Spektakl w choreografii i reżyserii Eryka Makohona zbudowany jest wokół figury bogini Mokoszy, jako słowiańskiego archetypu kobiecej boskości, witalności i płodności.
Do Cricoteki po raz kolejny zawita taniec; tym razem skupiony wokół postaci Mokoszy, „matki ziemi” oraz przenikania się pierwiastków anima/animus. To wszystko, w odniesieniu do szerokiego kontekstu społecznego i kulturowego, służy poszukiwaniu formy, w której materializuje się współczesna kobiecość, żeńska energia oraz konstruuje się pełnia osobowości.
Synergia ruchu, obrazu i dźwięku przyjmują formę współczesnego teatru tańca. Twórcy spektaklu, w idei teatru post-dramatycznego, odchodzą od struktur fabularnych i konsekwentnie prowadzonych postaci. Fragmentaryczne obrazy, budowane za pomocą ruchu i działań postacie zbiorowe przenikają się z oryginalną muzyką, polskiej kompozytorki, Anny Marii Huszczy. Tak budowany spektakl, podejmuje „kinestetyczny” dialog z widzem.
Spektakl powstawał w rozpisanym w czasie procesie, obejmującym zgłębianie zagadnień, czerpiących z tradycji teatralnej (budowanie roli poprzez działanie fizyczne, obecność w działaniu fizycznym, organiczność, stymulowanie poziomu pre-ekspresywnego, ekstatyczność, nawiązania do rytuału, praca wg zasady „ciało-umysłu w działaniu”). Wizualną warstwę spektaklu oprócz ruchu buduje minimalistyczna w formie scenografia autorstwa Eryka Makohona.
23, 24 kwietnia, godzina 18:30 Cricoteka, ul. Nadwiślańska 2–4
Bilety: 25 ulgowe, 35 normalne
Choreografia: Eryk Makohon Asystentka choreografa: Agnieszka Bednarz-Tyran Muzyka: Anna Maria Huszcza Scenografia: Eryk Makohon Kostiumy: Anna Drobczyk Reżyser i realizator światła: Michał Wawrzyniak Realizacja dźwięku: Szymon Schaefer Wykonanie elementów scenograficznych i obsługa sceny: Marian Pawski, Krzysztof Kowolik Obsada: Martyna Dyląg, Jori Gerula, Sandra Guzowska, Zuzanna Jeglorz, Patrycja Marszałek, Kacper Mucha, Natalia Myczewska, Jakub Nawrot, Maja Pinczewska, Karolina Stępień, Dawid Tas, Adam Zuber