Od 1 listopada br. Teatr Modrzejewskiej ma dwoje nowych aktorów w zespole. Anna Sienicka i Arkadiusz Jaskot zadebiutowali na deskach Sceny Gadzickiego w „Wodewil Liegnitz…”, a dzisiaj oficjalnie ogłoszeni zostali jako nowi członkowie Drużyny Modrzejewskiej.
- Teatr musi się rozwijać i być rotacyjny, muszą się w nim pojawiać nowi ludzi, a zespół musi być odświeżany – rozpoczął czwartkową konferencję prasową dyrektor Jacek Głomb. - Cieszę się, że Ania i Arek zgodzili się dołączyć do zespołu, który także bardzo się ucieszył z tej decyzji.
Jak nowi aktorzy czują się w legnickim teatrze?
Anna Sienicka: Czuję się tu bardzo dobrze. Chciałam tutaj być, więc bardzo się z tego cieszę. Moja droga do Legnicy zaczęła się od „Wodewilu”. Zawsze bardzo kochałam piosenkę aktorską. To była moja pierwsza premiera po zakończeniu szkoły. W ten sposób spełniło się moje marzenie o zagraniu w spektaklu muzycznym.
Arkadiusz Jaskot: Moja droga do teatru w Legnicy była trochę dłuższa. Teatr amatorski był w moim sercu od zawsze i nim się zajmowałem. Potem skończyłem jeden kierunek studiów i pomyślałem, że może to czas zająć się aktorstwem zawodowo. Aktualnie jestem studentem wrocławskiej AST. Paweł Palcat polecił mnie do roli w „Wodewilu”, do której poszukiwany był młody aktor. Przyszedłem na spotkanie z dyrektorem, na mini casting i udało się. Jestem z tego bardzo zadowolony. Ten teatr daje szansę na rozwój.
Dziś zespół aktorski legnickiego teatru liczy dziewiętnaście nazwisk – jedenaście aktorek i ośmiu aktorów. O procesie dobierania współpracowników opowiedział szef Modrzejewskiej.
- Kompletowanie zespołu aktorskiego to splot różnych okoliczności. Działa tu intuicja dyrektora. Żeby zostać aktorem w Legnicy trzeba być przede wszystkim dobrym człowiekiem, musi wystąpić też jakaś chemia z zespołem.
Anna Sienicka i Arkadiusz Jaskot wezmą udział w najnowszej realizacji legnickiej sceny. Oboje uczestniczyli już w pierwszych próbach czytanych do „Dziejów grzechu” Stefana Żeromskiego w reżyserii Darii Kopiec. Premiera spektaklu planowana jest na luty przyszłego roku, a Arkadiusz Jaskot zwrócił uwagę na aktualność podejmowanych w tym przedstawieniu tematów.
- Będzie to współczesne przełożenie Żeromskiego na tematy kobiecości i miłości, również w jej obsesyjnym, autodestrukcyjnym wydaniu. Będzie się to wiązało w dużej mierze z zagadnieniami seksualności czy erotyki. Będzie to bardzo ciekawa wędrówka - zakończył nowy nabytek aktorskiego zespołu Teatru Modrzejewskiej.
Anna Sienicka – absolwentka wrocławskiej filii Akademii Sztuk Teatralnych w Krakowie (2023). Dwukrotna stypendystka Rektora AST. W Legnicy od 2023 r. Zadebiutowała rolą Heike Schmatz w spektaklu „Wodewil Liegnitz, czyli ostatnia noc Republiki Weimarskiej” w reżyserii Łukasza Czuja. Można ją było zobaczyć również jako Lady Annę w szkicu spektaklu „Ryszard III” (reż. Jan Marek Kamiński), prezentowanym w ramach konkursu Nowy Yorick na 27. Festiwalu Szekspirowskim w Gdańsku (2023). Jeden z jej spektakli dyplomowych, „Pomiłość, czyli przeraźliwie banalne i kiczowate historie” ( reż. A. Kucińska), trafił do finału Ogólnopolskiego Konkursu na Wystawienie Sztuki Współczesnej (2021/2022). Drugi zaś – „Złe zabawy” (reż. Duda Paiva) – został wyróżniony nagrodą specjalną dla całego zespołu aktorskiego na Festiwalu Szkół Teatralnych w Łodzi (2022). Działa także w przestrzeni performatywnej: wystąpiła m.in. w „Bohaterach przyszłości” Markusa Öhrna (Komuna//Warszawa 2014) oraz projekcie Random Check III „Na moich oczach rodzi się potwór”, realizowanym w ramach festiwalu Musica Polonica Nova 2022 w Narodowym Forum Muzyki we Wrocławiu (jako wokalistka).
Arkadiusz Jaskot – absolwent XIII Akademii Praktyk Teatralnych Gardzienice (2018) oraz animacji kultury na Uniwersytecie Szczecińskim (2018), student IV roku Akademii Sztuk Teatralnych w Krakowie, Filia we Wrocławiu. Stypendysta Prezydenta Wrocławia. Członek zarządu stowarzyszenia Środowisko Inicjatyw Artystycznych Hybadu, z którym organizuje projekty kulturalne. Po legnickim debiucie w spektaklu „Wodewil Liegnitz albo ostatnia noc Republiki Weimarskiej” zagrał w szkicu spektaklu „Ryszard III” (reż. Jan Marek Kamiński), prezentowanym na konkursie Nowy Yorick Festiwalu Szekspirowskiego w Gdańsku (2023). Wcześniej grał w takich przedstawieniach, jak „Finnegans Wake”, reż. Maciej Gorczyński (APT Gardzienice 2018), „Instrukcja montowania dzieci” (reż. Marcin Zabielski, Teatr Imponderabilia, 2020), „Śmieszny staruszek” (reż. Ewelina Ciszewska, Instytut im. Jerzego Grotowskiego we Wrocławiu, 2021), „Nienauczalni” (reż. Piotr Ratajczak, Teatr Lalek Pleciuga, 2022).