Inne aktualności
- Kraków. „Huljet, huljet” w Teatrze Figur – niezwykły spektakl teatru cieni dla dorosłych 26.04.2024 17:07
- Kraków. „Męczeństwo i śmierć Marata” w Teatrze Groteska 26.04.2024 16:59
- Warszawa. Maj i czerwiec w Teatrze Collegium Nobilium 26.04.2024 16:25
- Warszawa. 5. Mozart Junior Festival 26.04.2024 15:44
- TVP1. Teatr Telewizji – nowa odsłona 26.04.2024 15:22
- Wałbrzych. Teatr Dramatyczny współpracuje z ESK Chemnitz 2025 26.04.2024 15:05
- Szczecin. Premiera „Giselle, tańcz!” w Teatrze Współczesnym 26.04.2024 14:29
- Warszawa. Konkurs na spektakl w namiocie. Wyniki I etapu 26.04.2024 14:25
- Warszawa. Teatr Polska 2024 – 13 spektakli ruszy w trasę po Polsce 26.04.2024 14:15
- Wrocław. Sakura. III Wrocławskie Dni Japońskich Inspiracji – Spotkanie Kultur w Sercu Europy 26.04.2024 13:45
- Łódź. Komedie w Teatrze Muzycznym 26.04.2024 12:16
- Łódź. „Rodzeństwo” Thomasa Bernharda w Teatrze Jaracza 26.04.2024 11:44
- Łódź. Kolejne pokazy w ramach akcji Dotknij Teatru 26.04.2024 11:34
- Warszawa. „Policzone i Policzeni 2024” - rusza badanie liczby artystów 26.04.2024 11:08
„Mleko” dla najnajów, reżyserski debiut Anity Sokłowskiej, obraz emigracji oczami rezydenta i podróż do „Ameryki” - tak zapowiada się styczeń 2023 w Teatrze Polskim. Pisze Justyna Tota w „Expressie Bydgoskim”.
Nowy rok Teatr Polski w Bydgoszczy rozpocznie pokazami dla najmłodszych, czyli dla najnajów. „Mleko" w reż. Pawła Łysaka to spektakl bardzo sensoryczny, podczas którego plusk, szmer i chlup nabierają nowego znaczenia, o czym dzieci do 4. r.ż. wraz z rodzicami będą mogły przekonać się 7 stycznia o godz. 16 i 8 stycznia o 10.00 i 12.00.
W styczniu na małej scenie TPB jako reżyserska teatralna zadebiutuje doskonale znana bydgoskiej publiczności jako aktorka Anita Sokołowska. Tym razem artystka wyreżyserowała dla nasz spektakl „Komediantka", będący adaptacją powieści Władysława Reymonta o tym samym tytule.
- W spektaklu przyglądamy się kondycji artystów, ale też - szerzej - temu, co z nami zrobił czas napięcia związanego z wojną, pandemią, realiami politycznymi. Czy warto spalać się i gonić za marzeniami, czy warto w tym niepewnym świecie trwać przy swoich ideałach? Używamy narracji Komediantki i historii napisanej przez Reymonta, nasączając ją własnym doświadczeniem, opowiemy o dążeniu kobiety-jednostki do prawa wyzwolenia się z pętających ją rygorów życia społecznego. Do prawa samostanowienia o sobie, potrzebie wolności i samorealizacji - zapowiada reżyserka Anita Sokołowska.