Styczniowy repertuar otworzy kolędowanie, na które zaprasza – jak co roku – Chór poznańskiej Opery. W nadchodzącym miesiącu nie mogło również zabraknąć koncertów noworocznych. Miłośników operetki z pewnością ucieszy fakt, iż na afisz powraca „Zemsta nietoperza” w reżyserskiej interpretacji Krzysztofa Cicheńskiego. Z kolei koncertem zatytułowanym „nieBłękitna Rapsodia” przenieśmy się do Ameryki lat 20. i 30. ubiegłego wieku, a pomoże nam w tym muzyka George'a Gershwina. Ostatnia pozycja styczniowego repertuaru to noworoczna gala baletowa.
KONCERT KOLĘD
środa, 3.01.2024, godz. 18:00 i godz. 20:00
Koncert kolęd w wykonaniu chóru poznańskiej Opery to na świątecznej liście przyjemności – pozycja obowiązkowa, równie wyczekiwana jak piernik, prezenty i choinka. To muzyczna uczta składająca się z najlepszych bożonarodzeniowych dań – kolęd i pastorałek, tych znanych bardziej i mniej. To także chwila wytchnienia po przedświątecznej bieganinie i spotkanie z najbliższymi (w ich towarzystwie najlepiej zjawić się na koncercie) oraz… nieoceniania powtórka z repertuaru kolędowego. Niech zatem tradycji stanie się zadość: kolędujmy z chórem poznańskiej Opery!
KONCERT NOWOROCZNY
czwartek, 4.01.2024, godz. 19:00
piątek, 5.01.2024, godz. 19:00
sobota, 6.01.2024, godz. 19:00
niedziela, 7.01.2024, godz. 11:00 – koncert familijny
niedziela, 7.01.2024, godz. 18:00
W trudnym do rozstrzygnięcia sporze o wyższości świąt Bożego Narodzenia nad Wielkanocą nie chcemy wydawać wiążących wyroków, natomiast mamy znakomity pomysł, jak święta zimowe przedłużyć. Kiedy po Sylwestrze zaczynamy nabierać chęci na powtórzenie zabawy, nadarza się niebywała okazja – „Koncert noworoczny”.
Najbardziej znany koncert noworoczny to ten w wykonaniu Filharmoników Wiedeńskich. Z rocznym wyprzedzeniem ci, którzy chcą usłyszeć Marsz Radetzky’ego, rezerwują bilety. Jednak czy je dostaną i w jakiej cenie – długo pozostaje tajemnicą.
Od wiedeńczyków jesteśmy bardziej otwarci, a dobrymi wiadomościami uwielbiamy się dzielić, dlatego już teraz zapraszamy na Koncert i to nie jeden, a w paru odsłonach. Nie zabraknie też wersji „piccolo” – przeznaczonej dla melomanów, którzy po kolacji idą spać.
A Marsz Radetzky’ego będzie? – przekonajcie się Państwo osobiście – zapraszamy!
Wykonawcy:
4-5.01.2024
Małgorzata Olejniczak-Worobiej – sopran
Monika Mych-Nowicka – sopran
Piotr Kalina – tenor
Jaromir Trafankowski – baryton
Olena Skrok – fortepian
Marco Guidarini – dyrygent
Orkiestra, Chór i Balet Teatru Wielkiego w Poznaniu
Mariusz Otto – kierownictwo Chóru
Jaromir Trafankowski – prowadzenie
6-7.01.2024
Ruslana Koval – sopran
Monika Mych-Nowicka – sopran
Piotr Friebe – tenor
Stanisław Kuflyuk – baryton
Olena Skrok – fortepian
Mieczysław Unger – dyrygent
Orkiestra, Chór i Balet Teatru Wielkiego w Poznaniu
Mariusz Otto – kierownictwo Chóru
Jaromir Trafankowski – prowadzenie
ZEMSTA NIETOPERZA | STRAUSS SYN
sobota, 13.01.2024, godz. 19:00
niedziela, 14.01.2024, godz. 18:00
czwartek, 18.01.2024, godz. 19:00
piątek, 19.01.2024, godz. 19:00
sobota, 20.01.2024, godz. 19:00
niedziela, 21.01.2024, godz. 18:00
Tworzenie nieskończonej ilości wersji tej samej opowieści – o ile opowieść tę polubi publiczność – nie jest pomysłem Hollywood. W teatrze muzycznym była to od dawna sprawdzona taktyka. Lipski dramatopisarz Julius Broderich Benedix napisał farsę. Miała ona powodzenie w Berlinie, więc Meilhac i Halévy przerobili ją na francuski wodewil. W Paryżu nie brakło sukcesów, zatem Karl Haffner przetłumaczył tekst z francuskiego – czy w ogóle wiedział o istnieniu niemieckiej farsy Benedixa? – na użytek Wiednia, ale bez muzyki, jako mówiony dramat. Richard Genée zrobił z tego libretto dla operetki i Johann Strauss (syn) napisał muzykę. Historia jednak się na tym nie kończy: potem przyszły realizacje filmowe i adaptacje telewizyjne. W wersji Straussa opowieść ta ma w sobie niezwykłą lekkość i pomysłową otwartość, która pozwala na oszałamiającą różnorodność realizacji. Przede wszystkim jednak ma w sobie to, co Gombrowicz wielbił i uważał za uzdrawiającą „głupotę operetki”.
