Inne aktualności
- Francja. Aktorka Elizabeth Duda: chcę wypełnić lukę w obecności poezji Miłosza we Francji 21.12.2024 12:43
- Kraków. Projekt „Kultura – pomimo ciemności i ograniczeń 2024” 21.12.2024 11:27
- Lublin. Gruziński balet, Koncert Wiedeński i noworoczne widowisko w CSK 20.12.2024 17:42
- Warszawa. Fundacja Ivana Wyrypajewa Teal House otworzyła program „Art Integration” 20.12.2024 17:35
- Olsztyn. Spektaklem „Setka Jaracza” teatr obchodzi podwójny jubileusz 20.12.2024 17:02
- Warszawa. „Urodziny Leśmiana”. Koncert relaksacyjny, czytanie performatywne i debata 20.12.2024 16:55
- Dolnośląskie. Teatralne królestwo ustanowiono w Nowinie 20.12.2024 16:35
- Warszawa. Nie żyje Svitlana Oleshko 20.12.2024 14:45
- Kraj. Nowy balet „Dziadek do orzechów i Król myszy” z Opery w Zurychu 20.12.2024 14:29
- Warszawa. O ekologii w operze. Dokumentacja opery „Szczur i Drzewo” 20.12.2024 13:25
- Warszawa. Dramat. I co? Tłumaczenia teatralne. Spotkanie w ramach cyklu „Książka w teatrze” 20.12.2024 13:19
- Lublin. Premiera „Cyberiady” 20.12.2024 13:10
- Toruń. Internetowa premiera filmu dokumentalnego z okazji 10-lecia Teatru Muzycznego 20.12.2024 11:30
- Warszawa. Reportaż z pokazu „Sprawa Dantona. Rekonstrukcja” w niedzielę na VOD Teatru Powszechnego 20.12.2024 11:29
W serwisie Spotify dostępny jest czwarty odcinek podcastu MEH-TEATR - "Skecz, Wotowcy też, oglądanie się na Gießsen i drukowanie tekstów".
Cześć wszystkim po raz czwarty! Dziś mamy ogromną przyjemność gościć w ramach naszego podcastu dwójkę z piątki autorek i autorów tekstu „Wotowcy też”.
Razem z Karoliną Pawłoś i Pawłem Banaszczykiem rozmawiamy o reakcji Teatru Narodowego oraz studentów reżyserii, pedagogów i władz Akademii Teatralnej na przytaczaną publikację.
Zastanawiamy się nad wybudowaną w zakończeniu tekstu figurą reżysera, pojawiającą się we śnie osoby doświadczającej przemocy, która tak oburzyła przyszłych zawodowych twórców teatru. Nie poddając się gaslightingowi i manewrom odsuwającym czytelnika od meritum tekstu „Wotowcy też”, wracamy również do głównych motywów, które spowodowały powstanie tekstu, jakim jest sprzeciw wobec przemocy systemowej, symbolicznej i ekonomicznej między innymi wobec szarej strefy asystentów teatralnych.
Poruszamy również temat stereotypów i konserwatywnych pseudo-standardów, pod brzemieniem których studiować musi każdy „wotowiec” - jak odsuwanie studentów od drogi artystycznej, akceptowanie obowiązkowych „praktyk” w formie roznoszenia teatralnych ulotek lub wypominanie studentom niedostania się na inny kierunek ma się do hucznych i deklaratywnych haseł związanych z „braniem przykładu z praktyk szkoły Gießen”?
Zastanawiamy się również, czy i jeżeli tak to w jaki sposób Akademia Teatralna systemowo wsparła piątkę swoich studentów w dialogu pomiędzy nimi a Teatrem Narodowym i czy zwróciła się do studentów opisujących swoje doświadczenia z przemocą w teatrze, które wydarzały się podczas toku ich studiów, z propozycją wsparcia w zajęciu się tymi zdarzeniami oraz dlaczego Akademia oficjalnie nie stanęła po stronie swoich studentów podczas trwania „dialogu” z „dyrekcją” Teatru Narodowego?
Dużo tematów, dużo pytań, dużo wątków, wspaniała - około czterdziestopięciominutowa - rozmowa, za którą serdecznie dziękujemy i mamy nadzieje, że będziemy widzieć się częściej w MEH-TEATRZE!
Autorem skeczu rozpoczynającego czwarty epizod podcastu jest Paweł Banaszczyk.