Inne aktualności
- Kraków. MOCAK zaprasza na performans choreograficzny „Kantaten” 09.12.2024 10:05
- Kalisz. Koncert bożonarodzeniowy „Mesjasz” w Filharmonii Kaliskiej 09.12.2024 09:55
- Łódź. Roczny budżet gazety miejskiej przewyższy dotacje dla kilku instytucji kultury 09.12.2024 09:35
- USA. Pantofelki Judy Garland z filmu „Czarnoksiężnik z Oz” sprzedane za 28 mln dolarów 09.12.2024 09:22
- Poznań. Ukazała się biografia twórcy teatru lalkowego Janusza Ryl-Krystianowskiego „Z powodu lalek” 09.12.2024 09:00
- Włochy. Znaleziono dwie strony z pierwszej edycji „Boskiej komedii” Dantego 09.12.2024 08:56
- Szczecin. Wznowienie „Hrabiny Maricy” w Operze na Zamku 09.12.2024 08:51
- Warszawa. Pierwsza dama polskiej piosenki – Irena Santor – kończy 90 lat 09.12.2024 08:50
- Kraj. Orszaki Trzech Króli 2025 pod hasłem „Kłaniajcie się królowie!” 09.12.2024 08:46
- Włochy. Opera „Moc przeznaczenia” Verdiego zainaugurowała sezon w La Scali 09.12.2024 08:40
- Poznań. Bohdan Smoleń patronem przedświątecznego wspierania potrzebujących 09.12.2024 08:38
- Warszawa. Dziś konferencja naukowa „Adam Hanuszkiewicz. Barbarzyńca czy nowator?” 09.12.2024 08:30
- Kraków. Boska Komedia po pierwszym dniu 07.12.2024 14:07
- Warszawa. Premiera „Separatki” w reż. Joanny Szczepkowskiej w Teatrze Polskim 07.12.2024 11:30
Na wstępie pragniemy docenić ogrom pracy i determinacji Organizatorów 10. Forum Młodej Reżyserii. Pandemia to czas, który wyjątkowo boleśnie dotyka ludzi teatru. Szczególnie trudna jest w nim sytuacja absolwentek i absolwentów kierunków artystycznych, którzy praktycznie pozbawieni są szans na profesjonalny debiut. Dlatego jesteśmy ogromnie wdzięczni władzom Akademii Sztuk Teatralnych im. Stanisława Wyspiańskiego w Krakowie za zorganizowanie tego wydarzenia, które ma kluczowe znaczenie dla promocji zawodowej absolwentek i absolwentów wydziałów reżyserii w Polsce.
Jednocześnie pragniemy wyrazić uznanie dla wyraźnego wzrostu jakości artystycznej prac studentów Akademii Teatralnej im Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie oraz wrocławskiej Filii Akademii Sztuk Teatralnych im. St. Wyspiańskiego w Krakowie.
Ze względu na zróżnicowany charakter rejestracji prac konkursowych (rejestracja techniczna, streaming live, wersja kamerowa) pragniemy zaznaczyć, że ten aspekt wyłączyliśmy z naszej oceny, kładąc główny nacisk na: poszukiwanie własnego języka teatralnego, sprawność przeprowadzania sensów i myśli oraz umiejętność pracy z aktorami i aktorkami.
Po obejrzeniu trzynastu prac konkursowych jury w składzie: Dorota Ignatjew, Robert Drobniuch i Wojciech Faruga zadecydowało o przyznaniu następujących wyróżnień i nagród:
WYRÓŻNIENIE HONOROWE za wizualną wyobraźnię i plastykę spektaklu „nie-walentynki” dla Ady Tabisz (Akademia Sztuk Teatralnych im. St. Wyspiańskiego w Krakowie, Filia we Wrocławiu).
WYRÓŻNIENIE HONOROWE za konsekwentną i dotkliwą kreację aktorską w spektaklu „Un soir d'avril” dla Darii Poluniny.
NAGRODA UFUNDOWANĄ PRZEZ FUNDACJĘ SCENY IM. ST. WYSPIAŃSKIEGO w wysokości tysiąca pięciuset złotych za wyróżniającą się osobowość aktorską dla Izabelli Dudziak za rolę w spektaklu „Orfeusz i Eurydyka // All about love no.1”
Dwie równorzędne NAGRODY „VERBA” STOWARZYSZENIA AUTORÓW ZAiKS w wysokości pięć tysięcy złotych każda, za wrażliwość na oryginalny tekst literacki i umiejętność aktualizowania i poszerzania jego znaczeń przez świadome umieszczenie go w nowym, autorskim kontekście:
- dla Olgi Ciężkowskiej (Akademia Sztuk Teatralnych im. Stanisława Wyspiańskiego w Krakowie) za reżyserię spektaklu „Orfeusz i Eurydyka // All about love no.1”,
- dla Weroniki Marii Kuśmider (Akademia Teatralna im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie) za reżyserię spektaklu „Un soir d'avril”.
Ubolewamy, że ze względu na brak licencji spektakl „Un soir d'avril” nie został zaprezentowany szerokiej publiczności i stanowczo podkreślamy konieczność każdorazowego poszanowania i uregulowania praw autorskich dotyczących wystawienia scenicznego utworu.
NAGRODA GŁÓWNA Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu w wysokości piętnaście tysięcy złotych, za wrażliwość i autorską drogę w rozczytywaniu i redefiniowaniu archetypów kultury dla Jana Jelińskiego (Akademia Teatralna im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie) za reżyserię spektaklu „Nimfy 2.0”.
Dorota Ignatjew
Robert Drobniuch
Wojciech Faruga, przewodniczący jury
Członkowie jury, dyrektorzy teatrów zaprosili do realizacji spektakli w sezonie 2022/2023 w zarządzanych przez siebie instytucjach:
Robert Drobniuch (Teatr Lalek Gulwier w Warszawie) - Adę Tabisz (Akademia Sztuk Teatralnych im. St. Wyspiańskiego w Krakowie, Filia we Wrocławiu).
Wojciech Faruga (Teatr Polski w Bydgoszczy) - Jana Jelińskiego (Akademia Teatralna im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie)