Ponieważ Konrad Imiela, Dyrektor Teatru "Capitol" we Wrocławiu, nazwał "łagodnie mówiąc nieścisłym" moje oświadczenie w sprawie spektaklu baletowego "Eurazja", czuję się zobowiązany wyjaśnić pewne fakty.
Po pierwsze "Eurazja" nie powstała na zamówienie "Capitolu". Scenariusz do tego spektaklu, nad kształtem którego Izadora Weiss pracowała kilka miesięcy, po rozmowach z Nigelem Kennedy w sprawie baletu do jego muzyki, został złożony w Zaiksie 26.06.2006 roku. To właśnie Izadora Weiss zaproponowała Konradowi Imieli, po sukcesie " Małej Księżniczki", wystawienie " Eurazji" w jego teatrze. Po drugie Teatr "Capitol" podpisał z Izadorą Weiss umowę na choreografię w sierpniu, a w grudniu poprosił ją o podpisanie nowej umowy rozbitej na dwie części. Poinformowano ją, że ułatwi to rozliczenie honorarium. W właśnie umowie znalazło się sformułowanie o przeniesieniu praw autorskich do jednorazowego wystawienie tego spektaklu na, a co za tym idzie jednorazowe przeniesienie praw autorskich. Izadora Weiss podpisując tę umowę była pewna, że pozostałe spektakle będą grane zgodnie z licencją udzieloną Kapitolowi przez ZAiKS. Izadory Weiss jako członek ZAiKSu j