29 pażdziernika Nowohuckie Centrum Kultury i Krakowskie Centrum Choreograficzne zapraszają na premierę spektaklu „Bodyfulness” Agaty Gregorkiewicz i Aleksandry Koniecznej. Spektakl powstaje w ramach rezydencji w Krakowskim Centrum Choreograficznym.
Inne aktualności
-
Kielce. Przedstawiono nazwiska w konkursie na dyrektora Teatru Żeromskiego 04.04.2025 19:51
- Kraków. Rozpoczyna się cykl Krakowskich Nocy, na początek – Noc Kin Studyjnych 04.04.2025 17:11
-
Warszawa. Ministra kultury przyjęła rekomendację komisji ws. kandydatury Borisa Kudlički na dyr. TW-ON 04.04.2025 17:05
- Bytom. Khambatta Dance Company w Teatrze Tańca i Ruchu ROZBARK 04.04.2025 16:48
- Rzeszów. Teatr Maska z prawie półmilionowym wsparciem na poprawę dostępności jego oferty 04.04.2025 16:16
- Katowice. „MonsterS. Mordercze pieśni” z Teatru Rozrywki w Chorzowie – gościnnie w Śląskim 04.04.2025 15:22
- Zielona Góra. Najpiękniejsze sceny muzyczne ze spektakli Jana Szurmieja w Lubuskim Teatrze 04.04.2025 14:00
- Łódź. Z karmą do teatru. Off-Północna dla schroniska zwierząt 04.04.2025 13:56
- Warszawa. Ministra kultury zapowiada kolejne kroki w sprawie Stowarzyszenia Filmowców Polskich 04.04.2025 13:41
- Szczecin. Teatr Polski zaprasza na sobotnią premierę „Kopenhagi” w reż. Adama Opatowicza 04.04.2025 13:39
- Warszawa. Rusza 24. edycja Nagrody im. C.K. Norwida 04.04.2025 13:27
- Warszawa. Ministra kultury: w latach 2019-2023 PISF wypłacił ponad 5 mln zł nienależnego dofinansowania 04.04.2025 13:15
- Warszawa. 200. premiera Teatru Współczesnego. „Historia miłosna” w reżyserii Wojciecha Malajkata 04.04.2025 12:11
- Olsztyn. Wiosna i lato w Teatrze Jaracza 04.04.2025 10:53
„Bodyfulness”
chor. Aleksandra Konieczna, Agata Gregorkiewicz
29.10.2021r., 19:00
Studio KCC
Co stanowi „ całość ”?
Bardzo często myśląc o ciele skupiamy się na jego frontalnej płaszczyźnie. Wydaje się , że w znacznej mierze to poprzez przód naszego ciała poznajemy rzeczywistość. Tymczasem tył ciała jest często pomijany, mniej ważny, a nawet zapomniany.
Za główny temat spektakl „BODYFULNESS” bierze sobie aspekt stron ciała oraz możliwości wzajemnego się ich dopełniania, ingerowania, przemienienia.
Co gdyby tył ciała mógł spotkać się z jego przodem? Jakie wynikną z tego historie?
Trójwymiarowość ciała staje się inspiracją do poszukiwań stanów i obrazów, które stworzą w efekcie taniec „dopełnień”.
O twórczyniach spektaklu:
ALEKSANDRA KONIECZNA
Od 18 lat aktywna tancerka i pasjonatka szeroko pojętej pracy z ciałem w ruchu, zarówno w wymiarze artystycznym jak i terapeutycznym. Intensywną edukację taneczną rozpoczęła w roku 2002, uczęszczając na liczne warsztaty w kraju i za granicą . W roku 2009 wyjechała do Francji aby poszerzać swoją wiedzę i umiejętności ruchowe. Pobyt w Paryżu w latach 2009-2013 zaowocował współpracą z francuskimi choreografami i udziałem w licznych projektach artystycznych. Po powrocie do kraju podjęła własną działalność twórczą. Uczestniczka Kursu Choreografii Eksperymentalnej w Centrum w Ruchu w Warszawie. Jedne z najbardziej intensywnych dotychczasowych szkoleń to: stypendium warsztatowe ESTUDIOS VICTOR CORDON (Lisbona), “GAGA INTENSIVE” (Barcelona), “FIZYCZNY Z GAGA CAMP”, (Kraków), “SUMMER INTESIVE” (Portugalia), „INPROVISATION ON STAGE by David Zambrano” (Bruksela). Współtwórczyni projektów artystycznych min: “W sieci”, „Konstelacje”, „Botanic body”. Równolegle z własną aktywnością twórczą dzieli się swoim doświadczeniem i praktyką z innymi będąc instruktorem różnych form tanecznych, improwizacji i świadomej pracy z ciałem. Aktualnie największą uwagę poświęca technikom improwizacji ruchowej. Zgłębia narzędzia służące swobodnej kreacji form i treści ruchowych w dowolnej przestrzeni w bieżącym momencie.
AGATA GREGORKIEWICZ
Trójmiejska tancerka, nauczycielka tańca współczesnego i improwizacji, praktyk terapeutycznego wymiaru tańca. Absolwentka paryskiego Uniwersytetu Paris VIII na kierunku tańca i sztuk performatywnych oraz zapisu ruchu w paryskim konserwatorium ( CNSMDP). Szkoliła się w kierunku tańca współczesnego na wielu warsztatach w Polsce i za granicą m in “Passing Through Only” oraz “60 days improvisation” Davida Zambrano. Tancerka i współautorka spektakli i performanców: “SerdUCHA”, “Ciało Botaniczne”, “Konstelacje”, “W sieci”, “RESISTANCE”, “Obłoki jasne nad Tobą ” i inne. Adeptka podyplomowego szkolenia Tańca o Charakterze Terapeutycznym przy PSCh w Poznaniu. Uczestniczka rocznego kursu choreografii eksperymentalnej CHOREOGRAFII W CENTRUM w warszawskim Centrum w Ruchu. Laureatka Stypendium Kulturalnego Miasta Gdańska (w latach 2017, 2018, 2020), Stypendium twórczego Marszałka Województwa Pomorskiego (2019), Stypendium Ministra Kultury MKDNiS ( 2021) oraz europejskiego programu E-PORTUNUS (2019). Autorka inicjatywy Rusz Duszę – w ramach której tworzy autorskie projekty artystyczne i społeczne.