Inne aktualności
- Warszawa. Maja Kleczewska nową dyrektorką Teatru Powszechnego 24.01.2025 19:49
- Bydgoszcz. „Madagaskar – musicalowa przygoda” w Teatrze Kameralnym 24.01.2025 16:33
- Poznań. Luty 2025 w Teatrze Wielkim 24.01.2025 16:03
- Wrocław. Premiera płyty z utworami Józefa Elsnera 24.01.2025 15:45
- Warszawa. W lutym premiera „Wiśniowego sadu” w Teatrze Powszechnym 24.01.2025 15:22
- Warszawa. Premiera singla z najnowszej płyty Spanish Night 24.01.2025 15:11
- Łódź. „Mroczne perwersje codzienności” po raz 150. w Teatrze im. Stefana Jaracza 24.01.2025 15:08
- Warszawa. V edycja „Dramatopisania”. Konkurs dla teatrów 24.01.2025 14:07
- Wrocław. W marcu dodatkowe spektakle baletu „Królowa Śniegu” 24.01.2025 13:51
- Warszawa. Dyskusja o przyszłości Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski 24.01.2025 13:40
- Białystok. Teatr Dramatyczny z dotacją Ministra na promocję kultury polskiej za granicą 24.01.2025 13:26
- Warszawa. Poznaj cyfrowe archiwum Grupy Artystycznej TERAZ POLIŻ 24.01.2025 12:43
- Warszawa. Sinfonia Varsovia na festiwalach w Nantes i Kraju Loary 24.01.2025 12:21
- Kraj. Nowa wersja „Aidy” już 25 stycznia na żywo w kinach. W rolach głównych Angel Blue i Piotr Beczała 24.01.2025 12:20
Poprzez swoją twórczość ludzie kultury w bardzo dużej mierze napędzają popyt na nowoczesną elektronikę, dlatego firmy zarabiające na technologiach powinny dzielić się zyskiem z twórcami - mówi w rozmowie z „Codzienną" Jan Młotkowski, wiceprezes Stowarzyszenia Kreatywna Polska. Postuluje on reformę przestarzałej, jego zdaniem, opłaty reprograficznej. Nad nowymi rozwiązaniami w tym zakresie pracuje obecnie rząd.
Przez proces legislacyjny przechodzi obecnie projekt ustawy o uprawnieniach artysty zawodowego. Nowe przepisy m.in. tworzą fundusz ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych dla artystów oraz określają źródła finansowania tego funduszu. W tym kontekście duże emocje wzbudza oplata re-prograficzna, która stanowi formę rekompensaty dla twórców za kopiowanie ich muzyki czy filmów na własny użytek. Oplata reprograficzna jest już w Polsce pobierana, m.in. od czystych płyt CD/DVD. Obecnie, w związku z postępem technologicznym, planowane jest jej rozszerzenie o urządzenia służące do kopiowania, czyli m.in. notebooki, tablety, smartfony i smart TV. Budzi to jednak sprzeciw branży urządzeń elektronicznych.