Inne aktualności
- Bytom. Wydział Teatru Tańca AST zaprasza na „Bachantki” w reż. Darii Kopiec 29.03.2025 14:34
- Bytom. Rozbark zaprasza do udziału w konkursie teatrów tańca dzieci i młodzieży 29.03.2025 12:38
- Olsztyn. OTL z rekordowym dofinansowaniem z MKiDN 29.03.2025 12:29
- Gdańsk. Dziś premiera „Potopu” w Teatrze Wybrzeże 29.03.2025 10:41
- Częstochowa. Teatr Mickiewicza rozpoczyna współpracę z Uniwersytetem Jana Długosza 29.03.2025 09:48
- Rzeszów. Teatr Siemaszkowej wznawia „Okno na Parlament” w reż. Marcina Sławińskiego 29.03.2025 09:28
- Warszawa. We wtorek premiera „Karolci” w Teatrze Polskim 29.03.2025 09:23
-
Kraków. Dźwięk, przestrzeń i historia: wkrótce Misteria Paschalia 2025 29.03.2025 09:17
- Poznań. Ogłoszono wykonawcę nowego gmachu Teatru Muzycznego 29.03.2025 09:11
- Bydgoszcz. Filharmonia Pomorska dostała 50 milionów złotych dofinansowania na rozbudowę 29.03.2025 09:07
- Olsztyn. W Teatrze Jaracza świętowano Międzynarodowy Dzień Teatru 29.03.2025 08:58
- Kraków. Interaktywny performance „Minimum Decay/Powstrzymać rozpad" jutro w Willi Decjusza 29.03.2025 08:38
- Kraków. Dziś premiera spektaklu „Idioci. Spass!” w Teatrze Barakah 29.03.2025 08:26
- Warszawa. MKiDN: Zdzisław Wardejn uhonorowany Złotym Medalem „Gloria Artis” 28.03.2025 18:22
Poprzez swoją twórczość ludzie kultury w bardzo dużej mierze napędzają popyt na nowoczesną elektronikę, dlatego firmy zarabiające na technologiach powinny dzielić się zyskiem z twórcami - mówi w rozmowie z „Codzienną" Jan Młotkowski, wiceprezes Stowarzyszenia Kreatywna Polska. Postuluje on reformę przestarzałej, jego zdaniem, opłaty reprograficznej. Nad nowymi rozwiązaniami w tym zakresie pracuje obecnie rząd.
Przez proces legislacyjny przechodzi obecnie projekt ustawy o uprawnieniach artysty zawodowego. Nowe przepisy m.in. tworzą fundusz ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych dla artystów oraz określają źródła finansowania tego funduszu. W tym kontekście duże emocje wzbudza oplata re-prograficzna, która stanowi formę rekompensaty dla twórców za kopiowanie ich muzyki czy filmów na własny użytek. Oplata reprograficzna jest już w Polsce pobierana, m.in. od czystych płyt CD/DVD. Obecnie, w związku z postępem technologicznym, planowane jest jej rozszerzenie o urządzenia służące do kopiowania, czyli m.in. notebooki, tablety, smartfony i smart TV. Budzi to jednak sprzeciw branży urządzeń elektronicznych.