Inne aktualności
- Poznań. 19 osiedli i ponad 100 wydarzeń. Rusza „Lato z Estradą” 08.07.2025 10:22
-
Warszawa. Jutro spotkanie z Ewą Krasnodębską świętującą 100 lat 08.07.2025 10:02
-
Kielce. Spokojnie, to tylko awaria - znamy już repertuar na sierpień i wrzesień 08.07.2025 09:31
-
Mazowieckie. Domowy teatr lalek z Nohant, zainspirowany muzyką Chopina, na wystawie w Żelazowej Woli 08.07.2025 08:32
-
Gdańsk/Sopot. Opowieści o ludzkiej wędrówce. III Baltic Opera Festival – od czwartku 08.07.2025 08:10
- Rzeszów. Prezydent wręczył pierwsze Stypendia Twórcze Miasta 07.07.2025 20:05
- Warszawa. Gościnne pokazy spektaklu „Baba Dziwo” teatru Komedianci z Paryża – 18 i 19 lipca 07.07.2025 18:58
- Gdańsk. „Innymi słowy” – program towarzyszący 29. międzynarodowego Festiwalu Szekspirowskiego 07.07.2025 16:52
- Katowice. Teatr Śląski podsumowuje sezon 07.07.2025 16:47
- Warszawa. 81. rocznica Powstania Warszawskiego; spotkanie z powstańcami, koncert Julii Pietruchy i Marsz Pamięci 07.07.2025 16:34
- Lublin. Spektakl Sceny Komedii w Wirydarzu 07.07.2025 16:14
- Kielce. Samorządowe Kolegium Odwoławcze nie zajmie się konkursem w Teatrze Żeromskiego 07.07.2025 16:05
- Gdańsk. „Piękna Zośka” i Scena Letnia. Teatr Wybrzeże zaprasza 07.07.2025 15:37
-
Warszawa. HISTORIE/HERSTORIE – 20. Międzynarodowy Festiwal Sztuki Opowiadania 07.07.2025 15:34
Teatr Mumerus wraca do gry z publicznością. 7 czerwca o godzinie 19 w Teatrze Zależnym zaprezentuje swoją pierwszą tegoroczną premierę - "Godzinki czyli od świtu do nocy". Pisze Paweł Gzyl w Dzienniku Polskim.
"Godzinki czyli od świtu do nocy" to spektakl muzyczno-taneczny, poświęcony pieśniom śpiewanym codziennie o określonych porach dnia. Akcja, zgodnie z tradycyjną koncepcją jedności czasu, zawiera się w ciągu jednej doby - czyli, jak w podtytule: "od świtu do nocy". Podstawą scenariusza spektaklu są katolickie i protestanckie pieśni oraz twórczość Jerzego Trzanowskiego - duchownego i poety ewangelickiego z XVII wieku.
Najistotniejszym założeniem przedstawienia jest to, aby struktura muzyczna (rozumiana jako synteza śpiewu, mowy, ciszy i dźwięków związanych z materialnością tak ludzi, jak i rzeczy) pełniła rolę nadrzędną i określała kształt oraz charakter całości. Spektakl koncentruje się na tzw. "białym śpiewie" oraz na tańcach. Do współpracy reżyser zaprosił trzy osoby z zespołu specjalizującego się w tego rodzaju śpiewie - Strojone.