Inne aktualności
- Bydgoszcz. Koncerty Sylwestrowo-Noworoczne w Operze Nova. Wkrótce rusza sprzedaż biletrów 25.09.2023 13:20
-
Poznań. II Festiwal „Czas na teatr" od czwartku w Muzycznym 25.09.2023 13:12
- Warszawa. TR Warszawa zaprasza na huczne zakończenie września 25.09.2023 12:58
- Lublin. Wkrótce Musicalia – I Festiwal Teatrów Muzycznych w Operze Lubelskiej 25.09.2023 12:34
- Łódź. Zmarł Tomasz Fitas, wybitny bas związany z Teatrem Wielkim 25.09.2023 12:28
- Warszawa. Piotr Gliński: przez dwie kadencje zwiększyliśmy budżet kultury o ponad sto procent 25.09.2023 12:24
- Warszawa. Kabaret Moulin Rouge wystąpi na French Touch La Belle Vie w TW-ON 25.09.2023 12:21
- Bytom. Integracyjny Teatr Tańca „Integra” zaprasza na spektakl „Ty i Ja" 25.09.2023 12:18
- Toruń. Andersen i inni. Plany repertuarowe Teatru „Baj Pomorski” 25.09.2023 12:13
- Kraków. Dominik Więcek i „Café Müller” na scenie Teatru KTO 25.09.2023 11:58
- Szczecin. Kobieta w świecie mężczyzn: „Dzieje grzechu” wznowione na scenie Opery na Zamku 25.09.2023 11:38
-
Warszawa. Konferencja „Teatr polski poza granicami: kultura, tożsamość i wspólnota” w IT 25.09.2023 11:37
- Stary Sącz. Zbliża się 27. edycja Jesiennego Festiwalu Teatralnego 25.09.2023 10:54
-
Kraków. Opera Krakowska to dziś „klub disco, w którym dyrektor może robić wszystko”. Ludzie kultury apelują do ministra, wojewody i marszałka 25.09.2023 10:22
Czytając Balladynę Słowackiego razem z zespołem aktorskim, zadajemy pytanie dlaczego do władzy dochodzą osoby niewłaściwe? Co takiego noszą w sobie ludzie żądni władzy, że osiągają ją bez względu na obiektywne kryteria, według których moglibyśmy ocenić ich merytoryczne przygotowanie do sprawowania rządów? Opowieść o Balladynie, która – niczym szekspirowska Lady Makbet – zdobywa koronę kierując się własnym interesem, racjonalizuje wybory i chowa się pod maską pozorów niewinności, wydaje się napisana zupełnie współcześnie. Obok świata polityki zaś na gruzach upadłej cywilizacji kiełkuje kapryśna, idylliczna rzeczywistość Goplany, która niesiona językiem niczym media kreuje wydarzenia śmiertelnych zgodnie ze swoim kaprysem poza racjonalną logiką zdarzeń. Obok siebie funkcjonują światy chaosu i porządku – wpływając na siebie i podważając nawzajem. Państwo demokracji idealnej powinno zostać zbudowane na pełnej transparentności elit. W świecie, w którym tak trudno jest odróżnić iluzję od realizmu, demokracja zdaje się fantazją równie realną, co czary słowiańskiej wiedźmy - mówi Paweł Światek, reżyser przedstawienia.