Inne aktualności
- Radom. 100 zgłoszeń w VIII edycji Nagrody Gombrowicza 03.02.2023 15:32
-
Warszawa. Rusza IX Konkurs „Klasyka Żywa” 03.02.2023 14:26
- Kraj. Dziś pierwsza rocznica śmierci Jarosława Marka Rymkiewicza 03.02.2023 13:24
-
Bydgoszcz. Pogrzeb Leonarda Pietraszaka - 7 lutego 03.02.2023 13:23
- Słupsk. Spór o „Boeing, Boeing”. Sztuka konkurencji dzieli Nowy Teatr i filharmonię 03.02.2023 12:34
- Kalisz. „Idzie skacząc po górach” Teatru im. Bogusławskiego najciekawszym odkryciem repertuarowym w konkursie „Klasyka Żywa” 03.02.2023 12:17
- Katowice. „Chciałem być" z Łodzi i premiera „Tigergirls" na finał 16. Katowickiego Karnawału Komedii 03.02.2023 11:27
- Bydgoszcz. Teatr Kameralny im. Leonarda Pietraszaka? Propozycja w hołdzie aktorowi 03.02.2023 10:48
- Lublin. Był gangsterem, jest aktorem. „Zły”- historia Dariusza Jeża w weekend na scenie Centrum Kultury 03.02.2023 10:37
- Kraków. Literacki park, wystawy i festiwale - Rok Wisławy Szymborskiej 03.02.2023 09:48
-
Bydgoszcz. Uroczystości pogrzebowe Leonarda Pietraszaka - od soboty 03.02.2023 09:45
- Szczecin. Teatr Współczesny wprowadza udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami 03.02.2023 09:42
- Ruda Śląska. „Pieśń" - pierwsza premiera Teatru Oblubieńczego 03.02.2023 09:35
- Kraków. Barok, klasycyzm i romantyzm na festiwalu Opera Rara - od 16 lutego 03.02.2023 09:34
Teatr Mumerus wraca do gry z publicznością. 7 czerwca o godzinie 19 w Teatrze Zależnym zaprezentuje swoją pierwszą tegoroczną premierę - "Godzinki czyli od świtu do nocy". Pisze Paweł Gzyl w Dzienniku Polskim.
"Godzinki czyli od świtu do nocy" to spektakl muzyczno-taneczny, poświęcony pieśniom śpiewanym codziennie o określonych porach dnia. Akcja, zgodnie z tradycyjną koncepcją jedności czasu, zawiera się w ciągu jednej doby - czyli, jak w podtytule: "od świtu do nocy". Podstawą scenariusza spektaklu są katolickie i protestanckie pieśni oraz twórczość Jerzego Trzanowskiego - duchownego i poety ewangelickiego z XVII wieku.
Najistotniejszym założeniem przedstawienia jest to, aby struktura muzyczna (rozumiana jako synteza śpiewu, mowy, ciszy i dźwięków związanych z materialnością tak ludzi, jak i rzeczy) pełniła rolę nadrzędną i określała kształt oraz charakter całości. Spektakl koncentruje się na tzw. "białym śpiewie" oraz na tańcach. Do współpracy reżyser zaprosił trzy osoby z zespołu specjalizującego się w tego rodzaju śpiewie - Strojone.