
Teodor Szajnok, Portret Aleksandra Fredry z Albumu Józefa Majera (fotografia, odbitka albuminowa) | domena publiczna, własność: Polska Akademia Umiejętności
Spektakl składanka Fredro. Rok Jubileuszowy,
wystawiony przez Jana Englerta w Teatrze Narodowym w Roku Fredry, nie
wzbudził dyskusji, choć reżyser zaproponował formułę rozprawy sądowej nad
najwybitniejszym polskim komediopisarzem. Anna Seniuk w rozmowie z Michałem Smolisem opowiada o graniu Fredry (przywołuje wybitne kreacje Wojciecha
Pszoniaka czy Tadeusza Łomnickiego w roli Papkina) i pracy nad przedstawieniem
w Narodowym; a Dominika Kluźniak poświęca mu felieton. Głośniej o Zemście Michała Zadary w warszawskim Teatrze
Komedia, już bez jubileuszowego kontekstu. Paweł Stangret pyta reżysera,
między innymi o to, dlaczego osadził Zemstę w świecie amerykańskiej mafii. O obydwu tytułach,
cieszących się wielkim powodzeniem u publiczności, pisze Małgorzata Piekutowa.