Listopad w Teatrze Rampa zapowiada się, jak to w Rampie, wybuchowo – od roztańczonego „Wirującego seksu”, przez mroczne „Depesze”, po jazzową opowieść o „Złym”. Rampa zaprasza widzów w podróż po różnych epokach, gatunkach i emocjach.
Wirujący seks. Polskie love story (6-9 listopada)
Mania i Henryk planują idealne wesele, którego atrakcją ma być pierwszy taniec w stylu ukochanego filmu panny młodej. Gdy na próbie pojawia się nowy instruktor – łudząco przypominający Patricka Swayze’go – zaczyna się prawdziwy taniec emocji. Czy współczesna Polska jest gotowa na nową odsłonę „wirującej rewolucji”?
Taniec, humor, namiętność i muzyka – „Wirujący seks. Polskie love story” to nostalgiczna podróż do świata marzeń, które wciąż mają rytm.
Off-kabaret: Sally, Adolf i cała reszta (6 listopada)
Teatr PAPAHEMA zaprasza do świata, w którym kabaret staje się ucieczką przed niepokojem i sposobem na przetrwanie. Sally Bowles powraca, by zaśpiewać w czasach, które znowu potrzebują ironii, błysku i odwagi.
„Off-kabaret” to połączenie groteski, muzyki i społecznej refleksji. Świat może zawalić się przed świtem — więc bawmy się, jakby jutra miało nie być.
Depesze (13-15 listopada)
„Depesze” zabierają widzów do dystopijnego Depeche City, gdzie jedynym ratunkiem przed bezduszną rzeczywistością jest wspólnota dźwięku i emocji. To podróż przez ikoniczne utwory, symbole i historie fanów, którzy od lat tworzą subkulturę pełną pasji i lojalności.
Czym jest dziś bycie Depeszem? Odpowiedź znajdziecie w teatrze – przy akompaniamencie muzyki, która nigdy nie przemija.
Baśniowy zawrót głowy (16 listopada)
Cyberprzemo – chłopiec uzależniony od gier – przypadkiem trafia do świata warszawskich legend. Spotka Bazyliszka, Syrenkę, Warsa i Sawę, a jego przygoda w podziemiach teatru stanie się lekcją wyobraźni i czytania.
„Baśniowy zawrót głowy” to widowisko pełne humoru, muzyki i magii, które zachęca, by choć na chwilę oderwać się od ekranu.
Balladyna. Kryminalne zagadki stolicy (22-23 listopada)
Nowoczesna adaptacja Słowackiego w konwencji true crime.
Akcja przenosi się do Warszawy lat 90. – świata disco polo, techno, kapitalizmu i zbrodni. Balladyna staje się królową życia i przestępczego półświatka, a jej losy przenikają się z tajemnicą współczesnej influencerki.
Muzyczny thriller Joanny Zdrady, Macieja Łubieńskiego i Iwony Skwarek to błyskotliwa opowieść o żądzy władzy, pokusach i cenie sukcesu.
Na wschód od Hollywood (21-23 listopada)
Debiutujący aktor zderza swoje idealistyczne wyobrażenia o sztuce z teatralną rzeczywistością pełną ego, chaosu i absurdów.
Dowcipna i błyskotliwa satyra na środowisko artystyczne – o marzeniach, rozczarowaniach i kulisach pracy w teatrze.
Retro Queen – Danuta Rinn (22-23 listopada)
Recital Agnieszki Makowskiej poświęcony legendarnej artystce, która należała do pierwszego zespołu Teatru Rampa.
„Gdzie ci mężczyźni”, „Biedroneczki są w kropeczki” i inne hity w nowych aranżacjach Macieja Chwały przeniosą widzów w czasy prawdziwych diw – bez playbacku i autotune’a.
Humor, energia i wzruszenie – „Retro Queen” to hołd dla Danuty Rinn oraz wspomnienie złotej ery polskiej estrady.
Zły. Warszawska Jazz Opera (26-30 listopada)
Muzyczna adaptacja powieści Leopolda Tyrmanda – hołd dla powojennej Warszawy, jazzu i buntu.
Na tle odbudowującego się miasta rozgrywa się opowieść o miłości, przemocy i poszukiwaniu wolności. Tyrmand staje się bohaterem noir, a jazz – symbolem niezależności.
„Zły” to pełna energii, zmysłowa opera jazzowa o mieście, które nigdy nie śpi i zawsze walczy o swoją duszę.