26 marca w Warszawskiej Operze Kameralnej odbędzie się prapremiera musicalu „Company’’ Stephena Sondheima w reż. Michała Znanieckiego, a w maju rozpocznie się 31. Festiwal Mozartowski.
„Company’’ Stephena Sondheima
Basen Artystyczny, ul. M. Konopnickiej 6
26-27 marca
1-3 kwietnia
ANGIELSKIE NAPISY
Musical w Basenie Artystycznym Warszawskiej Opery Kameralnej
Najbardziej oczekiwaną premierą jest w tym sezonie musical „Company” Stephena Sondheima. Mistrz, uznawany za najwyższy autorytet w świecie amerykańskiego musicalu, zmarł kilka miesięcy temu i obecnie cały świat artystyczny, włącznie z takimi sławami, jak Maryl Streep czy Christine Ciesinski, oddaje mu hołd, przypominając jego genialne dzieła. Także Warszawska Opera Kameralna pragnie przybliżyć swej Publiczności tego zdecydowanie niedocenionego u nas geniusza i wizjonera.
„Company” i inne musicale Sondheima wykraczają poza ramy tradycyjnego musicalu. Inteligentny widz doceni drugie, a nawet trzecie dno, subtelny żart, psychologiczne niuanse portretów bohaterów, dzięki którym „Company” można porównać do filmów Woody Allena. Niezwykle wysoka jakość tekstów i muzyki Sondheima powodują, że po jego dzieła sięgają nawet najlepsze teatry operowe.
O czym jest musical? Robert jest singlem i zaprosił na swoje kolejne urodziny przyjaciół. Ich obserwowanie i komentowanie okazuje się jedną z najbardziej pasjonujących opowieści w historii musicalu. I może być odpowiedzią na pytanie jak przeżyć życie: samemu czy we dwoje?
„Kwartet’’ Ronalda Harwooda
Basen Artystyczny, ul. M. Konopnickiej 6
22-24 kwietnia
ANGIELSKIE NAPISY
To spektakl dramatyczny, ale opowiadający o świecie opery
Zagrany przez artystów związanych z operą: Olgą Bończyk, Alicją Węgorzewską, Ryszardem Minkiewiczem, Maciejem Miecznikowskim. Wyreżyserowany przez znawcę teatru Grzegorza Chrapkiewicza.
O czym jest „Kwartet”? To słodko-cierpka komedia o starości. Po latach, w domu dla emerytowanych muzyków, spotykają się dawne gwiazdy opery. Nieco poobrażane na siebie, zranione, ciut się kochające i ciut nienawidzące. Zadowolone z życia i trochę nim rozczarowane. Każde z nich ma za sobą sceniczne kariery, ale i apetyt na jeszcze nieco więcej, nie tylko artystycznych, doznań. I każde jest zupełnie inną osobowością: dama, lubieżnik, entuzjastka i wrażliwiec. Czy ponownie połączy ich opera? I co obnaży kwartet z „Rigoletta”, który chcą razem wykonać?
„Czarodziejski flet’’ W. A. Mozarta
Warszawska Opera Kameralna w Warszawie
28, 30 kwietnia
ANGIELSKIE NAPISY
Najbardziej ukochana przez melomanów opera Mozarta wraca na scenę Warszawskiej Opery Kameralnej
„Czarodziejski flet’’ uważany jest za jedno z najwybitniejszych mozartowskich arcydzieł scenicznych. Opera powstała w roku śmierci Mozarta, a jej sceniczny żywot trwa nieprzerwanie od końca XVIII wieku. Na czym polega magia tego szczególnego utworu? Na masońskiej symbolice zawartej w nieco rozbujałym libretcie czy może na szczególnie fantastycznej wizji odrealnionego świata, który znajduje się wszędzie i nigdzie? Ku tej drugiej interpretacji skłania się reżyserska wizja Giovanniego Castellanosa, który starał się uzyskać cały potencjał absolutnej fantastyki oraz libretto najgenialniejszej muzyki.
O czym opowiada opera? Książę Tamino wraz ze śmiesznym łowcą ptaków, Papagenem, spotyka szlochającą Królową Nocy. Obiecują władczyni odnaleźć jej córkę, uprowadzoną przez złego Sarastra. Królowa wyposaża ich w magiczne gadżety, które nie raz uratują im skórę. Bohaterowie w swej dziwnej podróży odnajdują nie tylko księżniczkę, ale, niczym po udanej terapii u psychoanalityka, odkrywają prawdę o sobie i zaczynają postrzegać świat inaczej niż do tej pory.
Zapraszamy 28 oraz 30 kwietnia na ,,Czarodziejski flet’’ w inscenizacji Giovanniego Castellanosa, ze scenografią Rafała Olbińskiego oraz z kostiumami Marcina Łobacza.
31. Festiwal Mozartowski w Warszawie
Warszawska Opera Kameralna w Warszawie
7 maja – 10 lipca
31. edycja największego na świecie Festiwalu dedykowanego wyłącznie Mozartowi
Tradycyjnie w programie festiwalu melomani znajdą najsłynniejsze opery Wolfganga Amadeusza Mozarta, dzieła oratoryjne, kameralne i symfoniczne.
W trakcie dwóch festiwalowych miesięcy wystawione zostaną opery: Czarodziejski flet, Wesele Figara, Idomeneo, Così fan tutte czy Uprowadzenie z seraju, tradycyjnie zabrzmi ikoniczne dla całej muzyki Requiem, dzieła kameralne oraz koncert dedykowany Mozartowskim uwerturom.
Gwiazdami 31. edycji Festiwalu będą światowej sławy dyrygenci, tacy tak: Tadeusz Kozłowski, Andrzej Szadejko, Mariusz Smolij, Piotr Sułkowski. Wystąpią także tak uznani artyści i zespoły, jak: Agnieszka Duczmal wraz z Orkiestrą Kameralną Polskiego Radia Amadeus, Krzysztof Herdzin, Elizabeth Pitcairn – właścicielka słynnego, historycznego ,,Purpurowego Stradivariusa’’ oraz artyści związani z Warszawską Operą Kameralną.