Inne aktualności
- Kraków. Dorota Segda o Jerzym Stuhrze: był pan bezcennym darem, który otrzymaliśmy 17.07.2024 14:18
- Kraków. Hanna Wróblewska: artyści, tacy jak Jerzy Stuhr, nigdy nie odchodzą 17.07.2024 13:46
- Kraków. Marszałek Senatu: Jerzy Stuhr był i pozostanie przedstawicielem elity wielkiego talentu 17.07.2024 13:44
- Kraków. Kard. Ryś na pogrzebie Jerzego Stuhra: dla mnie został na zawsze Piotrem Wysockim 17.07.2024 13:12
-
Kraków. Rozpoczęły się uroczystości pogrzebowe Jerzego Stuhra 17.07.2024 13:04
- Poznań. Andrzej Seweryn przyjedzie z „Królem Learem" 17.07.2024 12:40
-
Poznań. 34. Malta Festival wróci na ulice i place 17.07.2024 12:24
- Sopot. Izabela Kuna laureatką Diamentowego Klapsa 17.07.2024 12:09
- Wrocław. Podsumowanie sezonu 2023/2024 w WTP 17.07.2024 11:51
- Warszawa. MKiDN: tysiące wniosków o granty i stypendia w naborze do programu z KPO 17.07.2024 11:40
-
Warszawa. „Kwiat Paproci” w namiocie cyrkowym. Spektakl familijny wyrusza w trasę 17.07.2024 10:51
- Bytom. „Eksperyment uczuciowy”: półkolonie artystyczne dla nastolatków w BCK 17.07.2024 10:45
- Rzeszów. Monika Szela wybrana na kolejną kadencję w Teatrze Maska 17.07.2024 10:01
- Wielka Brytania. 15 lat temu zmarł filozof Leszek Kołakowski 17.07.2024 09:37
W serwisie Spotify dostępny jest czwarty odcinek podcastu MEH-TEATR - "Skecz, Wotowcy też, oglądanie się na Gießsen i drukowanie tekstów".
Cześć wszystkim po raz czwarty! Dziś mamy ogromną przyjemność gościć w ramach naszego podcastu dwójkę z piątki autorek i autorów tekstu „Wotowcy też”.
Razem z Karoliną Pawłoś i Pawłem Banaszczykiem rozmawiamy o reakcji Teatru Narodowego oraz studentów reżyserii, pedagogów i władz Akademii Teatralnej na przytaczaną publikację.
Zastanawiamy się nad wybudowaną w zakończeniu tekstu figurą reżysera, pojawiającą się we śnie osoby doświadczającej przemocy, która tak oburzyła przyszłych zawodowych twórców teatru. Nie poddając się gaslightingowi i manewrom odsuwającym czytelnika od meritum tekstu „Wotowcy też”, wracamy również do głównych motywów, które spowodowały powstanie tekstu, jakim jest sprzeciw wobec przemocy systemowej, symbolicznej i ekonomicznej między innymi wobec szarej strefy asystentów teatralnych.
Poruszamy również temat stereotypów i konserwatywnych pseudo-standardów, pod brzemieniem których studiować musi każdy „wotowiec” - jak odsuwanie studentów od drogi artystycznej, akceptowanie obowiązkowych „praktyk” w formie roznoszenia teatralnych ulotek lub wypominanie studentom niedostania się na inny kierunek ma się do hucznych i deklaratywnych haseł związanych z „braniem przykładu z praktyk szkoły Gießen”?
Zastanawiamy się również, czy i jeżeli tak to w jaki sposób Akademia Teatralna systemowo wsparła piątkę swoich studentów w dialogu pomiędzy nimi a Teatrem Narodowym i czy zwróciła się do studentów opisujących swoje doświadczenia z przemocą w teatrze, które wydarzały się podczas toku ich studiów, z propozycją wsparcia w zajęciu się tymi zdarzeniami oraz dlaczego Akademia oficjalnie nie stanęła po stronie swoich studentów podczas trwania „dialogu” z „dyrekcją” Teatru Narodowego?
Dużo tematów, dużo pytań, dużo wątków, wspaniała - około czterdziestopięciominutowa - rozmowa, za którą serdecznie dziękujemy i mamy nadzieje, że będziemy widzieć się częściej w MEH-TEATRZE!
Autorem skeczu rozpoczynającego czwarty epizod podcastu jest Paweł Banaszczyk.