29 pażdziernika Nowohuckie Centrum Kultury i Krakowskie Centrum Choreograficzne zapraszają na premierę spektaklu „Bodyfulness” Agaty Gregorkiewicz i Aleksandry Koniecznej. Spektakl powstaje w ramach rezydencji w Krakowskim Centrum Choreograficznym.
Inne aktualności
- Francja. Aktorka Elizabeth Duda: chcę wypełnić lukę w obecności poezji Miłosza we Francji 21.12.2024 12:43
- Kraków. Projekt „Kultura – pomimo ciemności i ograniczeń 2024” 21.12.2024 11:27
- Lublin. Gruziński balet, Koncert Wiedeński i noworoczne widowisko w CSK 20.12.2024 17:42
- Warszawa. Fundacja Ivana Wyrypajewa Teal House otworzyła program „Art Integration” 20.12.2024 17:35
- Olsztyn. Spektaklem „Setka Jaracza” teatr obchodzi podwójny jubileusz 20.12.2024 17:02
- Warszawa. „Urodziny Leśmiana”. Koncert relaksacyjny, czytanie performatywne i debata 20.12.2024 16:55
- Dolnośląskie. Teatralne królestwo ustanowiono w Nowinie 20.12.2024 16:35
- Warszawa. Nie żyje Svitlana Oleshko 20.12.2024 14:45
- Kraj. Nowy balet „Dziadek do orzechów i Król myszy” z Opery w Zurychu 20.12.2024 14:29
- Warszawa. O ekologii w operze. Dokumentacja opery „Szczur i Drzewo” 20.12.2024 13:25
- Warszawa. Dramat. I co? Tłumaczenia teatralne. Spotkanie w ramach cyklu „Książka w teatrze” 20.12.2024 13:19
- Lublin. Premiera „Cyberiady” 20.12.2024 13:10
- Toruń. Internetowa premiera filmu dokumentalnego z okazji 10-lecia Teatru Muzycznego 20.12.2024 11:30
- Warszawa. Reportaż z pokazu „Sprawa Dantona. Rekonstrukcja” w niedzielę na VOD Teatru Powszechnego 20.12.2024 11:29
„Bodyfulness”
chor. Aleksandra Konieczna, Agata Gregorkiewicz
29.10.2021r., 19:00
Studio KCC
Co stanowi „ całość ”?
Bardzo często myśląc o ciele skupiamy się na jego frontalnej płaszczyźnie. Wydaje się , że w znacznej mierze to poprzez przód naszego ciała poznajemy rzeczywistość. Tymczasem tył ciała jest często pomijany, mniej ważny, a nawet zapomniany.
Za główny temat spektakl „BODYFULNESS” bierze sobie aspekt stron ciała oraz możliwości wzajemnego się ich dopełniania, ingerowania, przemienienia.
Co gdyby tył ciała mógł spotkać się z jego przodem? Jakie wynikną z tego historie?
Trójwymiarowość ciała staje się inspiracją do poszukiwań stanów i obrazów, które stworzą w efekcie taniec „dopełnień”.
O twórczyniach spektaklu:
ALEKSANDRA KONIECZNA
Od 18 lat aktywna tancerka i pasjonatka szeroko pojętej pracy z ciałem w ruchu, zarówno w wymiarze artystycznym jak i terapeutycznym. Intensywną edukację taneczną rozpoczęła w roku 2002, uczęszczając na liczne warsztaty w kraju i za granicą . W roku 2009 wyjechała do Francji aby poszerzać swoją wiedzę i umiejętności ruchowe. Pobyt w Paryżu w latach 2009-2013 zaowocował współpracą z francuskimi choreografami i udziałem w licznych projektach artystycznych. Po powrocie do kraju podjęła własną działalność twórczą. Uczestniczka Kursu Choreografii Eksperymentalnej w Centrum w Ruchu w Warszawie. Jedne z najbardziej intensywnych dotychczasowych szkoleń to: stypendium warsztatowe ESTUDIOS VICTOR CORDON (Lisbona), “GAGA INTENSIVE” (Barcelona), “FIZYCZNY Z GAGA CAMP”, (Kraków), “SUMMER INTESIVE” (Portugalia), „INPROVISATION ON STAGE by David Zambrano” (Bruksela). Współtwórczyni projektów artystycznych min: “W sieci”, „Konstelacje”, „Botanic body”. Równolegle z własną aktywnością twórczą dzieli się swoim doświadczeniem i praktyką z innymi będąc instruktorem różnych form tanecznych, improwizacji i świadomej pracy z ciałem. Aktualnie największą uwagę poświęca technikom improwizacji ruchowej. Zgłębia narzędzia służące swobodnej kreacji form i treści ruchowych w dowolnej przestrzeni w bieżącym momencie.
AGATA GREGORKIEWICZ
Trójmiejska tancerka, nauczycielka tańca współczesnego i improwizacji, praktyk terapeutycznego wymiaru tańca. Absolwentka paryskiego Uniwersytetu Paris VIII na kierunku tańca i sztuk performatywnych oraz zapisu ruchu w paryskim konserwatorium ( CNSMDP). Szkoliła się w kierunku tańca współczesnego na wielu warsztatach w Polsce i za granicą m in “Passing Through Only” oraz “60 days improvisation” Davida Zambrano. Tancerka i współautorka spektakli i performanców: “SerdUCHA”, “Ciało Botaniczne”, “Konstelacje”, “W sieci”, “RESISTANCE”, “Obłoki jasne nad Tobą ” i inne. Adeptka podyplomowego szkolenia Tańca o Charakterze Terapeutycznym przy PSCh w Poznaniu. Uczestniczka rocznego kursu choreografii eksperymentalnej CHOREOGRAFII W CENTRUM w warszawskim Centrum w Ruchu. Laureatka Stypendium Kulturalnego Miasta Gdańska (w latach 2017, 2018, 2020), Stypendium twórczego Marszałka Województwa Pomorskiego (2019), Stypendium Ministra Kultury MKDNiS ( 2021) oraz europejskiego programu E-PORTUNUS (2019). Autorka inicjatywy Rusz Duszę – w ramach której tworzy autorskie projekty artystyczne i społeczne.