Realizatorzy
Katarzyna Tomala-Jedynak – dyrygent
Krzysztof Cicheński – reżyseria i dramaturgia
Anna Kontek – scenografia i kostiumy
Viktor Davydiuk – choreografia
Mariusz Otto – kierownictwo Chóru
Wiktor Kuźma – reżyseria świateł
Obsada
Adela: Natalia Puczniewska-Braun / Małgorzata Olejniczak-Worobiej
Rozalinda: Magdalena Wilczyńska-Goś / Galina Kuklina
Eisenstein: Piotr Friebe / Rafał Żurek
Alfred: Piotr Kalina / Albert Memeti
Falke: Jaromir Trafankowski / Tomasz Mazur
Frank: Damian Konieczek / Rafał Korpik
Orlofsky: Tomasz Raczkiewicz / Gosha Kowalinska
Blind: Marek Szymański
Frosch: Andrzej Ogórkiewicz
Viktoria: Daria Ozga
Kapitan: Michał Mierzejewski
Chór, Orkiestra i Balet Teatru Wielkiego w PoznaniuSława i fortuna pukają do jego drzwi, gdy ma zaledwie 22 lata, a nagranie jednej z jego piosenek sprzedaje się w milionach egzemplarzy (Swanee). Później jest tylko lepiej. Sukcesy na Broadwayu (Lady, Be Good z ponad 300 przedstawieniami w ciągu roku), prestiżowa Nagroda Pulitzera (Of Thee I Sing), 20-tysięczna widownia wypełniona po brzegi (premiera Rumby w Lewisohn Stadium 16 sierpnia 1932 roku), podbój Hollywood (Shall we dance?).
O kim mowa? Tak, to George Gershwin! Jeśli chcecie poczuć się jak Fred Astaire czy Ginger Rogers i całkowicie zatracić w klimacie Ameryki lat 20. i 30. – to świetnie trafiliście. W podróż zabiera Was prawdziwy czarodziej, który w wirtuozowski sposób łączy muzykę klasyczną z jazzem i cudownie czuje rytm (I Got Rythym).
Wykonawcy:
Monika Mych-Nowicka – sopran
Galina Kuklina – mezzosopran
Olga Lemko – fortepian
tancerze: Lucia Andres Garbas, Manuel Sanchez Cirbian / Beatrice Rancani, Olaf Przybytniak
Jaromir Trafankowski – prowadzenie koncertu
choreografia: John Svensson
NOWOROCZNA GALA BALETOWA
piątek, 26.01.2024, godz. 11:00 i godz. 19:00
sobota, 27.01.2024, godz. 19:00
niedziela, 28.01.2024, godz. 18:00
Gala baletowa to podróż przez świat baletu prezentująca różne jego odsłony, style i estetyki. W
czasie jej trwania miłośnicy najpiękniejszych klasycznych baletów i
współczesnych miniatur chorograficznych znajdą coś dla siebie. Nie
zabraknie tanecznej wirtuozerii i wdzięku i gry z konwencją. Będą także
niespodzianki…
Poznańscy tancerze wykonają najciekawsze fragmenty choreografii z
bogatego repertuaru Baletu Teatru Wielkiego przygotowane przez wybitnych
artystów z całego świata. Od tryskającego baletowymi fajerwerkami
fragmentu z „Don Kichota”, po pełen niepokojącego piękna duety w
choreografii współczesnych twórców.
Gala baletowa to wieczór, który sprosta oczekiwaniom zarówno widzów o
tradycyjnych gustach, jak i tych, którzy chcieliby się przekonać, co
nowego w dzisiejszych czasach może zaoferować balet.
Szczegóły repertuaru:
https://opera.poznan.pl/pl/