Inne aktualności
- Warszawa. W lutym premiera „Wiśniowego sadu” w Teatrze Powszechnym 24.01.2025 15:22
- Warszawa. Premiera singla z najnowszej płyty Spanish Night 24.01.2025 15:11
- Łódź. „Mroczne perwersje codzienności” po raz 150. w Teatrze im. Stefana Jaracza 24.01.2025 15:08
- Warszawa. V edycja „Dramatopisania”. Konkurs dla teatrów 24.01.2025 14:07
- Wrocław. W marcu dodatkowe spektakle baletu „Królowa Śniegu” 24.01.2025 13:51
- Warszawa. Dyskusja o przyszłości Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski 24.01.2025 13:40
- Białystok. Teatr Dramatyczny z dotacją Ministra na promocję kultury polskiej za granicą 24.01.2025 13:26
- Warszawa. Poznaj cyfrowe archiwum Grupy Artystycznej TERAZ POLIŻ 24.01.2025 12:43
- Warszawa. Sinfonia Varsovia na festiwalach w Nantes i Kraju Loary 24.01.2025 12:21
- Kraj. Nowa wersja „Aidy” już 25 stycznia na żywo w kinach. W rolach głównych Angel Blue i Piotr Beczała 24.01.2025 12:20
- Szczecin. Jesienne premiery wracają do repertuaru Teatru Polskiego 24.01.2025 12:01
- Szczecin. Spektakle dla najnajów w Klubie Delta 24.01.2025 11:41
- Białystok. Rada powiatu nie zgodziła się na odwołanie Piotra Półtoraka 24.01.2025 11:36
- Kraków. Czy Teatr Słowackiego zmieni nazwę? 24.01.2025 11:31
W serwisie Spotify dostępny jest czwarty odcinek podcastu MEH-TEATR - "Skecz, Wotowcy też, oglądanie się na Gießsen i drukowanie tekstów".
Cześć wszystkim po raz czwarty! Dziś mamy ogromną przyjemność gościć w ramach naszego podcastu dwójkę z piątki autorek i autorów tekstu „Wotowcy też”.
Razem z Karoliną Pawłoś i Pawłem Banaszczykiem rozmawiamy o reakcji Teatru Narodowego oraz studentów reżyserii, pedagogów i władz Akademii Teatralnej na przytaczaną publikację.
Zastanawiamy się nad wybudowaną w zakończeniu tekstu figurą reżysera, pojawiającą się we śnie osoby doświadczającej przemocy, która tak oburzyła przyszłych zawodowych twórców teatru. Nie poddając się gaslightingowi i manewrom odsuwającym czytelnika od meritum tekstu „Wotowcy też”, wracamy również do głównych motywów, które spowodowały powstanie tekstu, jakim jest sprzeciw wobec przemocy systemowej, symbolicznej i ekonomicznej między innymi wobec szarej strefy asystentów teatralnych.
Poruszamy również temat stereotypów i konserwatywnych pseudo-standardów, pod brzemieniem których studiować musi każdy „wotowiec” - jak odsuwanie studentów od drogi artystycznej, akceptowanie obowiązkowych „praktyk” w formie roznoszenia teatralnych ulotek lub wypominanie studentom niedostania się na inny kierunek ma się do hucznych i deklaratywnych haseł związanych z „braniem przykładu z praktyk szkoły Gießen”?
Zastanawiamy się również, czy i jeżeli tak to w jaki sposób Akademia Teatralna systemowo wsparła piątkę swoich studentów w dialogu pomiędzy nimi a Teatrem Narodowym i czy zwróciła się do studentów opisujących swoje doświadczenia z przemocą w teatrze, które wydarzały się podczas toku ich studiów, z propozycją wsparcia w zajęciu się tymi zdarzeniami oraz dlaczego Akademia oficjalnie nie stanęła po stronie swoich studentów podczas trwania „dialogu” z „dyrekcją” Teatru Narodowego?
Dużo tematów, dużo pytań, dużo wątków, wspaniała - około czterdziestopięciominutowa - rozmowa, za którą serdecznie dziękujemy i mamy nadzieje, że będziemy widzieć się częściej w MEH-TEATRZE!
Autorem skeczu rozpoczynającego czwarty epizod podcastu jest Paweł Banaszczyk.