Inne aktualności
- Warszawa. 6. edycja cyklu #PolacyRobiąTeatr #PolkiRobiąTeatr w Teatrze Druga Strefa – od soboty 20.09.2024 16:23
- Warszawa. MKiDN: Powołaliśmy Radę ds. Instytucji Artystycznych IV kadencji 20.09.2024 16:19
- Kraj. „Halka” wileńska na antenie radiowej Dwójki 20.09.2024 16:18
- Warszawa. Monodram Anicety Ochnickiej w SPATiFie 20.09.2024 15:47
- Toruń. Ruszają przesłuchania do największej produkcji Teatru Muzycznego – „Jesus Christ Superstar” 20.09.2024 14:24
- Warszawa. 200. spektakl „W progu” Mariana Opani w Teatrze Ateneum 20.09.2024 14:18
- Warszawa. Nowy projekt Kamila Wodki. Premiera w Teatrze Scena Współczesna 20.09.2024 13:58
- Warszawa. „Elektra” – czytanie performatywne. Sofokles na nowo odczytany 20.09.2024 13:42
- Najlepszy, najlepsza, najlepsi w sezonie 2023/2024 20.09.2024 13:18
- Białystok. W centrum miasta odsłonięto mural upamiętniający Krzysztofa Raua 20.09.2024 13:06
- Warszawa. Rozpoczęły się próby do spektaklu „Orfeusz” w TR Warszawa 20.09.2024 12:24
- Warszawa/Wrocław. Wkrótce premiera performansu „TKANKI GŁĘBOKIE. Herstorie Jadwigi Marii Strumff” 20.09.2024 11:40
- Warszawa. Teatr Kamienica zagra na rzecz Powodzian 20.09.2024 11:17
- Szczecin. „Nie twoja kolej, kochanie”: pierwsza premiera sezonu w Teatrze Małym 20.09.2024 11:16
Czytając Balladynę Słowackiego razem z zespołem aktorskim, zadajemy pytanie dlaczego do władzy dochodzą osoby niewłaściwe? Co takiego noszą w sobie ludzie żądni władzy, że osiągają ją bez względu na obiektywne kryteria, według których moglibyśmy ocenić ich merytoryczne przygotowanie do sprawowania rządów? Opowieść o Balladynie, która – niczym szekspirowska Lady Makbet – zdobywa koronę kierując się własnym interesem, racjonalizuje wybory i chowa się pod maską pozorów niewinności, wydaje się napisana zupełnie współcześnie. Obok świata polityki zaś na gruzach upadłej cywilizacji kiełkuje kapryśna, idylliczna rzeczywistość Goplany, która niesiona językiem niczym media kreuje wydarzenia śmiertelnych zgodnie ze swoim kaprysem poza racjonalną logiką zdarzeń. Obok siebie funkcjonują światy chaosu i porządku – wpływając na siebie i podważając nawzajem. Państwo demokracji idealnej powinno zostać zbudowane na pełnej transparentności elit. W świecie, w którym tak trudno jest odróżnić iluzję od realizmu, demokracja zdaje się fantazją równie realną, co czary słowiańskiej wiedźmy - mówi Paweł Światek, reżyser przedstawienia.