„Magiczna rana” – spektakl wyreżyserowany przez Pawła Świątka na podstawie powieści Doroty Masłowskiej – od czwartku będzie można oglądać na scenie Małopolskiego Ogrodu Sztuki w Krakowie. To historia – jak mówi reżyser – o relacjach damsko-męskich i samotności.
Masłowska nie uczestniczyła w procesie przygotowania spektaklu, ale Świątek był jednym z pierwszych czytelników „Magicznej rany” i rozmawiał o książce i spektaklu z autorką. „To kolejny materiał Doroty, z którym pracuję, więc mam nadzieję, że nie zawiedziemy jej” – powiedział Paweł Świątek w środę podczas próby medialnej.
Jak dodał, z wielu wątków powieści wybrał to, co wydawało się najbardziej aktualne i zaskakujące w książce – to relacje damsko-męskie. Przez pryzmat tych relacji – według reżysera – możemy opisać kondycję współczesnego społeczeństwa kapitalistycznego. „Historie w spektaklu nie kończą się albo dobrze, albo źle. To przegląd różnych perspektyw” – ocenił Świątek. Chciałby też, aby widzowie zobaczyli, przyczyny rozczarowań w związkach bywają różne, często wynikają z tego, jakie mieliśmy wzorce.
Scenografia w Małopolskim Ogrodzie Sztuki, należącym do Teatru im. Juliusza Słowackiego, zainspirowana została salą taneczną hotelu Encore. „Wydaje się to miejsce nostalgiczne, miejsce marzeń” – opisywał reżyser.
Teatralna „Magiczna rana” przedstawia historie czterech różnych relacji. Pierwsza historia jest o kobiecie, która zdradza męża odbywając podróże do hotelu Encore, szukając doświadczeń miłosnych. Druga historia jest o emigrantce, która wybiera się w podróż w nowe miejsce po lepsze życie i po miłość. Bohaterami trzeciej opowieści jest małżeństwo celebrytów, sfrustrowanych i aspirujących do lepszego życia. Czwarta opowieść jest poświęcona kobiecie, która oddaje swoje życie pracy nad fizyczną sprawnością i urodą, a równocześnie nie może znaleźć miłości na całe życie.
Wśród głównych bohaterek jest Marzycielka. W rolę tę wcieliła się Katarzyna Zawiślak-Dolny. „To kobieta zamknięta w swoim przeżyciu, pragnieniu, które odtwarza cały czas i po którym jej teraźniejsze funkcjonowanie jest jałowe i nonsensowne” – opisywała aktorka swoją rolę dziennikarzom.
Kolejne ogłoszone terminy spektakli to: 21, 22, 23, 25 marca i 9, 10, 11 kwietnia.