„Rodzin@ w sieci, czyli polowanie na followersów” w reż. Wawrzyńca Kostrzewskiego w Teatrze Kamienica w Warszawie. Pisze Rafał Turowski na swoim blogu.
Mamy oto przeciętną polską rodzinę – Irenkę (Izabela Dąbrowska), Marka (Michał Czernecki), Babcię (Małgorzata Rożniatowska) i dwoje dorosłych dzieciaków (Karolina Charkiewicz i Marcin Stępniak). Żyją sobie dość szczęśliwie zwykłym polskim żyćkiem i żyliby tak dalej, gdyby nie konkurs na wygranie apartamentu na ekskluzywnym osiedlu, o mieszkaniu na którym marzy Irenka. Konkurs jest w sumie prosty – rodzina musi w krótkim czasie „upolować” 50 tysięcy followersów. Na początku rodzice (Babcia pozostaje jednak nieco z boku tego szaleństwa) niezbyt dobrze radzą sobie w świecie mediów społecznościowych, ale później…
Mnie również bardzo śmieszy, że niektórzy influencerzy robią robią z siebie po prostu idiotów – z próżności, dla fejmu, czy – chyba najczęściej - z braku innego pomysłu na życie. Smutniejsze jednak to, że ich komunikaty znajdują odbiorców… Oczywiście, nie wrzucam wszystkiego do jednego worka, ale jakoś ten wartościowszy - z przeproszeniem - content jest dostępny najczęściej na peryferiach świata, w którym się liczą się tylko lajki i algorytmy (prowadzi nas przezeń #CyberWoman – Olga Sarzyńska). No i co z tym zrobić?
A ponieważ #rafalturow.ski swoim Czytelnikom dostarcza wyłącznie treści najwyższej jakości, krótkie i konkretne, więc donoszę, że oglądamy znakomicie napisany, momentami niesłychanie zabawny (choć nie bez cienia pewnej goryczy w tle), diablo błyskotliwy i brawurowo zagrany spektakl. Znam co najmniej jedną osobę, która na autora się za to przedstawienie obrazi, wszak raczył wyśmiać najświętsze w jej życiu wartości takie jak zdobywanie i opieka nad followersami, ale reszta, wciąż jakoś funkcjonująca w świecie realnym, tym pozbawionym hasztagów, spędzi w teatrze beztroski zaiste wieczór.
Best of Kamienica.