Inne aktualności
- Warszawa. Spotkanie wokół książki „Performanse plastyczne Władysława Hasiora” w IT 25.01.2025 18:35
- Gdańsk. PC Drama w Klubie Żak w poniedziałek 25.01.2025 11:42
- Wrocław. Improwizowane Poniedziałki, czyli niezwykły sposób na rozpoczęcie tygodnia 25.01.2025 11:30
- Teatr TV. „Mianujom mie Hanka” – śląski spektakl na antenie TVP1 25.01.2025 11:16
- Warszawa. Zmarł Marcin Wicha, laureat Nagrody Literackiej „Nike” 25.01.2025 09:49
- Warszawa. Konkurs na dyrektora Teatru Narodowego. Tajne/poufne, czyli co reżyseruje ministra Hanna Wróblewska? 25.01.2025 09:28
- Nowy RAPTULARZ: Zygmunt Krauze. Opera 25.01.2025 08:54
- USA. Koncert gwiazdy Broadwayu uczcił polską prezydencję w UE 25.01.2025 08:48
- Warszawa. Maja Kleczewska nową dyrektorką Teatru Powszechnego 24.01.2025 19:49
- Bydgoszcz. „Madagaskar – musicalowa przygoda” w Teatrze Kameralnym 24.01.2025 16:33
- Poznań. Luty 2025 w Teatrze Wielkim 24.01.2025 16:03
- Wrocław. Premiera płyty z utworami Józefa Elsnera 24.01.2025 15:45
- Warszawa. W lutym premiera „Wiśniowego sadu” w Teatrze Powszechnym 24.01.2025 15:22
- Warszawa. Premiera singla z najnowszej płyty Spanish Night 24.01.2025 15:11
W rozjazdach. Bytomska Opera Śląska zakończyła i podsumowała 76., całkiem nietypowy sezon artystyczny. W lipcu i sierpniu jej przedstawicieli będziemy mogli zobaczyć na festiwalach organizowanych w różnych miejscach oraz w internecie.
Ostatni spektakl w tym sezonie wystawiono 27 czerwca. Wówczas to po raz czwarty zagrano „Sól ziemi czarnej". To nowoczesny, przygotowany z rozmachem spektakl baletowy. Powstał on na kanwie noszącego ten sam tytuł filmu Kazimierza Kutza. Przedstawienie wyreżyserował i o choreografię zadbał Artur Żymełka. Tematem przewodnim jego dzieła są powstania śląskie, tradycje naszego regionu i rodzinne więzi. To wszystko w niezwykle wyrazisty sposób zostało pokazane poprzez muzykę śląskich kompozytorów i dynamiczne wizualizacje.
76. sezon artystyczny Opery Śląskiej był nietypowy i przyniósł wiele nowych inicjatyw kulturalnych, które cieszyły się popularnością mimo pandemii. Odbyły się cztery premiery z udziałem publiczności: mający szansę na wiele nagród, ceniony przez widzów i krytyków „Callas. Master Class", „Reguiem d-moll" Wolfganga Amadeusza Mozarta, „La Rondine - Jaskółka" Giacomo Pucciniego oraz wspomniana „Sól ziemi czarnej".