Pan Redaktor Jacek Kopciński w tekście „Wizje chodźcie do mnie”, opublikowanym w piśmie „Teatr” (nr 10/2022), dostępnym na stronie internetowej https://teatr-pismo.pl/19192-wizje-chodzcie-do-mnie/, recenzując spektakl Sonata Belzebuba w reżyserii Radosława Stępnia, napisał:
„Może przyczyny tej porażki należy szukać poza sceną? Wiadomo przecież, że w Jaraczu nie dzieje się najlepiej. Po odejściu Marcina Hycnara, który pod koniec zeszłego sezonu wypuścił dwie udane premiery (Słabych w reżyserii Rafała Sabary na podstawie dramatu Magdaleny Drab i Oleannę w reżyserii Krzysztofa Prusa według tekstu Davida Mameta), teatrem zarządza dyrektor administracyjna i finansowa oraz jej zastępca do spraw artystycznych, aktor znany szerzej z roli w serialu Lombard. Życie pod zastaw niszowej Telewizji Puls. Łódzkiej scenie brakuje więc zdolnego lidera, któremu w pracy artystycznej nie przeszkadzaliby urzędnicy. Sonata Belzebuba, którą teatr otworzył nowy sezon, wypadła w tej sytuacji blado i wcale się temu nie dziwię, choć liczyłem na znacznie więcej inwencji ze strony młodego reżysera”.
W związku z powyższym uprzejmie wyjaśniamy, iż inscenizacja, o której mowa, powstała, gdy za działalność artystyczną Teatru im. Stefana Jaracza w Łodzi odpowiadał poprzedni, nie bez racji chwalony przez Pana Redaktora Kopcińskiego, Dyrektor. Zmiany na stanowiskach kierowniczych w Teatrze nie miały żadnego wpływu na kształt spektaklu, który został wypracowany, zanim do nich doszło.
Z wyrazami szacunku,
Dyrekcja Teatru im. Stefana Jaracza w Łodzi