Inne aktualności
- Dolny Śląsk. Ferie zimowe z Teatrem Stajnia Metamorficzna 05.02.2025 18:29
- Warszawa. „Wczoraj byłaś zła na zielono” – premiera w Teatrze Dramatycznym 05.02.2025 16:36
- Kraków. Incel i święta. Pierwsza premiera roku w Łaźni Nowej w piątek 05.02.2025 15:50
- Łódź. Filharmonia zaprasza na koncert z udziałem sopranistki Aleksandry Szmyd 05.02.2025 15:43
- Warszawa. Wkrótce premiera „Na prochach” w Teatrze Syrena 05.02.2025 15:43
- Lublin. 7 lutego w Centrum Kultury premiera komedii kryminalnej „Sanatorium Zdrowie +” 05.02.2025 15:30
- Londyn. Król Karol III odwiedził Polski Ośrodek Społeczno-Kulturalny 05.02.2025 15:27
- Wrocław. 60. edycja Wratislavia Cantans - ciekawostki 05.02.2025 14:10
- Warszawa. Ruszyła sprzedaż biletów na wydarzenia 16. Festiwalu Nowe Epifanie 05.02.2025 14:05
- Kielce. Forum Nowej Męskości – po raz pierwszy w Teatrze Żeromskiego 05.02.2025 13:35
- Białystok. Walentynki ze spektaklem „Mayday” w Teatrze Dramatycznym 05.02.2025 13:08
- Lublin. Dziś w Teatrze Starym unikalny koncert Andrzej Święs Trio „Flying Lion” 05.02.2025 12:44
- Grudziądz. Grudziądzka Wiosna Teatralna już od 15 marca 05.02.2025 11:56
- Kielce. Trzy spektakle Teatru Żeromskiego w Ogólnopolskim Konkursie na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej 05.02.2025 11:51
Teatr WARSawy przygotowuje się do premiery galowej spektaklu, którego premiera miała odbyć się tuż przed ogłoszoną pandemią. Zatem znamy już nowy termin projektu, który realizowany jest w ramach projektu Społeczna Scena Debiutów.
Grudzień 2010 roku. W Sztokholmie miał miejsce akt terroru i dla Amora oraz innych Szwedów o arabskim wyglądzie nic nie będzie już takie jak przedtem. Terrorysty jeszcze nie ujęto, może też zginął przy wybuchu bomby, ale mógł mieć pomocników i oni mogą skrywać się wszędzie. Gdzie więc ich szukać jeśli nie wśród ludzi o podobnym wyglądzie. Jak muszą czuć się młodzi Szwedzi o arabskim wyglądzie, którzy widzą lęk i nieufność w spojrzeniach mijanych przechodniów? Szwecja boryka się z bardzo wzmożoną agresją skierowaną przeciw imigrantom. Jest zazwyczaj Agresja tłumiona, skrywana pod grzecznym uśmiechem, nie wyrażona a jednak bardzo brutalna i raniąca.
I co ten tekst napisany przez Szweda o tunezyjskim pochodzeniu może znaczyć dla nas dzisiaj, dla Polaków w 2020 roku?
Spektakl w lekki i często dowcipny sposób próbuje znaleźć odpowiedź i spotkać nas twarzą w twarz z naszym wewnętrznym lękiem przed obcym.
Jonas Hassen Khemiri „Dzwonię do moich braci”
Przekład: Halina Thylwe
Reżyseria: Marta Malinowska
Muzyka: Dominika Jarosz, Mateusz Trembaczowski
Scenografia: Iga Koclęga
Obsada: Paulina Fonferek, Katarzyna Kucharska, Jakub Kordas, Mateusz Trembaczowski