Majewski – „Protest” – reż. Aldona Figura – Teatr Dramatyczny m. st. Warszawy

***

NAJLEPSZA MĘSKA ROLA DRUGOPLANOWA:

Michał Majnicz  – "Jeńczyna” – reż. Monika Strzępka – Narodowy Stary Teatr w Krakowie

Janusz R. Nowicki – „Protest” – reż. Aldona Figura – Teatr Dramatyczny m. st. Warszawy

***

NAJLEPSZA ŻEŃSKA ROLA DRUGOPLANOWA:

Marta Ledwoń  – “Nad Niemnem” – reż. Jędrzej Piaskowski – Teatr im. Juliusza Osterwy w Lublinie

Małgorzata Brajner – „Śmierć Iwan Iljicza” – reż. Franciszek Szumiński – Teatr Wybrzeże w Gdańsku

***

NAJLEPSZE KOSTIUMY:

Anna Met  – “Nad Niemnem” – reż. Jędrzej Piaskowski – Teatr im. Juliusza Osterwy w Lublinie

Julia Kornacka – „Bokser” – reż. Ewelina Marciniak – Thalia Theater w Hamburgu

Mirek Kaczmarek, Krystian Szymczak – “Dług” – reż. Jan Klata – Teatr Nowy Proxima w Krakowie

Hanna Maciąg – „I tak nikt mi nie uwierzy” – reż. Wiktor Rubin – Teatr im. Aleksandra Fredry w Gnieźnie

***

NAJLEPSZA DRAMATURGIA/ADAPTACJA:

Hubert Sulima – „Nad Niemnem” – reż. Jędrzej Piaskowski – Teatr im. Juliusza Osterwy w Lublinie i konsultacje dramaturgiczne przy „Fanny i Aleksander” – reż. Łukasz Kos – Teatr im. Heleny Modrzejewskiej w Legnicy

***

NAJLEPSZA CHOREOGRAFIA:

Dominika Knapik – „Bokser” – reż. Ewelina Marciniak – Thalia Theater w Hamburgu

Szymon Dobosik – “Nad Niemnem” – reż. Jędrzej Piaskowski – Teatr im. Juliusza Osterwy w Lublinie

***

NAJLEPSZE ŚWIATŁO:

Daniel Sanjuan Ciepielewski – “Śmierć Iwa Iljicza” – reż. Franciszek Szumiński – Teatr Wybrzeże w Gdańsku

Aleksandr Prowaliński – „Matka” – reż. Radek Stępień – Teatr Nowy im. Tadeusza Łomnickiego w Poznaniu

Jacqueline Sobiszewski – „I tak nikt mi nie uwierzy” – reż. Wiktor Rubin – Teatr im. Aleksandra Fredry w Gnieźnie

***

NAJLEPSZE VIDEO:

Natan Berkowicz – „Matka”  – reż. Radek Stępień – Teatr Nowy im. Tadeusza Łomnickiego w Poznaniu

***

NAJWIĘKSZA NADZIEJA:

Robert Ciszewski – “Śmierć Iwana Iljicza” – reż. Franciszek Szumiński – Teatr Wybrzeże w Gdańsku

***

NAJWIĘKSZE ROZCZAROWANIE:

Bardzo słaba słyszalność aktorów (niekiedy), nawet w spektaklach granych przy wspomaganiu mikroportów.

***

NAJWIĘKSZY ZNAK ZAPYTANIA:

Dykcja aktorów czy zła akustyka? – to najczęściej temat kuluarowych rozmów w trakcie i po przedstawieniach.

Tytuł oryginalny

Naj… naj… naj… 41. Warszawskich Spotkań Teatralnych

Źródło:

Teatr dla Wszystkich online

Link do źródła

Autor:

Wiesław Kowalski

Data:

20.06.2021

Wątki tematyczne