Wiesław Kowalski przygotował zestawienie trzynastu najlepszych spektakli roku 2018.
BELLA FIGURA Grzegorza Wiśniewskiego (Teatr Wybrzeże w Gdańsku) - Interpretacyjna przenikliwość nasyca dramat Yasminy Rezy atmosferą niedopowiedzeń, niedomówień, dwuznaczności i napomknień, pełną przeczuć i świetnie moderowanych przez aktorów emocji. * CZĄSTKI KOBIETY Kornéla Mundruczó (TR Warszawa) - Sposób podjęcia tematyki kobiecych doświadczeń i próba ich ukazania w kontekście wzajemnych relacji rodzinnych osiąga tutaj rzadko spotykany w teatrze ciężar gatunkowy, również dzięki rewelacyjnym kreacjom aktorskim. * KAŻDY MUSI KIEDYŚ UMRZEĆ PORCELANKO, CZYLI RZECZ O WOJNIE TROJAŃSKIEJ Agaty Dudy Gracz (Collegium Nobilium AT w Warszawie) - Młodzi aktorzy bardzo dobrze odnaleźli się w konwencji bezkompromisowego teatru i nie uronili niczego z jadowitości tekstu, który w epilogu wybrzmiewa w sposób wręcz apokaliptyczny i nad wyraz bolesny. * MIŁOŚĆ DO OSTATNIEGO WEJRZENIA Iwony Kempy (Teatr Dramatyczny w Warszawie) - Przejmująca i wstrz