Dyrektorem artystycznym jeleniogórskiej sceny jest od tego sezonu Wojtek Klemm, który otwarcie przyznaje, że interesuje go teatr zaangażowany, polityczny. Dobór spektakli pokazanych w ramach kolejnych Jeleniogórskich Spotkań Teatralnych nie był więc przypadkowy. XXXVII Jeleniogórskie Spotkania Teatralne podsumowuje Wojciech Wojciechowski z Nowej Siły Krytycznej.
Sprawy ważne Pierwszego dnia niebezpieczny Arturo Ui otworzył przegląd zaangażowanego teatru. Dwa dni później Natalia Korczakowska premierą "Śmierci Człowieka Wiewiórki" Małgorzaty Sikorskiej-Miszczuk dotyczącą historii członków RAF skompromitowała przemoc. Wszyscy to wiemy. Wszyscy o tym rozmawiamy. Wszyscy to także robimy - mniej lub bardziej świadomie. W atrakcyjnej formie i z dużą dawką humoru Korczakowska przywołała temat przemocy, pokazując własne podwórko w którym pracuje - teatr, w którym reżyser tresuje scenicznych Baadera, Meinhof i Ensslin. Jest zabawnie i przerażająco jednocześnie. Stawiamy pomniki Jana Pawła II. Jednak nasz stosunek do Obcego jest fatalny. Tutaj nie może być miejsca na metaforę i kombinowanie. Trzeba między oczy. Między oczy pogromem kieleckim, poglądami radykalnej endeckiej prawicy. Skoro boli i wstrząsa, to znaczy, że jest wciąż aktualne. Nie daje nam spokoju, ponieważ przypominanie ciemnej i niewygodnej praw