Inne aktualności
- Francja. Aktorka Elizabeth Duda: chcę wypełnić lukę w obecności poezji Miłosza we Francji 21.12.2024 12:43
- Kraków. Projekt „Kultura – pomimo ciemności i ograniczeń 2024” 21.12.2024 11:27
- Lublin. Gruziński balet, Koncert Wiedeński i noworoczne widowisko w CSK 20.12.2024 17:42
- Warszawa. Fundacja Ivana Wyrypajewa Teal House otworzyła program „Art Integration” 20.12.2024 17:35
- Olsztyn. Spektaklem „Setka Jaracza” teatr obchodzi podwójny jubileusz 20.12.2024 17:02
- Warszawa. „Urodziny Leśmiana”. Koncert relaksacyjny, czytanie performatywne i debata 20.12.2024 16:55
- Dolnośląskie. Teatralne królestwo ustanowiono w Nowinie 20.12.2024 16:35
- Warszawa. Nie żyje Svitlana Oleshko 20.12.2024 14:45
- Kraj. Nowy balet „Dziadek do orzechów i Król myszy” z Opery w Zurychu 20.12.2024 14:29
- Warszawa. O ekologii w operze. Dokumentacja opery „Szczur i Drzewo” 20.12.2024 13:25
- Warszawa. Dramat. I co? Tłumaczenia teatralne. Spotkanie w ramach cyklu „Książka w teatrze” 20.12.2024 13:19
- Lublin. Premiera „Cyberiady” 20.12.2024 13:10
- Toruń. Internetowa premiera filmu dokumentalnego z okazji 10-lecia Teatru Muzycznego 20.12.2024 11:30
- Warszawa. Reportaż z pokazu „Sprawa Dantona. Rekonstrukcja” w niedzielę na VOD Teatru Powszechnego 20.12.2024 11:29
Po długich i burzliwych obradach Komisji Konkursowej Ogólnopolskiego Festiwalu Teatralnego „Pociąg do Miasta 2022 – Stacja Sanatorium ” wyłoniliśmy spektakle, które zaprezentujemy w dniach 8-13 sierpnia w Gdyni - informuje Teatr Gdynia Główna.
Oto one:
* Historja
Teatr na faktach/Wrocław
* CHŁOPAKI. PRAWO GŁOSU
Kolektyw Kobietostan/Wrocław
* Mury krzyczą albo uliczna śpiewka
Nieformalny Kolektyw Czy/Wrocław
* A ja żyję bardzo
Fundacja Pod Sukniami/Szczecin
* Echa
Teatr Migro/Kraków
* NIE/ZNAJOMI
Teatr Gdynia Główna/Gdynia
Musimy podkreślić, że w tym roku otrzymaliśmy aż 70 zgłoszeń, a zdecydowaną większość nadesłanych spektakli oceniliśmy jako wartościowe, ciekawe i intrygujące. Obrady Komisji Konkursowej były długie i burzliwe, bo podczas wyboru festiwalowych spektakli musieliśmy się kierować i ich wartością artystyczną, sprawdzić, czy tematyka nawiązuje do tegorocznej formuły Festiwalu i dokładnie przeanalizować wymogi techniczne. Ostateczny wybór zakwalifikowanych spektakli może się więc wydawać nie do końca oczywisty, ale jest wynikiem właśnie takiego podejścia.