Mimo, że jesteśmy w trakcie pandemii SARS Cov-2 i zaraza nie chce ustąpić, to nieustannie marzymy o powrocie do normalnego funkcjonowania. Doświadczenia z ubiegłego roku pokazały, że w okresie letnim pandemia słabnie. Oznacza to, że nadchodzący sezon letni pozwoli na spotkanie z teatrem w plenerze . Przygotowujemy się i my.
Jesteśmy gotowi do wystawienia niezwykle dynamicznych i kolorowych spektakli, zrealizowanych w ramach polsko-ukraińskiej współpracy. Dziękujemy za zaproszenia do Łomży, Zamościa, Gostynina, Zawiercia, Gorzowa. Jeśli myślicie Państwo o przygotowaniu programu wydarzeń plenerowych w Waszym mieście – prosimy rozważcie zaproszenie naszych spektakli.
Jedno z najważniejszych dzieł Antoniego Czechowa przetłumaczone na język teatru ulicznego. Przeniesione na scenę plenerową ze szczudłami , ruchomymi konstrukcjami, żywym ogniem i efektami specjalnymi. Czy w ten sposób można opowiedzieć historię z klasyka rosyjskiej literatury? Teatr Woskresinnia swoją realizacją dowodzi, że najbardziej znane scenariusze mogą być uniwersalne. Spektakl dotyczy tematu przemijania, nieuchronnej utraty miłości, przywiązania i tęsknoty. Reżyser za pomocą ciepłego liryzmu i pogodnej ironii z maestrią buduje postaci „Wiśniowego Sadu”. Widz z humorem śledzi przygody bohaterów, zastanawia się nad ich przyszłością i płacze nad ich losem. „Wiśniowy Sad” jest wspaniałym, wizualnym i dynamicznym spektaklem, który na długo pozostanie w pamięci. Woskresinnia łączy umiejętnie dramatyczne sceny i muzykę , którą uzupełniają urzekające efekty specjalne. Dzięki mistrzowskiemu operowaniu obrazem, intrygującej scenografii czy wysokim walorom sztuki aktorskiej, dzieło zyskało nowy wymiar. Przedstawienie wystawiane było w Polsce, Rosji , Słowacji, Słowenii , Białorusi, Hiszpanii, Niemczech, Holandii, Włoszech , Południowej Korei, Belgii, Chorwacji. Litwie. Nagrodzone Grand Prix Międzynarodowego Festiwalu "Biała Wieża" w Brześciu (Białoruś ) , i nagrodą Jury Konkursowego na Międzynarodowym Festiwalu Teatralnym ” Głosy Historii ”w Wołogdzie (Rosja). Spektakl bez słów. Czas trwania 60 min.
Po sukcesie, jaki odniósł plenerowy spektakl Wiśniowy Sad zrealizowany na podstawie arcydzieła Antoniego Czechowa, Teatr Woskresinnia sięga do literackiego wyznania genialnego pisarza; jednej z najbardziej wzruszających, najbardziej ujmujących biografii, którą przedstawił w dramacie Mewa . Premiera Mewy odbyła się w 1896 r., a obecni na niej recenzenci wypowiedzieli się dość jednoznacznie: „Sztuka Czechowa sprawia przygnębiające wrażenie; we wszystkich postaciach wyczuwa się dekadencką degenerację”; „Jest to sztuka bardzo źle pomyślana i nieudolnie skomponowana; o treści nader dziwacznej; a raczej całkiem bez treści. Każdy akt pełen beznadziejnej nudy, fałszu, nieznajomości życia i uczuć. Mewa to jakiś galimatias w kiepskim kształcie dramatycznym”. Mimo to od ponad stu lat Mewa kusi kolejne pokolenia reżyserów i aktorów. I chociaż zachowania bohaterów przedstawienia są niedookreślone, to Woskresinnia zachowuje atmosferę Teatru Czechowa, a reżyser gra na odczuciach widzów i ich wyobraźni. Odsyła publiczność do sztuk Szekspira i spektakli Nekrošiusa. Barwnymi obrazami snuje opowieść o młodych artystach i o odmiennym spojrzeniu na życie. Jest też o starszym pokoleniu, gorliwie strzegącym swoich dawnych przywilejów, o niesłychanej miłości, o poszukiwaniu sensu życia, także w sztuce. Fajerwerki, ogień i projekcje wideo uzupełniają widowiskowość spektaklu. Grand Prix Międzynarodowego Festiwalu "Biała Wieża" w Brześciu (Białoruś). Przedstawienie bez słów, trwa 60 minut.
Na placu stanie 6 konstrukcji osłoniętych pakowym papierem. Po zapadnięciu zmroku zacznie się spektakl. Przy odgłosach burzy konstrukcje ożyją i wyjdą postacie na szczudłach ubrane w żebracze szaty. Orszak ten niczym chór w tragedii greckiej cały czas będzie towarzyszył bohaterowi spektaklu. Widzowie staną się świadkami szczęścia i dramatu Hioba – utraty majątku, śmierci dzieci. Pojawi się chór żałobników, który mimo Hiobowej rozpaczy głosi jednak nadzieję: „wiarę umacniaj i kaj się, i tylko tak oczyścisz duszę”. Jutowe kostiumy wzbogacają tkaniny białe, czerwone czy czarne wzmacniając dramaturgię akcji. Hiob Karola Wojtyły w interpretacji Jarosława Fedoryszyna próbując podążać za tajemnicę dlaczego w chwilach beznadziejnych „zatrzymujemy się nad przepaścią rozpaczy", akcentuje ponadczasowość starotestamentowej historii. Przedstawienie bez słów, trwa 60 minut.
Metaforyczna i etniczna wędrówka, poetycka opowieść o życiu i o żywiołach ognia i wody. Opowiada o tryumfie radości i życia ludzkiego na ziemi. Twórcy spektaklu świetnie połączyli elementy teatru ruchu z pirotechniką i niezwykłą muzyką symfoniczną. Powst. W partiach tanecznych na szczudłach wykorzystano muzykę laureatki Eurowizji ukraińskiej artystki Rusłany. Spektakl bez słów, czas trwania 45 minut.