Orkiestra Opery Nova dzieli czas prób na poranne do baletu „Carmen” i wieczorne do opery „Czarodziejski flet”.
Muzykę Georgesa Bizeta i oryginalną kompozycję Marca Álvareza wykorzystał w swej choreografii Johan Inger; jego słynny balet współczesny „Carmen” zainauguruje XXXI Bydgoski Festiwal Operowy. Premiera „Carmen” odbędzie się niemal w przededniu Międzynarodowego Dnia Tańca, w sobotę 26 kwietnia.
Kierownictwo muzyczne sprawuje Manuel Coves, który pracuje już z Orkiestrą Opery Nova. Balet szlifiuje formę pod okiem Toby’ego Mallita, asystenta choreografa, przed przyjazdem Johana Ingera.
Zanim balet i ekipa hiszpańskich realizatorów całkowicie zawładnie sceną Opery Nova, zapraszamy na ostatnią w kompozytorskim dorobku operę Mozarta: „Czarodziejski flet” powiedzie widzów do krainy na poły baśniowej, gdzie rzeczywiście zostaną oczarowani muzyką. Walka między siłami światła i nocy toczyć się będzie podczas trzech wieczorów: 11, 12 i 13 kwietnia.
„Czarodziejski flet” w reżyserii Matthiasa Remusa pozostaje w repertuarze Opery Nova od 19 lat.
W najbliższych przedstawieniach wystąpią: Julia Pruszak-Kowalewska i Justyna Khil jako Pamina, Szymon Rona i Krzysztof Zimny (Tamino), Łukasz Jakubczak i Jacek Greszta (Sarastro), Weronika Kłos i Oliwia Filipczak (Królowa Nocy), Bartłomiej Kłos i Sławomir Kowalewski (Papageno), Dorota Nowak i Magdalena Polkowska (Papagena).
Za pulpitem dyrygenckim stanie Maciej Figas.
Po tych spektaklach Opera Nova zaprasza już na Bydgoski Festiwal Operowy.