Inne aktualności
- Wrocław. Recital Iryny Zhytynskiej i Rafała Bartmińskiego 20.04.2024 12:06
- Wkrótce rozpoczną się XXVII Łódzkie Spotkania Baletowe w Teatrze Wielkim 20.04.2024 09:39
- Łódź. W Teatrze Jaracza premiera „Tylko jednego dnia” dla najmłodszych widzów 20.04.2024 09:32
- Warszawa. Osiem osób zakwalifikowano do II etapu konkursu na dyrektora Teatru Lalka 20.04.2024 09:23
- Bydgoszcz. Jubileuszowy Bydgoski Festiwal Operowy od dziś 20.04.2024 09:15
- Warszawa. Po co nam Instytut Teatralny? W poniedziałek dyskusja panelowa 20.04.2024 08:55
- Warszawa. W maju rozpocznie się 33. Festiwal Mozartowski 20.04.2024 08:30
- Warszawa. 2. Festiwal Teatralny Wolność – od 24 kwietnia 19.04.2024 19:05
- Warszawa. „Czasen” - premiera spektaklu Bartłomieja Ostapczuka 19.04.2024 19:01
- Kraj. „Nie – pierwszy krok w chmurach, w poszukiwaniu portretu pisarza” – słuchowisko w radiowej Trójce 19.04.2024 16:13
- Kielce. W maju spektakl „To tylko botoks - czyli zastrzyk śmiechu” gościnnie w KCK 19.04.2024 15:55
- Warszawa. Pokazy przedpremierowe „Lekcji tańca” w Teatrze Kwadrat 19.04.2024 15:37
- Warszawa. „Judyta triumfująca” Antonio Vivaldiego ponownie w Warszawskiej Operze Kameralnej 19.04.2024 15:32
- Warszawa/Kraków. Muzyczna podróż do krainy zen. Dziś premiera koprodukcji STUDIO i Teatru Słowackiego 19.04.2024 15:16
W serwisie Spotify dostępny jest czwarty odcinek podcastu MEH-TEATR - "Skecz, Wotowcy też, oglądanie się na Gießsen i drukowanie tekstów".
Cześć wszystkim po raz czwarty! Dziś mamy ogromną przyjemność gościć w ramach naszego podcastu dwójkę z piątki autorek i autorów tekstu „Wotowcy też”.
Razem z Karoliną Pawłoś i Pawłem Banaszczykiem rozmawiamy o reakcji Teatru Narodowego oraz studentów reżyserii, pedagogów i władz Akademii Teatralnej na przytaczaną publikację.
Zastanawiamy się nad wybudowaną w zakończeniu tekstu figurą reżysera, pojawiającą się we śnie osoby doświadczającej przemocy, która tak oburzyła przyszłych zawodowych twórców teatru. Nie poddając się gaslightingowi i manewrom odsuwającym czytelnika od meritum tekstu „Wotowcy też”, wracamy również do głównych motywów, które spowodowały powstanie tekstu, jakim jest sprzeciw wobec przemocy systemowej, symbolicznej i ekonomicznej między innymi wobec szarej strefy asystentów teatralnych.
Poruszamy również temat stereotypów i konserwatywnych pseudo-standardów, pod brzemieniem których studiować musi każdy „wotowiec” - jak odsuwanie studentów od drogi artystycznej, akceptowanie obowiązkowych „praktyk” w formie roznoszenia teatralnych ulotek lub wypominanie studentom niedostania się na inny kierunek ma się do hucznych i deklaratywnych haseł związanych z „braniem przykładu z praktyk szkoły Gießen”?
Zastanawiamy się również, czy i jeżeli tak to w jaki sposób Akademia Teatralna systemowo wsparła piątkę swoich studentów w dialogu pomiędzy nimi a Teatrem Narodowym i czy zwróciła się do studentów opisujących swoje doświadczenia z przemocą w teatrze, które wydarzały się podczas toku ich studiów, z propozycją wsparcia w zajęciu się tymi zdarzeniami oraz dlaczego Akademia oficjalnie nie stanęła po stronie swoich studentów podczas trwania „dialogu” z „dyrekcją” Teatru Narodowego?
Dużo tematów, dużo pytań, dużo wątków, wspaniała - około czterdziestopięciominutowa - rozmowa, za którą serdecznie dziękujemy i mamy nadzieje, że będziemy widzieć się częściej w MEH-TEATRZE!
Autorem skeczu rozpoczynającego czwarty epizod podcastu jest Paweł Banaszczyk.