Inne aktualności
- Zielona Góra. Weekend w Teatrze Lubuskim 12.03.2025 19:33
- Warszawa. „Anioły w Warszawie” – premiera w Teatrze Dramatycznym 12.03.2025 18:04
- Gdańsk. Druga połowa marca w Teatrze Wybrzeże 12.03.2025 17:34
- Warszawa. „Tylko miłość” – gościnna premiera w Teatrze Komedia 12.03.2025 17:14
- Kraj. MKiDN: 39 mln zł na projekty na rozwój infrastruktury instytucji kultury 12.03.2025 16:54
-
Kraj. Wiosna w Teatrze Telewizji 12.03.2025 16:50
- Katowice. Różne odcienie męskości na scenie Teatru Śląskiego 12.03.2025 16:44
-
Warszawa. Rodzinne Nowe Epifanie 12.03.2025 16:33
-
Kraj. Gwiazdy Elīna Garanča i Brian Jagde w „Carmen” Bizeta z Arena di Verona w kinach 12.03.2025 15:57
-
Wrocław. Teatr Stajnia Metamorficzna wyrusza z pokazami spektaklu „To, co straszy” 12.03.2025 15:51
- Wrocław. Spacer Dźwiękowy – działanie performatywo-fonetyczne w WTP 12.03.2025 15:34
-
Wrocław. „Don Carlo” Giuseppe Verdiego w Operze Wrocławskiej już w maju 12.03.2025 15:03
- Warszawa. „Dwoje na zakręcie” – premiera w Małej Warszawie 12.03.2025 15:00
-
Cieszyn. Widzowie Kina na Granicy zobaczą retrospektywę Mai Komorowskiej 12.03.2025 14:36
W serwisie Spotify dostępny jest czwarty odcinek podcastu MEH-TEATR - "Skecz, Wotowcy też, oglądanie się na Gießsen i drukowanie tekstów".
Cześć wszystkim po raz czwarty! Dziś mamy ogromną przyjemność gościć w ramach naszego podcastu dwójkę z piątki autorek i autorów tekstu „Wotowcy też”.
Razem z Karoliną Pawłoś i Pawłem Banaszczykiem rozmawiamy o reakcji Teatru Narodowego oraz studentów reżyserii, pedagogów i władz Akademii Teatralnej na przytaczaną publikację.
Zastanawiamy się nad wybudowaną w zakończeniu tekstu figurą reżysera, pojawiającą się we śnie osoby doświadczającej przemocy, która tak oburzyła przyszłych zawodowych twórców teatru. Nie poddając się gaslightingowi i manewrom odsuwającym czytelnika od meritum tekstu „Wotowcy też”, wracamy również do głównych motywów, które spowodowały powstanie tekstu, jakim jest sprzeciw wobec przemocy systemowej, symbolicznej i ekonomicznej między innymi wobec szarej strefy asystentów teatralnych.
Poruszamy również temat stereotypów i konserwatywnych pseudo-standardów, pod brzemieniem których studiować musi każdy „wotowiec” - jak odsuwanie studentów od drogi artystycznej, akceptowanie obowiązkowych „praktyk” w formie roznoszenia teatralnych ulotek lub wypominanie studentom niedostania się na inny kierunek ma się do hucznych i deklaratywnych haseł związanych z „braniem przykładu z praktyk szkoły Gießen”?
Zastanawiamy się również, czy i jeżeli tak to w jaki sposób Akademia Teatralna systemowo wsparła piątkę swoich studentów w dialogu pomiędzy nimi a Teatrem Narodowym i czy zwróciła się do studentów opisujących swoje doświadczenia z przemocą w teatrze, które wydarzały się podczas toku ich studiów, z propozycją wsparcia w zajęciu się tymi zdarzeniami oraz dlaczego Akademia oficjalnie nie stanęła po stronie swoich studentów podczas trwania „dialogu” z „dyrekcją” Teatru Narodowego?
Dużo tematów, dużo pytań, dużo wątków, wspaniała - około czterdziestopięciominutowa - rozmowa, za którą serdecznie dziękujemy i mamy nadzieje, że będziemy widzieć się częściej w MEH-TEATRZE!
Autorem skeczu rozpoczynającego czwarty epizod podcastu jest Paweł Banaszczyk.