Inne aktualności
- Litwa. Polski Teatr Studio w Wilnie obchodzi 65-lecie działalności 08.11.2025 16:27
- Kalisz. Premiera „Zaklętych rewirów” w Teatrze Bogusławskiego w sobotę 08.11.2025 16:22
-
Kraków. Elżbieta Penderecka spoczęła w Panteonie Narodowym
08.11.2025 16:15
- Poznań. „Niedźwiedź, łowca motyli” – premiera w sobotę w Teatrze Animacji 08.11.2025 11:07
- Kraków. Multimedialny spektakl o historii Polski można oglądać na murach Wawelu 07.11.2025 21:18
- Kraków. 15 edycja Forum Młodej Reżyserii – 13-16 listopada 07.11.2025 18:10
- Warszawa. „Przyjaciele” – premiera w Garnizonie Sztuki 07.11.2025 17:35
- Warszawa. MKiDN zadeklarowało dalsze współprowadzenie Teatru Lalki „Tęcza” w Słupsku 07.11.2025 17:01
- Sosnowiec. Benefis z okazji 80. urodzin Adama Kopciuszewskiego w Teatrze Zagłębia 07.11.2025 16:29
- Warszawa. Polska prapremiera sztuki „Wspaniałe horyzonty” w Teatrze 6. piętro – w sobotę 07.11.2025 16:28
- Warszawa. „Przepraszam za mój polski” – premiera sztuki Iwana Wyrypajewa 07.11.2025 16:06
- Warszawa. W przyszłym tygodniu startuje festiwal Eufonie 07.11.2025 15:57
- Gdańsk. Epilog romantyczny, warsztaty, czytanie i kręgi. Teatr Wybrzeże zaprasza 07.11.2025 15:54
-
Warszawa. Zbliża się premiera „Termopil polskich” w Teatrze Narodowym 07.11.2025 15:28
Na wstępie pragniemy docenić ogrom pracy i determinacji Organizatorów 10. Forum Młodej Reżyserii. Pandemia to czas, który wyjątkowo boleśnie dotyka ludzi teatru. Szczególnie trudna jest w nim sytuacja absolwentek i absolwentów kierunków artystycznych, którzy praktycznie pozbawieni są szans na profesjonalny debiut. Dlatego jesteśmy ogromnie wdzięczni władzom Akademii Sztuk Teatralnych im. Stanisława Wyspiańskiego w Krakowie za zorganizowanie tego wydarzenia, które ma kluczowe znaczenie dla promocji zawodowej absolwentek i absolwentów wydziałów reżyserii w Polsce.
Jednocześnie pragniemy wyrazić uznanie dla wyraźnego wzrostu jakości artystycznej prac studentów Akademii Teatralnej im Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie oraz wrocławskiej Filii Akademii Sztuk Teatralnych im. St. Wyspiańskiego w Krakowie.
Ze względu na zróżnicowany charakter rejestracji prac konkursowych (rejestracja techniczna, streaming live, wersja kamerowa) pragniemy zaznaczyć, że ten aspekt wyłączyliśmy z naszej oceny, kładąc główny nacisk na: poszukiwanie własnego języka teatralnego, sprawność przeprowadzania sensów i myśli oraz umiejętność pracy z aktorami i aktorkami.
Po obejrzeniu trzynastu prac konkursowych jury w składzie: Dorota Ignatjew, Robert Drobniuch i Wojciech Faruga zadecydowało o przyznaniu następujących wyróżnień i nagród:
WYRÓŻNIENIE HONOROWE za wizualną wyobraźnię i plastykę spektaklu „nie-walentynki” dla Ady Tabisz (Akademia Sztuk Teatralnych im. St. Wyspiańskiego w Krakowie, Filia we Wrocławiu).
WYRÓŻNIENIE HONOROWE za konsekwentną i dotkliwą kreację aktorską w spektaklu „Un soir d'avril” dla Darii Poluniny.
NAGRODA UFUNDOWANĄ PRZEZ FUNDACJĘ SCENY IM. ST. WYSPIAŃSKIEGO w wysokości tysiąca pięciuset złotych za wyróżniającą się osobowość aktorską dla Izabelli Dudziak za rolę w spektaklu „Orfeusz i Eurydyka // All about love no.1”
Dwie równorzędne NAGRODY „VERBA” STOWARZYSZENIA AUTORÓW ZAiKS w wysokości pięć tysięcy złotych każda, za wrażliwość na oryginalny tekst literacki i umiejętność aktualizowania i poszerzania jego znaczeń przez świadome umieszczenie go w nowym, autorskim kontekście:
- dla Olgi Ciężkowskiej (Akademia Sztuk Teatralnych im. Stanisława Wyspiańskiego w Krakowie) za reżyserię spektaklu „Orfeusz i Eurydyka // All about love no.1”,
- dla Weroniki Marii Kuśmider (Akademia Teatralna im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie) za reżyserię spektaklu „Un soir d'avril”.
Ubolewamy, że ze względu na brak licencji spektakl „Un soir d'avril” nie został zaprezentowany szerokiej publiczności i stanowczo podkreślamy konieczność każdorazowego poszanowania i uregulowania praw autorskich dotyczących wystawienia scenicznego utworu.
NAGRODA GŁÓWNA Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu w wysokości piętnaście tysięcy złotych, za wrażliwość i autorską drogę w rozczytywaniu i redefiniowaniu archetypów kultury dla Jana Jelińskiego (Akademia Teatralna im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie) za reżyserię spektaklu „Nimfy 2.0”.
Dorota Ignatjew
Robert Drobniuch
Wojciech Faruga, przewodniczący jury
Członkowie jury, dyrektorzy teatrów zaprosili do realizacji spektakli w sezonie 2022/2023 w zarządzanych przez siebie instytucjach:
Robert Drobniuch (Teatr Lalek Gulwier w Warszawie) - Adę Tabisz (Akademia Sztuk Teatralnych im. St. Wyspiańskiego w Krakowie, Filia we Wrocławiu).
Wojciech Faruga (Teatr Polski w Bydgoszczy) - Jana Jelińskiego (Akademia Teatralna im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie)