Teatr Miejski w Gliwicach pozyskał prawie 165 tys. zł dotacji z Krajowego Planu Odbudowy na realizację dwóch spektakli. Zostaną one wyprodukowane z wykorzystaniem nowych technologii – zapowiadają przedstawiciele tej placówki.
Inne aktualności
- Kraj. 60 lat temu wyemitowano pierwszy polski serial telewizyjny „Barbara i Jan” 05.01.2025 15:52
- Zielona Góra. Nie żyje aktor Paweł Gabor 05.01.2025 14:03
- Kielce. Teatr Żeromskiego obchodzi 146-lecie 04.01.2025 11:07
- Warszawa. Justyna Sobczyk nową dyrektorką Teatru Ochoty 04.01.2025 08:11
- Szwecja. Odtajniono dokumenty dot. nagrody Nobla z 1974 r.; wśród nominowanych byli Różewicz i Miłosz 03.01.2025 19:30
- Warszawa. Kamil Owczarek laureatem Nagrody im. Andrzeja Nardellego 03.01.2025 18:53
- Wrocław. Noworoczne promocje dla widzów Teatru Polskiego 03.01.2025 15:39
- Katowice. Jubileuszowa wystawa w Teatrze Ateneum 03.01.2025 15:20
- Katowice. Korowód Dziadów Noworocznych promował 56. Żywieckie Gody 03.01.2025 15:03
- Wrocław. Rozpocznij Nowy Rok z Operą! 03.01.2025 14:53
- Warszawa. Licytacje Teatralne w Ateneum 03.01.2025 14:47
- Warszawa. Kapituła Nagrody im. Zbyszka Cybulskiego ogłosiła nominacje za 2024 rok 03.01.2025 14:15
- Katowice. 2. edycja projektu WyspianKiss w Teatrze Śląskim 03.01.2025 13:55
- Wrocław. Nowy Rok z Pantomimą 03.01.2025 13:18
Chodzi o dramaty pt. „Szwaczka” - laureata II edycji Konkursu o Nagrodę Dramaturgiczną im. Tadeusza Różewicza Łukasza Barysa w reżyserii Bartka Bali oraz „Ten dramat mógł zostać napisany przez sztuczną inteligencję” Macieja Piasnego w reżyserii autora.
„Zdobyliśmy nie tylko środki na produkcję, ale także szansę na zdobycie nowych umiejętności przez nasz zespół, umiejętności kluczowych w cyfrowym świecie. Dramat laureata II edycji Konkursu o Nagrodę Dramaturgiczną im. Tadeusza Różewicza i Paszportu Polityki, Łukasza Barysa, realizujemy w formule virtual reality – oglądanie spektaklu będzie możliwe w perspektywie 360 stopni” - powiedział dyrektor Teatru Miejskiego w Gliwicach Grzegorz Krawczyk.
Jak zaznaczył, to jedna z pierwszych w polskim teatrze prób wykorzystania tej technologii, a zarazem realizacja postulatu wspierania nowej polskiej dramaturgii. „Z kolei dramat debiutującego jako reżyser Macieja Piasnego zaistnieje jako spektakl internetowy. Będą to kolejne po Białorusi obrażonej i Febliku nasze działania zwiększające widzialność dramatu współczesnego” - dodał dyrektor.
Dramat „Szwaczka” jest gorzką diagnozą kondycji współczesnych dwudziestokilkulatków – ich niedojrzałości, narcyzmu, lęku przed dorosłym życiem. „Ten dramat mógł zostać napisany przez sztuczną inteligencję” stawia pytania o pozycję artysty i całej ludzkości w obliczu wyzwań związanych ze sztuczną inteligencją oraz z nowymi technologiami.
Projekty realizowane są w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności, w ramach programu wspierania działalności podmiotów sektora kultury i przemysłów kreatywnych na rzecz stymulowania ich rozwoju.