Inne aktualności
- Łódź. Komedie w Teatrze Muzycznym 26.04.2024 12:16
- Łódź. „Rodzeństwo” Thomasa Bernharda w Teatrze Jaracza 26.04.2024 11:44
- Łódź. Kolejne pokazy w ramach akcji Dotknij Teatru 26.04.2024 11:34
- Warszawa. „Policzone i Policzeni 2024” - rusza badanie liczby artystów 26.04.2024 11:08
- Paryż. Nie żyje reżyser Laurent Cantet. Miał 63 lata 26.04.2024 10:51
- Warszawa. Dwoje kandydatów do zastąpienia Bartłomieja Sienkiewicza 26.04.2024 10:30
- Busko-Zdrój. Odsłonięto ławeczkę upamiętniającą Krystynę Jamróz 26.04.2024 10:25
- Gdańsk. „Opera? Si!”, „Wyzwolenie" i ludzie-foki na weekend 26.04.2024 09:33
- Gdańsk. Wręczono Pomorskie Nagrody Artystyczne 26.04.2024 09:11
- Łódź. Balet Opery Lyońskiej na otwarcie Łódzkich Spotkań Baletowych 26.04.2024 09:02
- Bydgoszcz. Drugi tydzień 30. BFO pod znakiem tańca 26.04.2024 08:59
- Łódź. Śląski „Byk” na teatralnej scenie 26.04.2024 08:52
- Ludzie teatru w „Notatniku Teatralnym” – wywiad z pracownikami Narodowego Starego Teatru 26.04.2024 08:46
- Warszawa. Premiera spektaklu „Lekcje tańca” w Teatrze Kwadrat – w sobotę 26.04.2024 08:42
W rozjazdach. Bytomska Opera Śląska zakończyła i podsumowała 76., całkiem nietypowy sezon artystyczny. W lipcu i sierpniu jej przedstawicieli będziemy mogli zobaczyć na festiwalach organizowanych w różnych miejscach oraz w internecie.
Ostatni spektakl w tym sezonie wystawiono 27 czerwca. Wówczas to po raz czwarty zagrano „Sól ziemi czarnej". To nowoczesny, przygotowany z rozmachem spektakl baletowy. Powstał on na kanwie noszącego ten sam tytuł filmu Kazimierza Kutza. Przedstawienie wyreżyserował i o choreografię zadbał Artur Żymełka. Tematem przewodnim jego dzieła są powstania śląskie, tradycje naszego regionu i rodzinne więzi. To wszystko w niezwykle wyrazisty sposób zostało pokazane poprzez muzykę śląskich kompozytorów i dynamiczne wizualizacje.
76. sezon artystyczny Opery Śląskiej był nietypowy i przyniósł wiele nowych inicjatyw kulturalnych, które cieszyły się popularnością mimo pandemii. Odbyły się cztery premiery z udziałem publiczności: mający szansę na wiele nagród, ceniony przez widzów i krytyków „Callas. Master Class", „Reguiem d-moll" Wolfganga Amadeusza Mozarta, „La Rondine - Jaskółka" Giacomo Pucciniego oraz wspomniana „Sól ziemi czarnej".