Teatr Miejski w Gliwicach pozyskał prawie 165 tys. zł dotacji z Krajowego Planu Odbudowy na realizację dwóch spektakli. Zostaną one wyprodukowane z wykorzystaniem nowych technologii – zapowiadają przedstawiciele tej placówki.
Inne aktualności
- Zabrze. Muzeum Górnictwa Węglowego przygotowuje performance „Symfonia Kopalni” 02.11.2024 20:41
- Kraków. W krakowskich kościołach trwają Zaduszki Organowe 02.11.2024 20:29
- Ukraina. Grzegorz Jarzyna wystawi sztukę w Kijowie 02.11.2024 12:34
- Poznań. Teatr Wielki wystawi pierwszą operową inscenizację „Ślubu” Gombrowicza 02.11.2024 12:07
- Warszawa. Premiera „Rasputina” w reż. Michała Walczaka w Teatrze Rampa 02.11.2024 10:58
- Warszawa. MKiDN podało terminy naborów do kolejnych Programów Ministra 02.11.2024 09:33
- Warszawa. Szefowa MKiDN o ustawie o zabezp. socjalnym artystów: będzie nas to kosztować ok. 350 mln zł 31.10.2024 20:58
- Niemcy. Joanna Lewicka reżyseruje „Raj niekochanych“ Roberta Menasse 31.10.2024 20:52
- Kraj. Odeszli w minionych 12 miesiącach 31.10.2024 20:00
- Kraj. „Wiara nadzieja miłość” – premiera Teatru Telewizji w reżyserii Agnieszki Glińskiej – 4 listopada 31.10.2024 15:11
- Gdańsk. Premiera „Hate Haus" Cór Kultury w Teatrze Szekspirowskim 31.10.2024 15:09
- Warszawa. Ciało/Umysł: Śmiech, taniec i refleksja – podsumowanie 23. edycji festiwalu 31.10.2024 14:11
- Białystok. Listopad w Operze i Filharmonii Podlaskiej 31.10.2024 13:34
- Warszawa. MKiDN: 71 uczniów ze szkół artystycznych otrzymało stypendia ministra kultury 31.10.2024 13:24
Chodzi o dramaty pt. „Szwaczka” - laureata II edycji Konkursu o Nagrodę Dramaturgiczną im. Tadeusza Różewicza Łukasza Barysa w reżyserii Bartka Bali oraz „Ten dramat mógł zostać napisany przez sztuczną inteligencję” Macieja Piasnego w reżyserii autora.
„Zdobyliśmy nie tylko środki na produkcję, ale także szansę na zdobycie nowych umiejętności przez nasz zespół, umiejętności kluczowych w cyfrowym świecie. Dramat laureata II edycji Konkursu o Nagrodę Dramaturgiczną im. Tadeusza Różewicza i Paszportu Polityki, Łukasza Barysa, realizujemy w formule virtual reality – oglądanie spektaklu będzie możliwe w perspektywie 360 stopni” - powiedział dyrektor Teatru Miejskiego w Gliwicach Grzegorz Krawczyk.
Jak zaznaczył, to jedna z pierwszych w polskim teatrze prób wykorzystania tej technologii, a zarazem realizacja postulatu wspierania nowej polskiej dramaturgii. „Z kolei dramat debiutującego jako reżyser Macieja Piasnego zaistnieje jako spektakl internetowy. Będą to kolejne po Białorusi obrażonej i Febliku nasze działania zwiększające widzialność dramatu współczesnego” - dodał dyrektor.
Dramat „Szwaczka” jest gorzką diagnozą kondycji współczesnych dwudziestokilkulatków – ich niedojrzałości, narcyzmu, lęku przed dorosłym życiem. „Ten dramat mógł zostać napisany przez sztuczną inteligencję” stawia pytania o pozycję artysty i całej ludzkości w obliczu wyzwań związanych ze sztuczną inteligencją oraz z nowymi technologiami.
Projekty realizowane są w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności, w ramach programu wspierania działalności podmiotów sektora kultury i przemysłów kreatywnych na rzecz stymulowania ich rozwoju.