Inne aktualności
- Francja. Aktorka Elizabeth Duda: chcę wypełnić lukę w obecności poezji Miłosza we Francji 21.12.2024 12:43
- Kraków. Projekt „Kultura – pomimo ciemności i ograniczeń 2024” 21.12.2024 11:27
- Lublin. Gruziński balet, Koncert Wiedeński i noworoczne widowisko w CSK 20.12.2024 17:42
- Warszawa. Fundacja Ivana Wyrypajewa Teal House otworzyła program „Art Integration” 20.12.2024 17:35
- Olsztyn. Spektaklem „Setka Jaracza” teatr obchodzi podwójny jubileusz 20.12.2024 17:02
- Warszawa. „Urodziny Leśmiana”. Koncert relaksacyjny, czytanie performatywne i debata 20.12.2024 16:55
- Dolnośląskie. Teatralne królestwo ustanowiono w Nowinie 20.12.2024 16:35
- Warszawa. Nie żyje Svitlana Oleshko 20.12.2024 14:45
- Kraj. Nowy balet „Dziadek do orzechów i Król myszy” z Opery w Zurychu 20.12.2024 14:29
- Warszawa. O ekologii w operze. Dokumentacja opery „Szczur i Drzewo” 20.12.2024 13:25
- Warszawa. Dramat. I co? Tłumaczenia teatralne. Spotkanie w ramach cyklu „Książka w teatrze” 20.12.2024 13:19
- Lublin. Premiera „Cyberiady” 20.12.2024 13:10
- Toruń. Internetowa premiera filmu dokumentalnego z okazji 10-lecia Teatru Muzycznego 20.12.2024 11:30
- Warszawa. Reportaż z pokazu „Sprawa Dantona. Rekonstrukcja” w niedzielę na VOD Teatru Powszechnego 20.12.2024 11:29
Wciąż niektórzy robią wielkie oczy ze zdziwienia, gdy okazuje się, że w Zielonej Górze jest balet. Że można się go uczyć u profesjonalistów. Że zajęcia oparte są na technice tańca klasycznego. Stąd takie wydarzenia jak to, które odbyło się w Regionalnym Centrum Animacji Kultury przy ulicy Sienkiewicza 11. Noworoczny koncert baletowy to m.in. przedstawienie na podstawie „Dziadka do orzechów".
- Brawo! Wspaniała uczta muzyczna! Przygotowanie pod względem organizacyjnym, muzycznym, piękne kostiumy, tancerki pełne wdzięku i gracji. Brawo dla wszystkich, którzy spektakl przygotowali - skomentowała pani Basia, która uwieczniła na zdjęciach noworoczne wydarzenie.
Tematyka „Dziadka do orzechów" wiążę się właśnie z okresem świąteczno-noworocznym. Stąd nawiązanie do tej sztuki.
- Pierwsza jej adaptacja była wiele lat temu. Pokazaliśmy fragmenty, z czasem co roku poszerzamy spektakl o inne tańce, które skomponował w dużym balecie Piotr Czajkowski. Oprócz tego zaprezentowaliśmy tańce najmłodszych tancerek, przygotowanych przez Agatę Imańską-Flaszę oraz starszej grupy, przygotowanych przeze mnie - mówi Anna Aniela Sidło, nauczycielka baletu, sekcja baletowa Społecznego Ogniska Artystycznego Lubuskiego Towarzystwa Muzycznego im. H. Wieniawskiego.