Przez teatry przetaczają się wielkie zmiany. Ministra Hanna Wróblewska jest za konkursami, ale w formule podejmowania ostatecznych decyzji. Sporo było społecznych musicali, co jest efektem „1989”. Do głosu doszedł teatr campowy. Pisze Jacek Cieślak w „Rzeczpospolitej”.
Tytuł oryginalny
Teatr 2024, czyli iluzja konkursów ministerialnych. Krzysztof Warlikowski najlepszy
Źródło:
„Rzeczpospolita” online
Link do źródła
Wątki tematyczne
Realizacje repertuarowe
- Burza. Regulamin wyspy (reż. Katarzyna Minkowska, Teatr im. Jana Kochanowskiego)
- Chłopki. Opowieść o nas i naszych babkach (reż. Jędrzej Piaskowski, Teatr im. Heleny Modrzejewskiej)
- Człowiek z papieru. Antyopera na kredyt (reż. Jakub Skrzywanek, Teatr Powszechny im. Zygmunta Hübnera)
- Dropie (reż. Marcin Liber, Teatr im. Wilama Horzycy)
- Elizabeth Costello (reż. Krzysztof Warlikowski, Międzynarodowe Centrum Kultury Nowy Teatr)
- Fobia (reż. Markus Öhrn, Międzynarodowe Centrum Kultury Nowy Teatr)
- Historia Henryka IV z opisem bitwy pod Shrewsbury między księciem Henrykiem a lordem Henrykiem Percym wraz z szelmostwami sir Falstaffa (reż. Ivan Alexandre, Teatr Polski im. Arnolda Szyfmana w Warszawie)
- Iwona, księżniczka Burgunda (reż. Adam Orzechowski, Teatr Wybrzeże)
- Latający Potwór Spaghetti (reż. Mateusz Pakuła, Teatr Łaźnia Nowa)
- Persona. Ciało Bożeny (reż. Jędrzej Piaskowski, Teatr Zagłębia)
- Piękna Zośka (reż. Marcin Wierzchowski, Teatr Wybrzeże)
- Proszę państwa, Wyspiański umiera (reż. Agata Duda-Gracz, Teatr im. Juliusza Słowackiego w Krakowie)
- Rewizor (reż. Łukasz Kos, Teatr IMKA)
- Serce ze szkła. Musical zen (reż. Cezary Tomaszewski, STUDIO teatrgaleria)
- Wesele (reż. Maja Kleczewska, Teatr im. Juliusza Słowackiego w Krakowie)