Inne aktualności
-
Nowy RAPTULARZ: Misterium Wielkiej Nocy 18.04.2025 15:18
-
E-teatr życzy radosnej i spokojnej Wielkanocy! 18.04.2025 09:00
-
Warszawa. Michał Merczyński dyrektorem Nowego Teatru 17.04.2025 18:58
- Łódź. Stypendia artystyczne Miasta Łodzi dla 16 laureatów 17.04.2025 18:03
- Warszawa. Maraton spektakli z nutką ekologii na urodziny Teatru Bohema House 17.04.2025 17:05
- Katowice. Ruszył nabór ofert do XX edycji programu „Lokal na kulturę” 17.04.2025 16:24
-
Kielce. Jacek Jabrzyk wygrał konkurs na dyrektora Teatru im. Stefana Żeromskiego 17.04.2025 16:13
- Dolny Śląsk. Miejski Ośrodek Kultury i Sztuki w Oleśnicy oraz Teatr Tańca MOMENTUM zapraszają do udziału w konkursie 17.04.2025 15:48
- Warszawa. II Festiwal Musica Sacra w stolicy od 27 kwietnia do 4 maja 17.04.2025 14:51
- Pomorskie. Spotkanie z Krzysztofem Zanussim i spektakl „Być jak Charlie Chaplin” w Kębłowie 17.04.2025 14:21
- Gdańsk. Misterium Krzyża w Wielki Piątek. Organizuje je Bractwo św. Pawła 17.04.2025 13:49
- Warszawa. W Operze Narodowej – warsztat choreograficzny „Kreacje 17” 17.04.2025 13:46
- Pogrzeb Jadwigi Jankowskiej-Cieślak – w środę w Józefowie pod Warszawą 17.04.2025 13:30
- Katowice. Adam Balas zarekomendowany na dyrektora NOSPR 17.04.2025 13:02
Teatr Ludowy od kilku lat otwiera się na młodych twórców. Jednym z nich jest Radek Stępień, który właśnie przygotowuje dla nowohuckiej sceny adaptację „Prezydentek” Wernera Schwaba. Premiera w kwietniu. Pisze Marta Gruszecka w „Gazecie Wyborczej - Kraków”.
Jak Radek Stępień trafił na Dużą Scenę Teatru Ludowego? W 2017 r. na Festiwalu Młodych Reżyserów twórca zaprezentował etiudę "Panna Julia" na podstawie dramatu szwedzkiego pisarza Augusta Strindberga. Jury, w skład którego wchodzili profesorowie Wydziału Reżyserii Dramatu Akademii Teatralnej w Krakowie, przedstawiciele Teatru Ludowego oraz publiczność, uznało tytuł za najlepszą sztukę przeglądu. Rok później Stępień rozbudował etiudę do pełnoprawnego spektaklu i zadebiutował nią właśnie na scenie Teatru Ludowego. - Mam szczególny sentyment do Małgorzaty Bogajewskiej, uważam ją za swoją teatralną mamę. To ona dała mi szansę na debiut - podkreśla reżyser.
Potrzebne silne kobiety