Inne aktualności
- Jelenia Góra. „Gargantua i Pantagruel. W opactwie Theleme” na XVI Festiwalu Pestka 30.04.2025 14:47
- Warszawa. STUDIO teatrgaleria: majówka w rytmie serca i premiera „2049: Witaj, Abdo” 30.04.2025 14:09
- Wrocław. Teatr Dialogu zaprasza na premierę "ABBA Show" 30.04.2025 14:07
- Gdynia. Znamy skład komisji konkursowej w Teatrze Miejskim 30.04.2025 14:01
- Zabrze. Teatr Nowy ze „Słowami na piasku” ruszy w objazd w ramach „Teatru Polska" 30.04.2025 13:31
- Warszawa. Koncert z okazji 80. rocznicy zakończenia II wojny światowej pod batutą Antoniego Wita 30.04.2025 13:22
- Ostrów Wielkopolski. Anna Nehrebecka na festiwalu Grand Prix Komeda 30.04.2025 12:11
- Bydgoszcz. Musical „Drogi Evanie Hansenie” otworzy festiwalową majówkę w Operze Nova 30.04.2025 12:06
- Słupsk. Pomóż psiakom ze schroniska. Majówka z „Daszeńką” w Teatrze Tęcza 30.04.2025 11:59
- Warszawa. Tennessee Williams wg Michała Borczucha w Nowym Teatrze. Premiera – 6 czerwca 30.04.2025 11:33
- Warszawa. Święto sztuki i ekologii. Czwarte urodziny Teatru Bohema House 30.04.2025 10:59
-
Warszawa. Ogłoszenie listy beneficjentów 5. edycji OFF Polska 30.04.2025 10:34
- Gdańsk. Majówka w Teatrze Wybrzeże 30.04.2025 10:17
- Bytom. Teatr Rozbark zaprasza na „Bachantki” IV roku AST 30.04.2025 10:03
Niezłe pomysły inscenizacyjne i scenograficzne, obsada w porządku. Czy to wystarczy, by spektakl się udał? Owszem, ale pod warunkiem, że twórcy pracują na dobrym tekście. A tego w "Trójkącie bermudzkim" zabrakło.
Pomny chlubnych tradycji poniedziałkowego Teatru Telewizji, jeszcze przed emisją obejrzałem jego najnowszą ofertę – „Trójkąt bermudzki”, w reżyserii Bodo Koxa, według tekstu Marka Kochana.
To opowieść na trójkę aktorów. Dzieje się na maleńkiej bezludnej wyspie po katastrofie samolotu wycieczkowego lecącego do Meksyku. Wyspa znajduje się w okolicy opisanej tytułem. Katastrofę przeżywają dwaj mężczyźni krańcowo od siebie różni: inteligent-pięknoduch - Mirosław (Radosław Pazura) oraz człowiek pracy z branży budowlanej - Radomir (Cezary Pazura). Potem ich konfliktowy dyskurs zakłóca pojawienie się trzeciej cudem ocalałej osoby, która nagle odzyskała przytomność - Pięknej Pani (Anna Karczmarczyk)…
Zacznijmy od tego, co się w tym spektaklu udało. Udała się jego formuła scenograficzno-inscenizacyjna. Wedle scenografa Wojciecha Żogały i reżysera Bodo Koxa wyspa to po prostu kupa piachu. A reszta jest z porysowanego kartonu - wrak samolotu z kartonu, palma na wyspie z kartonu, fale oceanu, łącznie z płetwą przepływającego między nimi rekina, z kartonu. Tę urokliwą umowność wprowadza już dynamiczna komiksowa czołówka, a podbija jeszcze ujmowanie dźwięków dobiegających z wyspy w postać komiksowych dymków.