Inne aktualności
- USA. „Dziadek do orzechów” Czajkowskiego pośród nowojorskich atrakcji świątecznych 25.12.2024 16:00
- Łódzkie. Wiliorze, Herody i szczodraki; te tradycje bożonarodzeniowe wciąż są żywe 25.12.2024 15:57
- Warszawa. MKiDN: NIMiT wydłuży terminy realizacji projektów w ramach KPO dla kultury 24.12.2024 15:22
- E-teatr życzy pełnych spokoju i radości Świąt Bożego Narodzenia! 24.12.2024 14:25
- Białystok. Igor Gorzkowski reżyseruje „Wieczór Trzech Króli” w Teatrze Dramatycznym 24.12.2024 13:00
- Warszawa. Pożegnano Switłanę Oleszko – słynną ukraińską reżyserkę teatralną 24.12.2024 11:14
- Kraków. 28 grudnia ruszy Pochód Kolędniczy z Teatrem Złoty Róg 24.12.2024 10:40
- Słupsk. Sylwester w Nowym Teatrze w klimacie PRL-u 24.12.2024 10:12
- Sopot. Muzyczne serce Polski z germańskim epizodem. Powstanie muzeum Opery Leśnej 24.12.2024 09:47
- Kielce. „Noworoczna piosenka” zapowiada płytę z utworami Jerzego Wasowskiego 24.12.2024 09:37
- Lublin. Nie żyje aktor Jan Wojciech Krzyszczak 24.12.2024 09:14
- Kraj. Święta z Polskim Radiem – wyjątkowe audycje, muzyka i refleksja 24.12.2024 09:08
- Warszawa. Fundacja Ivana Wyrypajewa Teal House otworzyła program „Art Integration” 23.12.2024 17:35
- Internet. Antologia dramatów Jolanty Janiczak 23.12.2024 17:17
Na wstępie pragniemy docenić ogrom pracy i determinacji Organizatorów 10. Forum Młodej Reżyserii. Pandemia to czas, który wyjątkowo boleśnie dotyka ludzi teatru. Szczególnie trudna jest w nim sytuacja absolwentek i absolwentów kierunków artystycznych, którzy praktycznie pozbawieni są szans na profesjonalny debiut. Dlatego jesteśmy ogromnie wdzięczni władzom Akademii Sztuk Teatralnych im. Stanisława Wyspiańskiego w Krakowie za zorganizowanie tego wydarzenia, które ma kluczowe znaczenie dla promocji zawodowej absolwentek i absolwentów wydziałów reżyserii w Polsce.
Jednocześnie pragniemy wyrazić uznanie dla wyraźnego wzrostu jakości artystycznej prac studentów Akademii Teatralnej im Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie oraz wrocławskiej Filii Akademii Sztuk Teatralnych im. St. Wyspiańskiego w Krakowie.
Ze względu na zróżnicowany charakter rejestracji prac konkursowych (rejestracja techniczna, streaming live, wersja kamerowa) pragniemy zaznaczyć, że ten aspekt wyłączyliśmy z naszej oceny, kładąc główny nacisk na: poszukiwanie własnego języka teatralnego, sprawność przeprowadzania sensów i myśli oraz umiejętność pracy z aktorami i aktorkami.
Po obejrzeniu trzynastu prac konkursowych jury w składzie: Dorota Ignatjew, Robert Drobniuch i Wojciech Faruga zadecydowało o przyznaniu następujących wyróżnień i nagród:
WYRÓŻNIENIE HONOROWE za wizualną wyobraźnię i plastykę spektaklu „nie-walentynki” dla Ady Tabisz (Akademia Sztuk Teatralnych im. St. Wyspiańskiego w Krakowie, Filia we Wrocławiu).
WYRÓŻNIENIE HONOROWE za konsekwentną i dotkliwą kreację aktorską w spektaklu „Un soir d'avril” dla Darii Poluniny.
NAGRODA UFUNDOWANĄ PRZEZ FUNDACJĘ SCENY IM. ST. WYSPIAŃSKIEGO w wysokości tysiąca pięciuset złotych za wyróżniającą się osobowość aktorską dla Izabelli Dudziak za rolę w spektaklu „Orfeusz i Eurydyka // All about love no.1”
Dwie równorzędne NAGRODY „VERBA” STOWARZYSZENIA AUTORÓW ZAiKS w wysokości pięć tysięcy złotych każda, za wrażliwość na oryginalny tekst literacki i umiejętność aktualizowania i poszerzania jego znaczeń przez świadome umieszczenie go w nowym, autorskim kontekście:
- dla Olgi Ciężkowskiej (Akademia Sztuk Teatralnych im. Stanisława Wyspiańskiego w Krakowie) za reżyserię spektaklu „Orfeusz i Eurydyka // All about love no.1”,
- dla Weroniki Marii Kuśmider (Akademia Teatralna im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie) za reżyserię spektaklu „Un soir d'avril”.
Ubolewamy, że ze względu na brak licencji spektakl „Un soir d'avril” nie został zaprezentowany szerokiej publiczności i stanowczo podkreślamy konieczność każdorazowego poszanowania i uregulowania praw autorskich dotyczących wystawienia scenicznego utworu.
NAGRODA GŁÓWNA Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu w wysokości piętnaście tysięcy złotych, za wrażliwość i autorską drogę w rozczytywaniu i redefiniowaniu archetypów kultury dla Jana Jelińskiego (Akademia Teatralna im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie) za reżyserię spektaklu „Nimfy 2.0”.
Dorota Ignatjew
Robert Drobniuch
Wojciech Faruga, przewodniczący jury
Członkowie jury, dyrektorzy teatrów zaprosili do realizacji spektakli w sezonie 2022/2023 w zarządzanych przez siebie instytucjach:
Robert Drobniuch (Teatr Lalek Gulwier w Warszawie) - Adę Tabisz (Akademia Sztuk Teatralnych im. St. Wyspiańskiego w Krakowie, Filia we Wrocławiu).
Wojciech Faruga (Teatr Polski w Bydgoszczy) - Jana Jelińskiego (Akademia Teatralna im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie)