Inne aktualności
- Warszawa. 2. Festiwal Teatralny Wolność – od 24 kwietnia 19.04.2024 19:05
- Warszawa. „Czasen” - premiera spektaklu Bartłomieja Ostapczuka 19.04.2024 19:01
- Kraj. „Nie – pierwszy krok w chmurach, w poszukiwaniu portretu pisarza” – słuchowisko w radiowej Trójce 19.04.2024 16:13
- Kielce. W maju spektakl „To tylko botoks - czyli zastrzyk śmiechu” gościnnie w KCK 19.04.2024 15:55
- Warszawa. Pokazy przedpremierowe „Lekcji tańca” w Teatrze Kwadrat 19.04.2024 15:37
- Warszawa. „Judyta triumfująca” Antonio Vivaldiego ponownie w Warszawskiej Operze Kameralnej 19.04.2024 15:32
- Warszawa/Kraków. Muzyczna podróż do krainy zen. Dziś premiera koprodukcji STUDIO i Teatru Słowackiego 19.04.2024 15:16
- Warszawa. Mądre Ciało? Finał IX edycji projektu Art Generacje 19.04.2024 14:56
- Opole. Teatr Kochanowskiego zapowiada premierę „Burzy. Regulaminu wyspy” 19.04.2024 13:54
- Warszawa. Prezydent Andrzej Duda napisał list gratulacyjny do Antoniego Libery z okazji jego 75. urodzin 19.04.2024 13:49
- Kraków. Wyniki konkursu na piosenkę z repertuaru „Piwnicy pod Baranami" dla studentów szkół teatralnych 19.04.2024 13:38
- Toruń. Ruszyła sprzedaż biletów i karnetów na 28. Międzynarodowy Festiwal Teatralny Kontakt 19.04.2024 12:36
- Kraków. „Miłość w kawałkach”: majowa premiera w Teatrze Nowym Proxima 19.04.2024 12:33
- Kielce. „Nerwica natręctw” gościnnie na scenie WDK 19.04.2024 12:22
Opera Wrocławska straciła na pandemii ponad 5 mln zł, żebrze o datki, płaci swoim solistom po 2 tys. zł miesięcznie, ale z dyrektorem artystycznym podpisała kontrakt na 3 mln zł na rękę.
„Drodzy Widzowie! Instytucje kultury znalazły się obecnie w trudnej sytuacji. (…) Aby móc nadal działać, potrzebujemy wsparcia. (…) Będziemy ogromnie wdzięczni za każdą złotówkę” - apeluje na swojej stronie internetowej Opera.
Pozamykana na głucho nie zarabia na biletach, a nieetatowi artyści nie mają za co żyć. Ale bieda nie została rozdzielona po równo.
Rządy triumwiratu
Zapowiedź mieliśmy we wrześniu, kiedy okazało się, że Operą będzie kierowało aż trzech dyrektorów: Halina Ołdakowska jako naczelna, Mariusz Kwiecień jako artystyczny i Bassem Akiki jako muzyczny.
Opera Wrocławska to nie Metropolitan Opera w Nowym Jorku, tylko mała kameralna na zaledwie 600 widzów - znacznie większe widownie posiadają Poznań, Łódź czy Białystok - więc na taki mocarstwowy zarząd trudniej zarobić. Jednak Ołdakowska zapowiedziała na konferencji prasowej, że "idzie po mistrzostwo świata", a zachwycony marszałek Cezary Przybylski gratulował jej fantastycznego zespołu.