Jest tylu ludzi, którzy martwią się i dbają o losy musicalu w Polsce, że moje zainteresowanie tą sprawą wydaje się zbędne. Byłem blisko Danuty Baduszkowej, która w głębokim PRL-u rozpoczynała batalię o prawo uprawiania tej dziedziny sztuki. Potem sam przykładałem się do tego, produkując we Wrocławiu Damę od Maxima, Hello, Dolly! i Krasnoludki, Krasnoludki..., w Łodzi Błękitny zamek, a w Warszawie i Poznaniu Skrzypka na dachu. Kiedy okazało się, że śpiewacy operowi i operetkowi to zupełnie inna profesja niż artyści musicalowi, przestałem uczestniczyć w budowaniu tego repertuaru, podziwiając tylko osiągnięcia Jerzego Gruzy, Wojciecha Kępczyńskiego czy Wojciecha Kościelniaka. Pisze Sławomir Pietras w Tygodniku Angora.
Tytuł oryginalny
Repertuar na powitanie lata
Źródło:
„Tygodnik Angora” nr 29
Autor:
Wątki tematyczne
Ludzie
Realizacje repertuarowe
- Adagio na smyczki i organy (reż. Drzewiecki Conrad, Polski Teatr Tańca)
- Powracające fale (reż. Wesołowski Emil, Teatr Wielki im. Stanisława Moniuszki)
- Republika (reż. Wycichowska Ewa, Teatr Wielki)
- Kombinat (reż. Wojciech Kościelniak, Teatr Muzyczny)
- Świecie dziwny / Coming Together (choreogr. Robert Glumbek (Świecie dziwny), Kevin O'Day (Coming Together), Opera na Zamku w Szczecinie)