EN

20.12.2023, 13:14 Wersja do druku

Warszawa. Dziś i jutro pokazy w ramach Warszawskiego Konkursu Choreograficznego Zawirowania 2023

Centrum Teatru i Tańca Zawirowania // Teartr Tańca Zawirowania zapraszają Widzów i Widzki na dwa dni tegorocznej edycji Warszawskiego Konkursu Choreograficznego Zawirowania. Już 20-21 grudnia gościnnie na scenie Komuny Warszawa (Emilii Plater 31) pokazanych zostanie 8 prac, zakwalifikowanych do prezentacji finałowej.

fot. mat. organizatora

Choreografie zostaną ocenione przez 3-osobowe jury: Joannę Chitruszko (Festiwal Tańca Współczesnego Kalejdoskop w Białymstoku), Ewę Staroń (Mandala Performance Festival we Wrocławiu) i Ryszard Kalinowski (Międzynarodowe Spotkania Teatrów Tańca w Lublnie // Lubelski Teatr Tańca). Zwycięzców poznamy podczas konkursowej gali 21 grudnia i obejrzymy 4 prace, które otrzymają nagrody pieniężne oraz Nagrodę Publiczności! 

20 grudnia od 19.00 prezentować swoje prace będą kolejno:

Choreografia: Jakub Mędrzycki, "Moveng lands"

"Moving Lands” to podróż przez wydarzenia, na które nie mamy wpływu. Praca dotyka tego co zmienne i niestabilne. Tancerki z ciekawością poszukują zapowiedzi następnego kroku przeżywając swoją własną indywidualną podróż.

Choreografia: Piotr Jeznach, "Three Graces"

Choreografia na trzy tancerki inspirowana trzema gracjami wielokrotnie pojawiającymi się w sztuce. Punktem wyjścia był pompejski fresk z I w n.e., obrazy Rafaela Santiego i Rubensa o tym samej nazwie. Rzeźby „Trzy cienie” Rodina oraz "Tower of Mothers” Kathe Kollwitz również pozwoliły choreografowi i tancerkom znaleźć ich wersję trzech gracji.

Choreografia: Izabela Zawadzka, "Ni to baba, ni to chłop"

Zachodźże, słoneczko, skoro masz zachodzić,

Bo nas nogi bolą po tym polu chodzić.

Nogi bolą chodzić, ręce bolą robić,

Zachodźże, słoneczko, skoro masz zachodzić.

Choreografia: Maria Salwińska, Aleksandra Tucka i Krzysztof Łuczak, "Trzy po trzy"

Liczba trzy w numerologii jest zwiastunem dobrych rzeczy. Wiąże się z kreatywnością, komunikacją, optymizmem i ciekawością. To właśnie liczba trzy jest inspiracją etiudy choreograficznej: troje tancerzy tworzy przestrzeń w kształcie trójkąta.

Każdy z tancerzy jest inny, ale uzupełniają się oni nawzajem, tworząc idealny triumwirat.

Choreografia: Julia Buczyńska i Ola Komarnicka, "Battleground"

Akt wyjścia na scenę - wystawienia bezbronnego ciała na pastwę spojrzeń i ocen bardziej i mniej przychylnych obserwatorów, wydaje się nosić znamiona zarówno heroizmu, jak i masochizmu. „Battleground” to intymny miłosno-nienawistny list do tańca, ciała tańczącego oraz realiów funkcjonowania w branży tanecznej.

Choreografia: Julia Lewandowska i Łukasz Szleszyński, "Forezja"

Forezja – przenoszenie jednych organizmów przez drugie; forezja nie dotyczy przenoszenia pasożyta przez żywiciela, jednak może powodować śmierć przenosiciela.

Choreografia: Marta Kosieradzka, "Home grown allure"

‘’Home grown allure’’ to spektakl inspirowany prozą Olgi Tokarczuk mówiącej o wielowymiarowej relacji człowieka z naturą, historią, wspomnieniami i światem snów, powstały w wyniku artystycznego researchu i dialogu Marty Kosieradzkiej (taniec), Zofi Jakubiec (kostium) i Adriano Fontany (dźwięk).

Choreografia: Katarzyna Leszek i Kacper Szklarski, "Duet on cello, piano & a heartbeat"

Praca jest poetycką opowieścią o traceniu, próbą uchwycenia melancholii związanej z przemijaniem, w której przeszłość i teraźniejszość splatają się ze sobą

LINK DO BILETÓW: https://kicket.com/wydarzenia/warszawski-konkurs-choreograficzny-2023-21076?eventId=263436

Źródło:

Materiał nadesłany