Program wypełniają spektakle online, rozmowy oraz krótko- i długometrażowe filmy choreograficzne, czerpiące inspirację z różnorodności form natury i kwestionujące istnienie nieprzesuwalnych granic między naturą i kulturą.
Proponujemy serię
krótkich metraży
stworzonych przez międzynarodowe grono artystów
posługujących się językiem filmu i językiem choreografii, ukazujące
szerokie spektrum twórczych odwołań do natury. W dwóch blokach filmowych
pokazujemy m.in. filmy: „The Last Children” autorstwa francuskiego,
wielokrotnie nagradzanego, wybitnego choreografa i twórcy filmowego - Fu
LE. „Hors”, wktórym autorki: Amélie Gagnon i Julia-Maude Cloutier
prowadzą widzów w świat znajdujący się na pograniczu surrelizmu.
Krajobrazy tworzą tutaj ciała tancerek i przestrzenie na zewnątrz, które
przenikają się między sobą ukazując tym samym istniejące subtelne więzi
między naturą a ciałem. Energetyczny „Traverse” kanadyjskiej reżyserki
Marlene Millar, czy film tańca pt. “Birds in the Earth” Marji Helandera,
opowiadający o ludności Sámi zamieszkującej tereny północnej Europy i
Rosji.
Zaprezentujemy też dwa filmy, które swoją premierę miały podczas
Międzynarodowego Festiwalu Nowe Horyzonty w 2017 roku w cyklu „Filmy o
sztuce” -
„Wir” („Spin”) w reżyserii Ginan Seidl oraz
„CHOMIKi” („HAMSTERs”)belgijskiej autorki Martine Doyen.
W ramach cyklu Rozmównica pt. „(Współ)istnienie”, zachęcamy do
obejrzenia spotkania poświęconego najnowszemu wydawnictwu Polskiego
Teatru Tańca pt.
„Historie naturalne”.
Swoimi wrażeniami z oglądu i lektury albumu dzielą się krytyczka
sztuki, dr Dorota Łagodzka oraz krytyk literacki, prof. Przemysław
Czapliński.
Do 30 kwietnia na naszej platformie
www.vod.ptt-poznan.pl można oglądać film
„Closed” w
reżyserii Jo Strømgrena i Steina Rogera Bulla, w którym „zwykły
poniedziałek staje się niezwykłym dniem pełnym intrygujących zdarzeń”.
W cyklu Granice Kultury odwołujemy się do ruchu #BlackLivesMatter,
dzięki krótkiej formie „The Elephant is in the Room” autorstwa
choreografa Ronena Koresha z udziałem artystów: Rennie Harris, Raphael
Xavier oraz Zane Booker. Warta wysłuchania jest rozmowa towarzysząca
filmowi, w której twórcy w przejmujący sposób opowiadają o projekcie i
życiu w Ameryce, w której przemoc z nienawiści i rasizm nadal istnieją.
Spektakl
“Obiecana Ziemia Obiecana”Polskiego
Teatru Tańca w choreografii Artura Bieńkowskiego i reżyserii Katarzyny
Raduszyńskiej jest epicką opowieścią o naszych dziejach, czytanych jako
odwieczna historia wykluczania — począwszy od Wielkiego Wybuchu, aż po
chwilę obecną, od atomu do sztucznej inteligencji.
Prezentujemy również filmy tańca Nathalie Larquet
„Leño” oraz „Oh…! That's nothing” z udziałem Julie-Anne Stanzak z Tanztheater Wuppertal Pina Bausch, a także rozmowę pt.
„Taniec i natura” o
wspólnej pracy dwóch artystek pracy i ich inspiracjach. Julie-Anne
Stanzak opowie o swojej współpracy z ikoną tańca - Piną Bausch. Ponadto
spektakl
„Tens” w koncepcji, choreografii i wykonaniu Marty Wołowiec.
Kulminacją programu festiwalowego będzie
inauguracja siedziby Polskiego Teatru Tańca. Wydarzenie odbędzie się
29 kwietnia o godz. 19.00 w formie streamingu online, który będzie można śledzić na Facebooku i YouTubie Polskiego Teatru Tańca.
Wszystkie materiały festiwalowe (poza streamingiem inauguracji i filmem tańca „Siedem dni zimy”
Companhia de Dança de Almada, który to film można było oglądać od
24.04 od g. 20.00 do 26.04 g. 19.59)
dostępne będą na platformie
VOD Polskiego Teatru Tańca
do końca festiwalu, tj. do 30 kwietnia.
Każdemu z opublikowanych materiałów towarzyszy informacja, czy wydarzenie jest biletowane, czy dostęp jest bezpłatny.
W linkach oznaczonych na czarno znajdą Państwo informacje o poszczególnych punktach programu.