Teatr Miejski w Gliwicach pozyskał prawie 165 tys. zł dotacji z Krajowego Planu Odbudowy na realizację dwóch spektakli. Zostaną one wyprodukowane z wykorzystaniem nowych technologii – zapowiadają przedstawiciele tej placówki.
Inne aktualności
- Opole. Półmetek Opolskiej Sceny Tańca 2024 w Teatrze im. Jana Kochanowskiego 26.09.2024 18:52
- Katowice. Światowa premiera cybermusicalu „Pilot i Mały Książę” – 5 października 26.09.2024 16:53
- Warszawa. Październik w Komunie 26.09.2024 16:35
- Lublin. RE:UNION – hasło przewodnie Lublina jako ESK 2029 26.09.2024 16:27
- Warszawa. Otwarcie nowej siedziby Muzeum Sztuki Nowoczesnej już za miesiąc 26.09.2024 16:23
- Wrocław. „7 zim” – spektakl Wrocławskiego Teatru Tańca inspirowany twórczością Czesława Miłosza 26.09.2024 15:19
- Katowice. Kazimierz Kutz upamiętniony nazwą ulicy 26.09.2024 13:58
- Warszawa. Byli artyści zespołu Nederland Dance Theatre przygotowują premierę na Międzynarodowy Festiwal Sztuki Mimu 26.09.2024 12:47
- Warszawa. 31. edycja Ogólnopolskiego Konkursu na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej 26.09.2024 12:35
- Kraj. Gwiazdorska „Tosca" z Aleksandrą Kurzak i Robertem Alagną we wszystkich Multikinach 26.09.2024 11:28
- Opole. Jutro premiera spektaklu „Ja, Hamlet” w OTliA 26.09.2024 10:51
- Warszawa. Październikowe premiery na 12. Festiwalu Oper Barokowych 26.09.2024 10:47
- Zielona Góra. Premiera spektaklu „Norwegia 2.0 Poza Siecią” w Lubuskim Teatrze Lalek 26.09.2024 10:17
- Warszawa. „Prawda" Wydziału Produkcji w Małej Warszawie już w ten weekend 26.09.2024 10:09
Chodzi o dramaty pt. „Szwaczka” - laureata II edycji Konkursu o Nagrodę Dramaturgiczną im. Tadeusza Różewicza Łukasza Barysa w reżyserii Bartka Bali oraz „Ten dramat mógł zostać napisany przez sztuczną inteligencję” Macieja Piasnego w reżyserii autora.
„Zdobyliśmy nie tylko środki na produkcję, ale także szansę na zdobycie nowych umiejętności przez nasz zespół, umiejętności kluczowych w cyfrowym świecie. Dramat laureata II edycji Konkursu o Nagrodę Dramaturgiczną im. Tadeusza Różewicza i Paszportu Polityki, Łukasza Barysa, realizujemy w formule virtual reality – oglądanie spektaklu będzie możliwe w perspektywie 360 stopni” - powiedział dyrektor Teatru Miejskiego w Gliwicach Grzegorz Krawczyk.
Jak zaznaczył, to jedna z pierwszych w polskim teatrze prób wykorzystania tej technologii, a zarazem realizacja postulatu wspierania nowej polskiej dramaturgii. „Z kolei dramat debiutującego jako reżyser Macieja Piasnego zaistnieje jako spektakl internetowy. Będą to kolejne po Białorusi obrażonej i Febliku nasze działania zwiększające widzialność dramatu współczesnego” - dodał dyrektor.
Dramat „Szwaczka” jest gorzką diagnozą kondycji współczesnych dwudziestokilkulatków – ich niedojrzałości, narcyzmu, lęku przed dorosłym życiem. „Ten dramat mógł zostać napisany przez sztuczną inteligencję” stawia pytania o pozycję artysty i całej ludzkości w obliczu wyzwań związanych ze sztuczną inteligencją oraz z nowymi technologiami.
Projekty realizowane są w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności, w ramach programu wspierania działalności podmiotów sektora kultury i przemysłów kreatywnych na rzecz stymulowania ich rozwoju.