Teatr Miejski w Gliwicach pozyskał prawie 165 tys. zł dotacji z Krajowego Planu Odbudowy na realizację dwóch spektakli. Zostaną one wyprodukowane z wykorzystaniem nowych technologii – zapowiadają przedstawiciele tej placówki.
Inne aktualności
- Kraków. Multimedialny spektakl o historii Polski można oglądać na murach Wawelu 07.11.2025 21:18
- Kraków. 15 edycja Forum Młodej Reżyserii – 13-16 listopada 07.11.2025 18:10
- Warszawa. „Przyjaciele” – premiera w Garnizonie Sztuki 07.11.2025 17:35
- Warszawa. MKiDN zadeklarowało dalsze współprowadzenie Teatru Lalki „Tęcza” w Słupsku 07.11.2025 17:01
- Sosnowiec. Benefis z okazji 80. urodzin Adama Kopciuszewskiego w Teatrze Zagłębia 07.11.2025 16:29
- Warszawa. Polska prapremiera sztuki „Wspaniałe horyzonty” w Teatrze 6. piętro – w sobotę 07.11.2025 16:28
- Warszawa. „Przepraszam za mój polski” – premiera sztuki Iwana Wyrypajewa 07.11.2025 16:06
- Warszawa. W przyszłym tygodniu startuje festiwal Eufonie 07.11.2025 15:57
- Gdańsk. Epilog romantyczny, warsztaty, czytanie i kręgi. Teatr Wybrzeże zaprasza 07.11.2025 15:54
-
Warszawa. Zbliża się premiera „Termopil polskich” w Teatrze Narodowym 07.11.2025 15:28
- Warszawa. Jesienne koncerty pełne emocji – Antoni Stolpe i Lamento Project w WOK 07.11.2025 15:22
-
Gliwice. Cztery dramaty w finale Nagrody Różewicza
07.11.2025 15:22
-
Warszawa. Projektowanie Uniwersalne Kultury – nabór do zadania dla teatrów
07.11.2025 14:54
- Lubuskie. Teatr Kotłownia z Drezdenka obchodzi 10-lecie działalności 07.11.2025 14:26
Chodzi o dramaty pt. „Szwaczka” - laureata II edycji Konkursu o Nagrodę Dramaturgiczną im. Tadeusza Różewicza Łukasza Barysa w reżyserii Bartka Bali oraz „Ten dramat mógł zostać napisany przez sztuczną inteligencję” Macieja Piasnego w reżyserii autora.
„Zdobyliśmy nie tylko środki na produkcję, ale także szansę na zdobycie nowych umiejętności przez nasz zespół, umiejętności kluczowych w cyfrowym świecie. Dramat laureata II edycji Konkursu o Nagrodę Dramaturgiczną im. Tadeusza Różewicza i Paszportu Polityki, Łukasza Barysa, realizujemy w formule virtual reality – oglądanie spektaklu będzie możliwe w perspektywie 360 stopni” - powiedział dyrektor Teatru Miejskiego w Gliwicach Grzegorz Krawczyk.
Jak zaznaczył, to jedna z pierwszych w polskim teatrze prób wykorzystania tej technologii, a zarazem realizacja postulatu wspierania nowej polskiej dramaturgii. „Z kolei dramat debiutującego jako reżyser Macieja Piasnego zaistnieje jako spektakl internetowy. Będą to kolejne po Białorusi obrażonej i Febliku nasze działania zwiększające widzialność dramatu współczesnego” - dodał dyrektor.
Dramat „Szwaczka” jest gorzką diagnozą kondycji współczesnych dwudziestokilkulatków – ich niedojrzałości, narcyzmu, lęku przed dorosłym życiem. „Ten dramat mógł zostać napisany przez sztuczną inteligencję” stawia pytania o pozycję artysty i całej ludzkości w obliczu wyzwań związanych ze sztuczną inteligencją oraz z nowymi technologiami.
Projekty realizowane są w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności, w ramach programu wspierania działalności podmiotów sektora kultury i przemysłów kreatywnych na rzecz stymulowania ich rozwoju.