Inne aktualności
- Lublin. Miasto szuka nowej siedziby dla Teatru Andersena 28.02.2025 18:14
- Lublin. Osterwa wspiera Andersena – list otwarty 28.02.2025 16:42
-
Kraj. Nowa gwiazdorska „Cyganeria” Pucciniego z Arena di Verona w kinach 28.02.2025 16:35
- Szczecin. Marzec w Teatrze Polskim 28.02.2025 16:30
- Warszawa. Spektakl „I'm Nowhere/Znikanie” z Opola – gościnnie w Teatrze Studio 28.02.2025 16:14
- Poznań. Teatr Wielki żegna Mariusza Dziedziniewicza, pierwszego oboistę 28.02.2025 14:46
-
Kraj. Opublikowano wyniki naboru do programu MKiDN – „Teatr” 2025 28.02.2025 14:37
- Warszawa. Premiera spektaklu „Druga zmiana” nauczycielskiego Teatru Jeszcze 28.02.2025 13:33
- Białystok. Od Szekspira po farsy. Co warto zobaczyć w marcu w Teatrze Dramatycznym? 28.02.2025 13:12
-
Lublin. W marcu powraca na scenę "Czechowicz. 20 i 2" 28.02.2025 12:45
- Warszawa. Mistrz batuty Geoffrey Peterson w Filharmonii Narodowej 28.02.2025 12:45
- Białystok. Marzec w Białostockim Teatrze Lalek 28.02.2025 12:29
-
Lublin. Premiera spektaklu „OK.NO” z muzyką Wojtka Mazolewskiego – w sobotę 28.02.2025 12:25
- Poznań. Wuchta Wiary. Portret publiczności na 150-lecie Teatru Polskiego 28.02.2025 12:15
W rozjazdach. Bytomska Opera Śląska zakończyła i podsumowała 76., całkiem nietypowy sezon artystyczny. W lipcu i sierpniu jej przedstawicieli będziemy mogli zobaczyć na festiwalach organizowanych w różnych miejscach oraz w internecie.
Ostatni spektakl w tym sezonie wystawiono 27 czerwca. Wówczas to po raz czwarty zagrano „Sól ziemi czarnej". To nowoczesny, przygotowany z rozmachem spektakl baletowy. Powstał on na kanwie noszącego ten sam tytuł filmu Kazimierza Kutza. Przedstawienie wyreżyserował i o choreografię zadbał Artur Żymełka. Tematem przewodnim jego dzieła są powstania śląskie, tradycje naszego regionu i rodzinne więzi. To wszystko w niezwykle wyrazisty sposób zostało pokazane poprzez muzykę śląskich kompozytorów i dynamiczne wizualizacje.
76. sezon artystyczny Opery Śląskiej był nietypowy i przyniósł wiele nowych inicjatyw kulturalnych, które cieszyły się popularnością mimo pandemii. Odbyły się cztery premiery z udziałem publiczności: mający szansę na wiele nagród, ceniony przez widzów i krytyków „Callas. Master Class", „Reguiem d-moll" Wolfganga Amadeusza Mozarta, „La Rondine - Jaskółka" Giacomo Pucciniego oraz wspomniana „Sól ziemi czarnej".