29 pażdziernika Nowohuckie Centrum Kultury i Krakowskie Centrum Choreograficzne zapraszają na premierę spektaklu „Bodyfulness” Agaty Gregorkiewicz i Aleksandry Koniecznej. Spektakl powstaje w ramach rezydencji w Krakowskim Centrum Choreograficznym.
Inne aktualności
- Białystok. Premiera spektaklu o miłości – „Wieczoru Trzech Króli” Szekspira w Teatrze Dramatycznym 22.02.2025 14:18
-
Warszawa. Premiera spektaklu muzycznego „Na prochach” w Teatrze Syrena – w sobotę 22.02.2025 12:00
- Kraków. „Aida” – premiera w Operze Krakowskiej 21.02.2025 18:02
-
Kielce. Zdjęcia Pawła Edelmana do „Skóry po dziadku” Pakuły 21.02.2025 17:50
- Kraków. Artyści i pracownicy Teatru Scena STU uhonorowani Medalami „Zasłużony Kulturze Gloria Artis” 21.02.2025 16:26
- Zakopane. Spektakl kabaretowo-muzyczny „Międzyczas” wg utworów Jonasza Kofty i premiera płyty 21.02.2025 16:09
- Warszawa. Ukraińskie „Dziady” w Teatrze Dramatycznym 21.02.2025 16:08
- Szczecin. W marcu premiera „Pół na pół” w Teatrze Polskim 21.02.2025 16:05
- Warszawa. Niepokojące plany dotyczące czeskiego Instytutu Teatralnego 21.02.2025 16:00
-
Lublin. Nowy cykl czytań performatywnych w Teatrze Osterwy 21.02.2025 15:42
-
Katowice. Wkrótce finał 2. edycji projektu WyspianKiss w Teatrze Śląskim 21.02.2025 14:36
-
Wrocław. Opera zachęca do wsparcia Ukrainy podczas spektaklu „Carmen” 21.02.2025 14:34
-
Teatr TV. Premiera spektaklu „Matki. Pieśń na czas wojny” w reż. Marty Górnickiej – w poniedziałek 21.02.2025 14:34
- Katowice. W Teatrze Żelaznym próbują „Misia Kubusia i przyjaciół” 21.02.2025 14:07
„Bodyfulness”
chor. Aleksandra Konieczna, Agata Gregorkiewicz
29.10.2021r., 19:00
Studio KCC
Co stanowi „ całość ”?
Bardzo często myśląc o ciele skupiamy się na jego frontalnej płaszczyźnie. Wydaje się , że w znacznej mierze to poprzez przód naszego ciała poznajemy rzeczywistość. Tymczasem tył ciała jest często pomijany, mniej ważny, a nawet zapomniany.
Za główny temat spektakl „BODYFULNESS” bierze sobie aspekt stron ciała oraz możliwości wzajemnego się ich dopełniania, ingerowania, przemienienia.
Co gdyby tył ciała mógł spotkać się z jego przodem? Jakie wynikną z tego historie?
Trójwymiarowość ciała staje się inspiracją do poszukiwań stanów i obrazów, które stworzą w efekcie taniec „dopełnień”.
O twórczyniach spektaklu:
ALEKSANDRA KONIECZNA
Od 18 lat aktywna tancerka i pasjonatka szeroko pojętej pracy z ciałem w ruchu, zarówno w wymiarze artystycznym jak i terapeutycznym. Intensywną edukację taneczną rozpoczęła w roku 2002, uczęszczając na liczne warsztaty w kraju i za granicą . W roku 2009 wyjechała do Francji aby poszerzać swoją wiedzę i umiejętności ruchowe. Pobyt w Paryżu w latach 2009-2013 zaowocował współpracą z francuskimi choreografami i udziałem w licznych projektach artystycznych. Po powrocie do kraju podjęła własną działalność twórczą. Uczestniczka Kursu Choreografii Eksperymentalnej w Centrum w Ruchu w Warszawie. Jedne z najbardziej intensywnych dotychczasowych szkoleń to: stypendium warsztatowe ESTUDIOS VICTOR CORDON (Lisbona), “GAGA INTENSIVE” (Barcelona), “FIZYCZNY Z GAGA CAMP”, (Kraków), “SUMMER INTESIVE” (Portugalia), „INPROVISATION ON STAGE by David Zambrano” (Bruksela). Współtwórczyni projektów artystycznych min: “W sieci”, „Konstelacje”, „Botanic body”. Równolegle z własną aktywnością twórczą dzieli się swoim doświadczeniem i praktyką z innymi będąc instruktorem różnych form tanecznych, improwizacji i świadomej pracy z ciałem. Aktualnie największą uwagę poświęca technikom improwizacji ruchowej. Zgłębia narzędzia służące swobodnej kreacji form i treści ruchowych w dowolnej przestrzeni w bieżącym momencie.
AGATA GREGORKIEWICZ
Trójmiejska tancerka, nauczycielka tańca współczesnego i improwizacji, praktyk terapeutycznego wymiaru tańca. Absolwentka paryskiego Uniwersytetu Paris VIII na kierunku tańca i sztuk performatywnych oraz zapisu ruchu w paryskim konserwatorium ( CNSMDP). Szkoliła się w kierunku tańca współczesnego na wielu warsztatach w Polsce i za granicą m in “Passing Through Only” oraz “60 days improvisation” Davida Zambrano. Tancerka i współautorka spektakli i performanców: “SerdUCHA”, “Ciało Botaniczne”, “Konstelacje”, “W sieci”, “RESISTANCE”, “Obłoki jasne nad Tobą ” i inne. Adeptka podyplomowego szkolenia Tańca o Charakterze Terapeutycznym przy PSCh w Poznaniu. Uczestniczka rocznego kursu choreografii eksperymentalnej CHOREOGRAFII W CENTRUM w warszawskim Centrum w Ruchu. Laureatka Stypendium Kulturalnego Miasta Gdańska (w latach 2017, 2018, 2020), Stypendium twórczego Marszałka Województwa Pomorskiego (2019), Stypendium Ministra Kultury MKDNiS ( 2021) oraz europejskiego programu E-PORTUNUS (2019). Autorka inicjatywy Rusz Duszę – w ramach której tworzy autorskie projekty artystyczne i społeczne.