Inne aktualności
- Maryla Zielińska laureatką Nagrody Polskiego Towarzystwa Badań Teatralnych za rok 2023 23.04.2024 22:14
- Poznań. „Straszny dwór” Teatru Wielkiego w Filharmonii Berlińskiej 23.04.2024 21:46
- Poznań. Szczecińskie „Sceny z sufity” gościnnie w Teatrze Animacji 23.04.2024 18:44
- Warszawa. „Przez ścianę” – premiera już jutro 23.04.2024 18:18
- Gdańsk. „Piękna Zośka” w Teatrze Telewizji 23.04.2024 17:26
- Wsola. Literatura według... Kolejne spotkanie w Muzeum Witolda Gombrowicza 23.04.2024 16:44
- Gniezno. „Empuzjon” – premiera w Teatrze im. A. Fredry 23.04.2024 16:40
- Gdańsk. Jubileusz 55-lecia pracy artystycznej Wandy Neumann - aktorki Teatru Wybrzeże 23.04.2024 16:21
- Katowice. 7. Międzynarodowy Festiwal OPEN THE DOOR - w czerwcu 23.04.2024 16:07
- Wrocław. 7. Przegląd Nowego Teatru dla Dzieci 23.04.2024 15:43
- Gdynia. W maju premiera „OFELIAkontraHAMLET" w Teatrze Gdynia Główna 23.04.2024 15:12
- Kraków. Prapremiera „Requiem dla snów” w Teatrze Barakah 23.04.2024 14:36
- Ruda Śląska. Premiera „Wspomnień" w Teatrze Impresaryjnym im. Henryka Bisty 23.04.2024 14:25
- Kraj. Konkurs MKiDN na kandydata na dyrektora Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej 23.04.2024 13:59
Na wstępie pragniemy docenić ogrom pracy i determinacji Organizatorów 10. Forum Młodej Reżyserii. Pandemia to czas, który wyjątkowo boleśnie dotyka ludzi teatru. Szczególnie trudna jest w nim sytuacja absolwentek i absolwentów kierunków artystycznych, którzy praktycznie pozbawieni są szans na profesjonalny debiut. Dlatego jesteśmy ogromnie wdzięczni władzom Akademii Sztuk Teatralnych im. Stanisława Wyspiańskiego w Krakowie za zorganizowanie tego wydarzenia, które ma kluczowe znaczenie dla promocji zawodowej absolwentek i absolwentów wydziałów reżyserii w Polsce.
Jednocześnie pragniemy wyrazić uznanie dla wyraźnego wzrostu jakości artystycznej prac studentów Akademii Teatralnej im Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie oraz wrocławskiej Filii Akademii Sztuk Teatralnych im. St. Wyspiańskiego w Krakowie.
Ze względu na zróżnicowany charakter rejestracji prac konkursowych (rejestracja techniczna, streaming live, wersja kamerowa) pragniemy zaznaczyć, że ten aspekt wyłączyliśmy z naszej oceny, kładąc główny nacisk na: poszukiwanie własnego języka teatralnego, sprawność przeprowadzania sensów i myśli oraz umiejętność pracy z aktorami i aktorkami.
Po obejrzeniu trzynastu prac konkursowych jury w składzie: Dorota Ignatjew, Robert Drobniuch i Wojciech Faruga zadecydowało o przyznaniu następujących wyróżnień i nagród:
WYRÓŻNIENIE HONOROWE za wizualną wyobraźnię i plastykę spektaklu „nie-walentynki” dla Ady Tabisz (Akademia Sztuk Teatralnych im. St. Wyspiańskiego w Krakowie, Filia we Wrocławiu).
WYRÓŻNIENIE HONOROWE za konsekwentną i dotkliwą kreację aktorską w spektaklu „Un soir d'avril” dla Darii Poluniny.
NAGRODA UFUNDOWANĄ PRZEZ FUNDACJĘ SCENY IM. ST. WYSPIAŃSKIEGO w wysokości tysiąca pięciuset złotych za wyróżniającą się osobowość aktorską dla Izabelli Dudziak za rolę w spektaklu „Orfeusz i Eurydyka // All about love no.1”
Dwie równorzędne NAGRODY „VERBA” STOWARZYSZENIA AUTORÓW ZAiKS w wysokości pięć tysięcy złotych każda, za wrażliwość na oryginalny tekst literacki i umiejętność aktualizowania i poszerzania jego znaczeń przez świadome umieszczenie go w nowym, autorskim kontekście:
- dla Olgi Ciężkowskiej (Akademia Sztuk Teatralnych im. Stanisława Wyspiańskiego w Krakowie) za reżyserię spektaklu „Orfeusz i Eurydyka // All about love no.1”,
- dla Weroniki Marii Kuśmider (Akademia Teatralna im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie) za reżyserię spektaklu „Un soir d'avril”.
Ubolewamy, że ze względu na brak licencji spektakl „Un soir d'avril” nie został zaprezentowany szerokiej publiczności i stanowczo podkreślamy konieczność każdorazowego poszanowania i uregulowania praw autorskich dotyczących wystawienia scenicznego utworu.
NAGRODA GŁÓWNA Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu w wysokości piętnaście tysięcy złotych, za wrażliwość i autorską drogę w rozczytywaniu i redefiniowaniu archetypów kultury dla Jana Jelińskiego (Akademia Teatralna im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie) za reżyserię spektaklu „Nimfy 2.0”.
Dorota Ignatjew
Robert Drobniuch
Wojciech Faruga, przewodniczący jury
Członkowie jury, dyrektorzy teatrów zaprosili do realizacji spektakli w sezonie 2022/2023 w zarządzanych przez siebie instytucjach:
Robert Drobniuch (Teatr Lalek Gulwier w Warszawie) - Adę Tabisz (Akademia Sztuk Teatralnych im. St. Wyspiańskiego w Krakowie, Filia we Wrocławiu).
Wojciech Faruga (Teatr Polski w Bydgoszczy) - Jana Jelińskiego (Akademia Teatralna im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie)