Inne aktualności
- Warszawa. Nowy Teatr – jak zostanie wybrany nowy dyrektor 22.01.2025 18:19
- Lublin. Premiera opery „Don Giovanni” – 25 i 26 stycznia 22.01.2025 17:35
- Kraków. „Australia” pierwszą premierą Teatru Słowackiego w nowym roku 22.01.2025 16:56
- Szczecin. Jacek Jekiel wybrany na następną kadencję 22.01.2025 16:41
- Warszawa. TEATR POLSKA 2025. Nabór spektakli do 10 marca 22.01.2025 15:27
- Kraków. Premiera spektaklu inspirowanego historią Św. Faustyny w Łaźni Nowej 22.01.2025 15:23
- Europejskie Stolice Kultury 2025: Chemnitz i Nova Gorica – Gorycja 22.01.2025 15:01
- Łódź. Premiera „Piaskowego Wilka” w Teatrze Pinokio już w sobotę! 22.01.2025 14:29
- Słupsk. Premiera dla najnajów i nowa strona internetowa Teatru Tęcza 22.01.2025 13:47
- Dolnośląskie. Koncert w Sycowie na rzecz rodaków na Wschodzie 22.01.2025 13:45
- Ruda Śląska. Koncert „I love Sinatra” na Walentynki w Teatrze Impresaryjnym im. H. Bisty 22.01.2025 13:36
- Jelenia Góra. „Muzyczne Czwartki” w nowym roku startują 23 stycznia 22.01.2025 13:34
- Wrocław. Na afisz wraca „Historia pewnej tkaniny” 22.01.2025 12:59
- Warszawa. Premiera „Ślubów panieńskich” Jemmetta w Teatrze Polskim – za tydzień 22.01.2025 12:41
Opera na Zamku w Szczecinie otrzymała dwie nagrody w prestiżowym ogólnopolskim konkursie XVI Nagrody Muzyczne im. Jana Kiepury. Pisze Aleksander Stanuch w „Gazecie Wyborczej - Szczecin”.
Kapituła konkursu przyznała statuetkę Emmie McBeth w kategorii "najlepsza tancerka (pozostałe formy taneczne)" za spektakl pt. "Świecie dziwny / Coming Together" (cz. 1., "Świecie dziwny", chor. Robert Glumbek) i Grzegorzowi Policińskiemu w kategorii "najlepsza scenografia" za spektakl pt. "My Fair Lady" w reżyserii Jakuba Szydłowskiego.
Uroczysta gala wręczenia nagród laureatom odbyła się 26 września w Mazowieckim Teatrze Muzycznym w Warszawie.
Opera na Zamku w Szczecinie nagrodzona
O Emmie McBeth w kontekście jej pracy wykonanej w spektaklu pt. "Świecie dziwny / Coming Together" tak pisze Opera na Zamku:
"Znakomicie wpisała się w merytoryczne i choreograficzne założenia Roberta Glumbka. Jej kreacja unaocznia, w jaki sposób można perfekcyjnie łączyć ze sobą różne techniki tańca, szczególnie współczesnego i zarazem powiązać je ze swoją intuicją. Artystka wyjątkowo profesjonalnie przygotowana, o znakomitej technice w każdym stylu tańca wykorzystanym przez choreografa, znakomicie współpracująca, o wielkiej wrażliwości i scenicznej osobowości. Odwaga i umiejętność interpretacji, wyrażenie siebie i swojego stanu emocjonalnego w rytmie muzyki - to cechy Emmy McBeth. Artystka bardzo doświadczona, z doskonałym wyczuciem rytmu i godną pozazdroszczenia koordynacją ruchową".